Internet over deurbelbekabeling?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arbi1337
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15-09 09:29
Goedemorgen allemaal,

Tijdens de renovatie van mijn huis zijn er nieuwe kabels getrokken. Ik ging ervan uit dat de kabel voor mijn deurbel een ethernetkabel was, maar dit blijkt een 4-aderige "deurbelaansluiting" te zijn.

Hierdoor kan ik mijn Reolink PoE deurbel niet aansluiten. Weten jullie of hier een oplossing voor is? Bijvoorbeeld een adapter of Powerline? En zou dit dan ook om te zetten zijn naar UTP?

De elektriciën geeft aan dat een nieuwe kabel trekken (bijna) onmogelijk is. En het liefste wil een deurbel die niet over WiFi gaat.

Hoor graag :).

Dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:17

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Arbi1337 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:46:
Goedemorgen allemaal,

Tijdens de renovatie van mijn huis zijn er nieuwe kabels getrokken. Ik ging ervan uit dat de kabel voor mijn deurbel een ethernetkabel was, maar dit blijkt een 4-aderige "deurbelaansluiting" te zijn.

Hierdoor kan ik mijn Reolink PoE deurbel niet aansluiten. Weten jullie of hier een oplossing voor is? Bijvoorbeeld een adapter of Powerline? En zou dit dan ook om te zetten zijn naar UTP?

De elektriciën geeft aan dat een nieuwe kabel trekken (bijna) onmogelijk is. En het liefste wil een deurbel die niet over WiFi gaat.

Hoor graag :).

Dank!
Met 4 aders kun je
in theorie
100mbit krijgen, dus ik zou zeggen probeer het?

YouTube: HOW TO WIRE 4 WIRE ETHERNET

Maar ik weet even niet hoe de poe dan gaat werken..... volgens mij niet, maar dat weet ik niet zeker.

[ Voor 12% gewijzigd door CrankyGamerOG op 25-02-2025 11:54 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
stap 1. bel los maken en kijken of er beweging in de kabel zit. Zoja stap 2. zonee stap 2a
stap 2. kijk of je er een utp kabel in krijgt ja door naar stap 3. nee door naar stap 2a indien ook niet mogelijk 4.
stap2a. 2 aderparen gebruiken voor een 100mbit aansluiting. voldoende voor een bel.
stap 3. doen, aansluiten en klaar
stap 4. uithakken, nieuwe buis en utp kabel monteren.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arbi1337
edit

[ Voor 98% gewijzigd door Arbi1337 op 25-02-2025 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Volgens mij heb je voor poe wel alle 4 de aderparen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Arbi1337 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:55:
[...]

Ow wat fantastisch! En hoe werkt dat precies? Is dat met een adapter? Of kan je er een UTP-stekker opzetten?
Gewoon een utp stekker aansluiten op 4 aders, zie filmpje. Maar nogmaals,dat is voor data, ik weet niet of POE over die kabel gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
_ferry_ schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:56:
Volgens mij heb je voor poe wel alle 4 de aderparen nodig.
dat is een super goed punt...

nieuw stappen plan.

1. proberen. en indien mogelijk trekken. niet mogelijk dan uithakken en fixen.

en ja dat kan ff klote zijn, maar bijna niks is echt onmogelijk (ik heb 200 meter in mijn buiten gevels moeten freezen om overal ap geïnstalleerd te krijgen (80cm buiten muren, huis van binnen af.)

[ Voor 43% gewijzigd door jack zomer op 25-02-2025 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arbi1337
Hmm... interessant allemaal.

Dit filmpje zegt dat PoE ook kan (als ik het goed begrijp): YouTube: Power Over Ethernet Using 4 Wires (2 Pairs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 17:11

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Kun je als je netjes de nieuwe draad aan de oude maakt hem er doorheen trekken? Of zit het gewoon helemaal vast gestuct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arbi1337
AtomicShockwave schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:17:
Kun je als je netjes de nieuwe draad aan de oude maakt hem er doorheen trekken? Of zit het gewoon helemaal vast gestuct?
Goede vraag. Volgens de elektriciën zitten er allemaal bochten in, maar een nieuwe kabel aan de oude vastmaken en dan er doorheen trekken, lijkt een slimme oplossing! Moet-ie wel écht goed vastzitten haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
CrankyGamerOG schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:49:
[...]

Met 4 aders kun je
in theorie
100mbit krijgen, dus ik zou zeggen probeer het?

YouTube: HOW TO WIRE 4 WIRE ETHERNET

Maar ik weet even niet hoe de poe dan gaat werken..... volgens mij niet, maar dat weet ik niet zeker.
In theorie kan dat ook niet, omdat standaard signaalkabel geen twisted pair kabel is.

