Goede videokaart voor webdesign?

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 14:46
Wat is 'n goede videokaart om grafische programma's optimaal te kunnen draaien (kan 16mb echt niet meer en is 64mb overdreven? merk/chipset/enz.?)?

Budget ligt tot rond de 600 piek. Ik heb nog 'n tweede monitor staan dus misschien een dual head of is dat niets?

p.s.
Jaja ik heb gekeken in de search, veel keer Matrox en Ati Radeon tegengekomen, maar d'r zat niet echt 'n recente post bij...

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 15:56

Petuhr

FreeBSD

G400 of de G450 zou wel een goede keus zijn voor een DualHead opstelling...

Heb zelf de G400, en ben er zeer tevreden over.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Gemoved naar V&B vanuit W&G.

Met daarbij de comments dat als je vooral 2D doet Matrox wel lekkere kaartjes heeft.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Alpine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 21:22

Alpine

Twisted animator

Als je op die PC toch alleen maar bezig bent met 2D graphics kun je het beste een Matrox nemen. Die hebben hele goede 2D beeldkwaliteit. Maar als je veel 3D spellen speelt is het niet echt een goede kaart en dan is een ATI Radeon een betere keus. Een ATI Radeon heeft een goede 2D beeldkwaliteit en in 3D presteert de kaart goed.
Een GeForce 2/3 zijn bedoeld voor 3d spellen en daarmee is 2D kant een beetje 'vergeten' en heeft dus een stuk lagere beeldkwaliteit dan de Matrox of ATI.

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-08 16:57
Neem de G550, die is nog effe iets sneller, en je kan er dan ook heel redelijk spelletjes mee spelen. (retail versie is 369 bij informatique, maar niet echt goed leverbaar geloof ik)

Check hier voor een review van het kaartje

• TheDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 14:46
Op zaterdag 15 september 2001 18:51 schreef Koen Rotteveel het volgende:
Neem de G550, die is nog effe iets sneller, en je kan er dan ook heel redelijk spelletjes mee spelen.
Ziet er inderdaad goed uit, en mooie prijs... thanx!

Maar: ik heb 'n intel 440 serverboard (dual processor moederbord), waar helaas geen agp-poort op zit. Moet het dus met 'n pci-videokaart doen... Komen die nieuwe snelle dual head videokaarten nog wel met pci aansluiting? (niet kunnen vinden namelijk)...

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ati al in wonder

die kaart heeft dual en dvi en alles er op en er aan voor 2d gebied

Verwijderd

Of de Radeon VE, uitgeklede radeon met 32 mb ddr-geheugen
DVI-, sub- en tv-out aansluiting, ook hydravision(soort dualhead) prijs f199,- zie pricewatch 3d denk ik gelijkwaardig aan matrox 550.

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Anders zoek je een 2e hans G200 PCI.
G550 PCI moet nog komen als ik me niet vergis.

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

De matrox 400 (of 450) is nog steeds te verkrijgen in PCI versie.

Meer informatie hierover kan je vinden op de Matrox website.
Daar is het ook mogelijk om de kaart te bestellen.
Pagina: 1