Vraag
Alle reacties
Je zou kunnen beginnen met heel erg veel meer informatie te geven. Windows versie, computer hardware, welke software, wat probeerde je te doen, waarom wil je Windows terugzetten, wat gebeurt er als je met eenm USB stick met Windows 10 of 11 probeert, enzovoort.
Nu zeg je "het doet pijn" en verwacht een diagnose en behandeling.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Je herinstallatie is helaas gecorrumpeerd. Je zult met een andere nog werkende computer een installatiemedium moeten maken en opnieuw moeten beginnen.
I reject your reality and substitute my own
Blijkbaar toch niet helemaal als ik de reactie van nelizmastr leesgambieter schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 02:45:
Je zou kunnen beginnen met heel erg veel meer informatie te geven. Windows versie, computer hardware, welke software, wat probeerde je te doen, waarom wil je Windows terugzetten, wat gebeurt er als je met eenm USB stick met Windows 10 of 11 probeert, enzovoort.
(en 'k ben blij dat je een goed ontbijt gehad hebt
Het is een hp envy x360 welke windows het was weet ik niet kben niet echt goed met laptops
Zoals @nelizmastr aangeeft ga je hier niet meer uitgeraken, er zit letterlijk een fout in die installatie op dit moment en dat kan zichzelf niet oplossen. Herinstallatie is de enige oplossing op een moment als dit.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
İk kan niet op de leptop wanneer ik op ok druk valt het uit en komt deze scherm er terug op
Microsoft heeft dit zelf best goed uitgelegd, vind ik:
Installatiemedia voor Windows maken - Microsoft Ondersteuning
Windows opnieuw installeren - Microsoft Ondersteuning
En je kunt ook kijken of HP een specifieke recovery oplossing heeft voor jouw laptop:
https://support.hp.com/nl-nl/drivers/laptops
Installatiemedia voor Windows maken - Microsoft Ondersteuning
Windows opnieuw installeren - Microsoft Ondersteuning
En je kunt ook kijken of HP een specifieke recovery oplossing heeft voor jouw laptop:
https://support.hp.com/nl-nl/drivers/laptops
[ Voor 39% gewijzigd door akimosan op 25-02-2025 14:39 ]
Hoe ben je aan deze laptop gekomen?
Gekocht hoe kan ik er anders aan komen wat voor vraag is dat nu weer
Gekocht, geërfd, gevonden, (in bruikleen) gekregen van de baas, allerlei scenarios zijn mogelijk
Indien gekocht, kun je terecht bij de winkel/leverancier voor eventuele (betaalde) ondersteuning.
We hebben in dit geval de weg al gewezen, ik snap heus wel je frustratie maar als je niets met de aanwijzingen kunt, bespreek ze dan met iemand die wellicht iets meer verstand van laptops en Windows installeren heeft.
Als je al zover bent dat je de recovery image van je laptop wilt gebruiken (dat is wat je poogt met herstellen van fabrieksinstellingen) dan is de stap van een nieuwe schone installatie met een USB stick best een logische.
Voor heel veel gebruikers hier op Tweakers is dat een kunstje waar ze hun hand niet meer voor omdraaien en ik weet zeker als je in je directe vrienden of familiekring even vraagt, dat je vast iemand vind die je erbij wil helpen.
Misschien niet het antwoord waar je op hoopt, maar misschien ook minder stress.
Indien gekocht, kun je terecht bij de winkel/leverancier voor eventuele (betaalde) ondersteuning.
We hebben in dit geval de weg al gewezen, ik snap heus wel je frustratie maar als je niets met de aanwijzingen kunt, bespreek ze dan met iemand die wellicht iets meer verstand van laptops en Windows installeren heeft.
Als je al zover bent dat je de recovery image van je laptop wilt gebruiken (dat is wat je poogt met herstellen van fabrieksinstellingen) dan is de stap van een nieuwe schone installatie met een USB stick best een logische.
Voor heel veel gebruikers hier op Tweakers is dat een kunstje waar ze hun hand niet meer voor omdraaien en ik weet zeker als je in je directe vrienden of familiekring even vraagt, dat je vast iemand vind die je erbij wil helpen.
Misschien niet het antwoord waar je op hoopt, maar misschien ook minder stress.
Het is hier op Tweakers natuurlijk wel een beetje de bedoeling dat je zelf ook gaat proberen je probleem op te lossen. Als ik de melding zo zie, dan zul je een bootable USB stick moeten maken met een Windows installatie erop. In eerdere reacties is al aangegeven hoe je dit kunt doen.
Als dit niet lukt, dan denk ik dat het verstandig is dat je een handig neefje/familielid/buurjongen vraagt om je te helpen. Je kunt natuurlijk ook altijd naar de winkel (waar je de laptop hebt gekocht) terug gaan, maar dat zou ik zelf alleen doen als er niemand anders is om te helpen.
Nog wel ff een vraag, wat is de reden dat je een reset wilde uitvoeren? Heb je een backup van al je bestanden/foto's gemaakt? Of raak je nu van alles kwijt als je de computer opnieuw gaat installeren?
Als maken van een Windows installatie USB niet lukt of te lastig is via het officiële Microsoft tool kan je dat ook met behulp van het RuFus USB tool doen.Nvztt00 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:16:
Hoe doe je dat met een usb
Hierbij kan weinig fout gaan en kan je ook ook het Windows ISO bestand downloaden.
Let dan wel op dat dat je de optie automatische controleren op updates aan staat!.
Anders werkt het downloaden van de Windows ISO bestanden niet.
Bij deze laptop wordt Windows 11 Home geleverd zie Ik, dus kies bij het opnieuw installeren Windows 11 Home als deze versie niet automatisch wordt gekozen bij het starten van de Windows installatie.
Eventueel:
Google: WIndows 11 installeren zonder microsoft account
Rufus: Help, I don't see the option to bypass the need for a Microsoft account with Windows 11!
Rufus: Opstartbare USB-drives aanmaken op een eenvoudige manier
:strip_exif()/f/image/A9uk9jFtChTbQIf4zsGEyyQz.png?f=user_large)
Maken van Windows USB installatie Windows 10, werkt hetzelfde voor Windows 11:
[ Voor 9% gewijzigd door The_Doman op 27-02-2025 13:08 ]
Zet je computer aan dan direct meermaals op Esc ( zie video ) of F11 drukken dan kom je in recovery mode terecht, vanaf hier kun een keuze maken uit het menu , op de HP website kun je veel informatie vinden over hoe je een restore media moet maken.
YouTube: How to Hard Reset HP ENVY X360 Without Password – Factory Reset
Succes.
YouTube: How to Hard Reset HP ENVY X360 Without Password – Factory Reset
Succes.
Pagina: 1