Vervangen is dus de enige optie. Een cat5e kabel heeft ongeveer dezelfde diameter als een signaalkabel, dus als de kabel netjes door een buis aangelegd is zou deze te vervangen moeten zijn.

Ik zou zelf een trekveer aan de signaalkabel knopen en deze door de buis trekken, en dan weer terugtrekken met cat5e.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

P5ycho schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:26:
[...]

In theorie kan dat ook niet, omdat standaard signaalkabel geen twisted pair kabel is.
.

[ Voor 25% gewijzigd door CrankyGamerOG op 25-02-2025 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als POE over 4 aders kan dan kan het prima werken ondanks minder twisten. 100 Mb is genoeg voor je deurbel. Zou eerst proberen eventueel kan je natuurlijk ook beneden een POE injector plaatsen.
Volgens de regels kan het niet maar thuis kan heel veel prima werken.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Nu online
Een standaard signaalkabel zoals deze:
https://www.donne-catalogus.nl/s/#/product/D35049
wordt normaliter voor een deurbel gebruikt.

Deze heeft een te grote aderdiameter (AWG18 ipv AWG23 of kleiner) en is geen twisted pair.

Dan kun je wel zeggen dat het prima kan werken, maar het is gewoon niet geschikt voor Ethernet. Ook niet voor lagere datarates als 10 of 100Mbit.
Het past ook niet in een RJ45 connector, keystone of patchpaneel. Afmonteren gaat dus ook heel lastig worden.

Gewoon even een nieuwe kabel trekken dus.

[ Voor 6% gewijzigd door P5ycho op 25-02-2025 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arbi1337
P5ycho schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:54:
Een standaard signaalkabel zoals deze:
https://www.donne-catalogus.nl/s/#/product/D35049
wordt normaliter voor een deurbel gebruikt.

Deze heeft een te grote aderdiameter (AWG18 ipv AWG23 of kleiner) en is geen twisted pair.

Dan kun je wel zeggen dat het prima kan werken, maar het is gewoon niet geschikt voor Ethernet. Ook niet voor lagere datarates als 10 of 100Mbit.
Het past ook niet in een RJ45 connector, keystone of patchpaneel. Afmonteren gaat dus ook heel lastig worden.

Gewoon even een nieuwe kabel trekken dus.
Volgens de elektriciën heb je gelijk. Het zijn inderdaad (helaas) de dikkere aders.

Nieuwe kabel trekken gaat volgens hem ook niet lukken: de aders zaten al in de mantelbuis toen het aangelegd werd en hij zei dat hij er net al even aan had getrokken, maar dat het echt niet zal gaan.

Dus ik vrees dat het geen slimme deurbel gaat worden -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Nu online
Das jammer.

Probeer er nog even achter te komen waarom de kabel klem zit? We doen in NL alles in buizen (mantelbuis dus), dus zo'n kabel zou vervangbaar moeten zijn. Als het ribbelbuis is dan is het wat moeilijker vervangen, maar ook dan zou het moeten kunnen. Zeker met al een bestaande kabel in de buis.
Misschien is alleen het laatste stukje bij de bel ingestuct bijvoorbeeld?

Als dat niet lukt, dan zijn de makkelijke opties wel uitgeput helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Arbi1337 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 14:26:
[...]
nogmaals want?
ik heb 200 meter in een buiten gevel gefreesd voor utp kabels.
en nu zit in Nederland meestal de meterkast naast de voordeur.

Dus wat is jou situatie waarom het lastig/onmogelijk is?
heb je een tekening met afstanden van meterkast tot deur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Arbi1337 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 14:26:
[...]

Volgens de elektriciën heb je gelijk. Het zijn inderdaad (helaas) de dikkere aders.

Nieuwe kabel trekken gaat volgens hem ook niet lukken: de aders zaten al in de mantelbuis toen het aangelegd werd en hij zei dat hij er net al even aan had getrokken, maar dat het echt niet zal gaan.

Je zou wel gewoon de kabel voor stroom kunnen gebruiken tussen trafo en deurbel en dan een wifi deurbel hangen. Zo hebben wij onze Ring ook aangesloten; PoE niet mogelijk omdat er maar 4 aders lopen, maar de oude deurbel zat ook gewoon met diezelfde ethernetkabel op de trafo, dus oude deurbel vervangen door nieuwe. Daarbij specifiek een Ring zonder accu gekocht, want iedere maand met een powerbank bij de deurbel gaan staan vind ik ook zo absurd :+

Je zou dus de draad wel kunnen gebruiken, maar niet voor data. Als je net bij de voordeur nog goede wifi hebt moet dat geen probleem zijn, onze wifi is redelijk brak daar maar voor de deurbel nooit moeite mee gehad.

