Portemonnee met RFID-blokkade en OV-chipkaart

Pagina: 1
Acties:
  • 405 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-04 16:57
(Sorry als dit de verkeerde sectie is, maar ik wist niet zo goed waar anders te vragen. Verplaats mijn topic gerust als het niet de juiste plek is. :) )

Ik wil een nieuwe portemonnee aanschaffen. Tegenwoordig zie je er heel veel met RFID-blokkade ingebouwd, wat op zich wel handig is, maar ik vraag me af of die blokkade de OV-chipkaart in de weg zit? Met andere woorden: als ik mijn OV-chipkaart in de portemonnee stop en ik leg mijn pas op de lezer, werkt het dan nog of blokkeert RFID dat ook?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16-04 16:26
Lijkt mij niet dat de OV chipkaart er door heen kan komen.
Anders is die RFID blokkade niet goed te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Bedankt voor je reactie. Dus dan kan ik beter een portemonnee zonder RFID-blokkade kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
You can't have both... of de OV-chipkaart moet je aan de buitenkant van de portemonnee kunnen bewaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik heb laatst een test gedaan met rfid-kaarten, want ik heb er nogal veel. Bankpassen, ID-kaart, en OV-chipkaart.

Met m'n smartphone kan ik die uitlezen via de NFC-chip. 2 laagjes alu-folie over de passen heen gelegd, en er wordt niks meer gevonden.

Zolang de ov-chipkaart buiten de rfid-blok zit zal die uitleesbaar moeten zijn, en zal er een appart vakje voor moeten zijn.

/spuit11 8)7 @CappieL zei het ook al :P

[ Voor 5% gewijzigd door RaZ op 25-02-2025 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Oké, bedankt voor jullie reacties. :) Nu weet ik wat ik moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:55
TheVivaldi schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:05:
Oké, bedankt voor jullie reacties. :) Nu weet ik wat ik moet kopen.
Deel je nog even wat je gaat kopen? Ik ben ook wel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
En voor wie zich afvraagt waarom ik nog niet op bankpas reis en mijn OV-chipkaart dus nodig heb: omdat ik vooral met de trein reis en ik Dal Voordeel nog niet aan mijn bankpas kan koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Nu online
Als 2 laagjes alufolie al voldoende zijn om het signaal te blokkeren, zou je zelf een "RFID-blokkeer"-portemonnee kunnen maken door het pasjesgedeelte (voorbeeldje beneden) te bekleden met alufolie
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/200123/files/346714930/landley-wild-look-leren-heren-portemonnee-billfold.jpg
en bijvoorbeeld je OV-chipkaart in het biljettengedeelte kunnen bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik heb een Secrid portemonnee. Daar kunnen 6 RFID-geblokkeerde pasjes in. Daarnaast kan je daarbuiten ook nog 2 of 3 pasjes kwijt in de omslag rondom de pasjeshouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Nu online
real-doc schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:10:
Ik heb een Secrid portemonnee. Daar kunnen 6 RFID-geblokkeerde pasjes in. Daarnaast kan je daarbuiten ook nog 2 of 3 pasjes kwijt in de omslag rondom de pasjeshouder.
Klopt, heb je gelijk in.
Heb die zelf ook, maar nooit bij stilgestaan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:09
real-doc schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:10:
Ik heb zelf deze Secrid:
https://www.travelbags.nl...Y3MkziJ107SwaAhNNEALw_wcB

En dan heb ik mijn OV-chipkaart in het uitklapbare deel zitten. Mijn ervaring is wel, dat de chipkaart alleen leesbaar is wanneer ik de portemonnee open doe en de chipkaart niet meer tegen het aluminium deel ligt. Het lijkt er dus op, dat ook het "blok" aluminium achter de chipkaart ervoor zorgt dat deze niet te lezen is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

(Sorry als dit de verkeerde sectie is, maar ik wist niet zo goed waar anders te vragen. Verplaats mijn topic gerust als het niet de juiste plek is. :) )
'Disclaimers' als dit zijn altijd een beetje jammer. Je kunt gewoon in geval van twijfel vooraf aan een moderator vragen waar iets hoort...

Enfin, ik weet oprecht niet of en zo ja waar een koopadviestopic als dit op ons forum thuis zou horen, maar computerhardware is het alvast niet - en ook dat hoort niet, dit staat niet voor niets bovenaan de topiclist:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Rest weinig anders dit te sluiten.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.