Ik kan me overigens niet voorstellen dat die kabel écht vast zit, ik denk dat je met genoeg trekken wel een nieuwe kabel moet kunnen leggen. Wij hebben voor de PV bij mijn ouders een keer een stroomkabel door een te krappe ribbelbuis moeten trekken over een dikke 60 meter afstand en dat was een kwestie van aan de ene kant goed invoeren en aan de andere kant volle gewicht ertegenaan met de voeten tegen de muur. Een goede kabel kan daar gewoon tegen, alleen als je bijv. een WC hebt daar en er loopt alleen wat stucwerk over de mantelbuis heen dan heb je kans dat je wel wat barsten krijgt.

Al met al zou ik niet zomaar opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 18:12

AvK

Ready Set Go

Deurbel kabels kan ik (als oud installateur) bevestigen dat deze vaak (niet altijd) muur vast zitten. Om de simpele reden dat die kabels letterlijk in allerlei korte bochtjes gelegd moeten worden. Daarom zit de bedrading meestal al in de buis voordat deze gelegd wordt. Dus als de elektricien zegt dat het niet mogelijk is geloof die man dan maar.

Ergo: Als je echt UTP daar wil hebben zal je iets nieuws aan moeten leggen. Eventueel met plakgootjes oid.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 13:25
Zit er nu nog een deurbel ouderwetse / traditionele met gong, en een beltrafo in de meterkast?

Zo heb ik mijn Eufy deurbel ook aangesloten, heb wel de beltrafo vervangen naar een hoger voltage.
Deurbel laadt gewoon op en de originele gong is gewoon te gebruiken.

Edit: ik weet niet of Reolink de functie ondersteunt met behoud van functionaliteit van de gong :?

[ Voor 38% gewijzigd door CappieL op 25-02-2025 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arbi1337
Onze meterkast zit in de garage en aangezien we net het hele huis hebben gerenoveerd, is frezen en opnieuw aanleggen geen reële optie.

Ik wilde graag een PoE deurbel omdat ik mijn WiFi zoveel mogelijk uit wil hebben. Dit vanwege de straling - maar die discussie wil ik hier niet voeren :).

Een goed alternatief is nu: als we thuis zijn, hebben we geen slimme deurbel nodig (ongeveer naast de deurbel hangt toch een beveiligingscamera). Als we van huis zijn, zet ik mijn access point aan zodat de deurbel via WiFi verbinding kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:33
Arbi1337 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:12:
Ik wilde graag een PoE deurbel omdat ik mijn WiFi zoveel mogelijk uit wil hebben. Dit vanwege de straling - maar die discussie wil ik hier niet voeren :).
Maar als je überhaupt geen wifi hebt, op welk apparaat moeten de meldingen van een slimme deurbel dan binnen komen?

Als straling (om wat voor reden dan ook) een issue is, dan is een mobieltje met 4G/5G ook geen optie: dat is nagenoeg dezelfde straling als wifi.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-09 17:01
En waarom zou je geen deurbel over wifi willen ? Een deurbel voeden via je bestaande bekabeling is geen probleem.

Ik zou de wifi dekking daar even meten en als die voldoende is zou ik in een heartbeat voor wifi gaan.

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 14:01

M2M

medicijnman

POE over die 4 draadjes is gewoon een kwestie van proberen denk ik. twisted pair of niet, voor de snelheid van de verbinding hoef je het niet te doen en zo te zien had je al een linkje voor POE over 4 adertjes.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 13:25
Nee, heb je... Ja (of een misschien) kun je krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
FredvZ schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:41:
[...]

Maar als je überhaupt geen wifi hebt, op welk apparaat moeten de meldingen van een slimme deurbel dan binnen komen?

Als straling (om wat voor reden dan ook) een issue is, dan is een mobieltje met 4G/5G ook geen optie: dat is nagenoeg dezelfde straling als wifi.
Nope, way worse. tot 2 watt eirp waar wifi indoor op 0.1W blijft steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 17:07

SA007

Moderator Tweaking
100mbit POE over deurbelkabel kan prima werken, nee, het voldoet aan de specificatie, maar de spec gaat over 100m afstand.

De dikke draad is geen nadeel (behalve dat hij moeilijk de stekker ingaat) en zonder de twists zal het verlies veel meer zijn maar waarschijnlijk gaat het hier over 10-20m.

Ik verwacht dat het gewoon prima werkt.
Voor de stekkers zou je er ethernet aan kunnen solderen, maar ik zou eerst de draden gewoon eens in een plug forceren en aankrimpen.
Evt een CAT6 of CAT7 plug pakken, die hebben al veel dikke draden (awg 22 met dikke isolatie voor cat7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:02

jurroen

Security en privacy geek

FredvZ schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:41:
[...]

Daar wil TS het toch helemaal niet over hebben? Want dan gaan wij zitten wijsneuzen, hebben we weer gelijk en moet de attitude weer aangepast worden :+

Maar je hebt wel gelijk. Waarom een slimme deurbel als je 'm niet slim kunt gebruiken? Overigens geeft de 4G/5G verbinding geloof ik meer straling dan WiFi. Andere frequentie, ja, maar kan (afhankelijk van de verbinding met de mast) meer zijn meen ik.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Draadloze bel als uiterste? Ik heb de tplink deurbel , eens per maand de accu opladen en klaar. Ding communiceert met een hub die binnen bedraad is aangesloten. (En voor die ene keer per maand opladen overweeg ik nog het zonnepaneeltje aan te schaffen)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 14:52
SA007 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:59:
100mbit POE over deurbelkabel kan prima werken, nee, het voldoet aan de specificatie, maar de spec gaat over 100m afstand.

De dikke draad is geen nadeel (behalve dat hij moeilijk de stekker ingaat) en zonder de twists zal het verlies veel meer zijn maar waarschijnlijk gaat het hier over 10-20m.

Ik verwacht dat het gewoon prima werkt.
Voor de stekkers zou je er ethernet aan kunnen solderen, maar ik zou eerst de draden gewoon eens in een plug forceren en aankrimpen.
Evt een CAT6 of CAT7 plug pakken, die hebben al veel dikke draden (awg 22 met dikke isolatie voor cat7).
Als die deurbelkabel niet twisted is kun je daar echt geen netwerkverbinding over leggen.
Zelf met een niet twisted kabel van een halve meter lukt dat nog niet.
Waarom denk je anders dat je bij montage van de twisted pair netwerkkabel de twist tot zo dicht mogelijk bij de connector behouden moet blijven?

Als de kabel echt niet te vervangen is dan is zijn enige optie wifi, de voeding kan wel prima over die deurbelkabel maar dan gewoon gelijkspanning en geen POE.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:33
Ben(V) schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 09:20:
Zelf met een niet twisted kabel van een halve meter lukt dat nog niet.
Dat valt allemaal reuze mee. Ik heb wel eens een testje gedaan met een platte, ongewiste kabel van een meter of 10: daar kwam 1gbps moeiteloos doorheen.

Als student heb ik ook wel eens een kabel gemaakt met 4 aders bloot door de lucht voor een paar meter. En wat denk je: deed ook gewoon 100mbps.

Tot slot, in het verleden heb ik meerdere CAT5e kabels zonder mantel gebundeld tussen de ondervloer van een laminaat vloer en daar haalde ik destijds ook 1gbps over.

Ik zou dus niet te snel "werkt niet" zeggen als het gaat over een ethernetsignaal door een kabel.

Voor het gebruik van de kabel die TS in de muur heeft is misschien de grootste uitdaging hoe hij met de beperkte ruimte achter de bel van de bestaande kabel over kan gaan naar een RJ45 stekkertje.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 14:31
jurroen schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 23:06:
[...]

Daar wil TS het toch helemaal niet over hebben? Want dan gaan wij zitten wijsneuzen, hebben we weer gelijk en moet de attitude weer aangepast worden :+

Maar je hebt wel gelijk. Waarom een slimme deurbel als je 'm niet slim kunt gebruiken? Overigens geeft de 4G/5G verbinding geloof ik meer straling dan WiFi. Andere frequentie, ja, maar kan (afhankelijk van de verbinding met de mast) meer zijn meen ik.
Er bestaat altijd nog zoiets als een Web GUI die gebruikt kan worden :z En dat kan dus ook prima over een bekabelde verbinding al dan niet via een tablet of een laptop/PC :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
FredvZ schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 10:18:
[...]

Dat valt allemaal reuze mee. Ik heb wel eens een testje gedaan met een platte, ongewiste kabel van een meter of 10: daar kwam 1gbps moeiteloos doorheen.

Als student heb ik ook wel eens een kabel gemaakt met 4 aders bloot door de lucht voor een paar meter. En wat denk je: deed ook gewoon 100mbps.

Tot slot, in het verleden heb ik meerdere CAT5e kabels zonder mantel gebundeld tussen de ondervloer van een laminaat vloer en daar haalde ik destijds ook 1gbps over.

Ik zou dus niet te snel "werkt niet" zeggen als het gaat over een ethernetsignaal door een kabel.

Voor het gebruik van de kabel die TS in de muur heeft is misschien de grootste uitdaging hoe hij met de beperkte ruimte achter de bel van de bestaande kabel over kan gaan naar een RJ45 stekkertje.
En ik heb wel eens een testje gedaan mt een halve meter ongetwiste kabel en dat werkte dus voor geen meter.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:07

The Zep Man

🏴‍☠️

Ben(V) schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 10:57:
En ik heb wel eens een testje gedaan mt een halve meter ongetwiste kabel en dat werkte dus voor geen meter.
Het is logisch dat een halve meter niet voor een meter werkt. Die afstand kan je daarmee niet overbruggen.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinMeijerink
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:50

MartinMeijerink

Computerrorist

Als een UTP-kabel net iets te dik is, kun je ook het omhulsel daarvan verwijderen (gaat heel makkelijk), mss kun je dan de 4 losse aderparen wel (tegelijk) door de buis heen trekken? Losse aderparen maken niet alleen het geheel dunner, maar ook flexibeler.

An unbreakable toy is useful to break other toys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ben(V) schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 10:57:
[...]

Vroeger ook gehad hoor.. Gewoon 4 aderige telefoonkabel. Zo'n platte.. Beide kanten een rj45 er aan en gaan met die banaan..

Toen kwamen we toch niet verder dan 100mbit intern en 20mbit internet...

Zo konden we mooi de oude telefoonkabel welke voor ISDN eerst gebruikt werd hergebruiken..
Zal toch een meter of 6 a 7 geweest zijn.

Later wel nieuwe kabels gelegt maar dat terzijde..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 13:23

SambalBij

We're all MAD here

Er zijn wel oplossingen om ethernet over zo'n kabel te krijgen, maar je probleem is waarschijnlijk dat je aan de deurbel-kant geen power hebt, en PoE wil hebben.

uitvoering: Startech.com 10/100 VDSL2 Ethernet Extender Kit over Single Pair ...

Dat soort setjes krijgen middels een DSL signaal wel data over dat kopen. Je zou dan twee aders moeten gebruiken voor de data, en de andere 2 anders voor power, en daarmee dan die extender én je deurbel van power voorzien... Hoop gedoe en niet goedkoop :)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
SMSfreakie schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 12:56:
[...]

Vroeger ook gehad hoor.. Gewoon 4 aderige telefoonkabel. Zo'n platte.. Beide kanten een rj45 er aan en gaan met die banaan..

Toen kwamen we toch niet verder dan 100mbit intern en 20mbit internet...

Zo konden we mooi de oude telefoonkabel welke voor ISDN eerst gebruikt werd hergebruiken..
Zal toch een meter of 6 a 7 geweest zijn.

Later wel nieuwe kabels gelegt maar dat terzijde..
Telefoonkabel is ook getwist, is in feite cat 3 en voor lage snelheden en korte afstanden werkt dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:02

jurroen

Security en privacy geek

SniperGuy schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 10:27:
[...]

Er bestaat altijd nog zoiets als een Web GUI die gebruikt kan worden :z En dat kan dus ook prima over een bekabelde verbinding al dan niet via een tablet of een laptop/PC :Y
Klopt. Maar - hoe doe je dat buitenhuis?

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
Arbi1337 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:12:
Onze meterkast zit in de garage en aangezien we net het hele huis hebben gerenoveerd, is frezen en opnieuw aanleggen geen reële optie.

Een goed alternatief is nu: als we thuis zijn, hebben we geen slimme deurbel nodig (ongeveer naast de deurbel hangt toch een beveiligingscamera). Als we van huis zijn, zet ik mijn access point aan zodat de deurbel via WiFi verbinding kan maken.
Als naast die deurbel een beveiligingscamera hangt, dan heb je voor die beveiligingscamera vast al een kabel lopen? Kan je daar niets mee? Kan daar een extra kabel naast getrokken worden? Uplinken vanaf die camera of omgekeerd? PoE wordt dan wel moeilijker.

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 14:31
jurroen schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 16:07:
[...]

Klopt. Maar - hoe doe je dat buitenhuis?
Dat moet je aan de TS vragen :)

• mash_man02
FredvZ schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 10:18:
[...]

Yep, tot je een 5G mast of andere zenders in de buurt hebt en dan is het hommeles en komt men hier weer om hulp vragen.

Als je het mij vraagt doe het goed of die het niet.

Pagina: 1