Hallo, ik heb een vreemd dingetje gevonden (dat mogelijk een securitybug is? weet niet of er belangrijke info in die notificaties staan).
Ergens een tijd terug heb ik op uitloggen gedrukt en daarmee zijn alle sessies in alle browsers uitgelogd geraakt. Nu krijg ik echter op een Google Chrome-instantie waar ik niet opnieuw op ben ingelogd pushmeldingen over reacties op mijn berichten. Als ik erop klik krijg ik een hele mooie 403 Forbidden te zien, maar de meldingen blijven wel komen vreemd genoeg.
Sinds het uitloggen heb ik de PC al een paar keer herstart, dus ik vind het apart dat na een reboot de service worker blijkbaar wel ingelogd is maar mijn browser niet?
Aangezien ik op meldingen moet wachten om te kijken of het probleem nog steeds bestaat is het reproduceren wat lastig. Toch lijkt het mogelijk te zijn te reproduceren:
1. Log in in browser #1 (in mijn geval: Firefox)
2. Log in in browser #2 (in mijn geval: Chrome)
3. Bevestig dat je notificaties wilt in browser #2
4. Klik op "uitloggen" in browser #1 en selecteer "Al mijn sessies beëindigen, behalve deze"
5. Verifieer in browser #2 dat het uitloggen gelukt is (F5)
6. Wacht tot er een notificatie binnenkomt (zie notificatieinstellingen voor wat deze veroorzaakt)
7. (Optioneel) klik op de notificatie, krijg een 403 te zien.
Wat er gebeurt:
Browser #2 krijgt een melding ondanks dat deze is uitgelogd.
Wat ik verwacht dat er zou gebeuren:
Uitgelogde browsers tonen geen notificaties.
Software: Google Chrome (nieuwste) en Firefox (nieuwste) op Ubuntu 24.04. Pushnotificaties aan.
Ergens een tijd terug heb ik op uitloggen gedrukt en daarmee zijn alle sessies in alle browsers uitgelogd geraakt. Nu krijg ik echter op een Google Chrome-instantie waar ik niet opnieuw op ben ingelogd pushmeldingen over reacties op mijn berichten. Als ik erop klik krijg ik een hele mooie 403 Forbidden te zien, maar de meldingen blijven wel komen vreemd genoeg.
Sinds het uitloggen heb ik de PC al een paar keer herstart, dus ik vind het apart dat na een reboot de service worker blijkbaar wel ingelogd is maar mijn browser niet?
Aangezien ik op meldingen moet wachten om te kijken of het probleem nog steeds bestaat is het reproduceren wat lastig. Toch lijkt het mogelijk te zijn te reproduceren:
1. Log in in browser #1 (in mijn geval: Firefox)
2. Log in in browser #2 (in mijn geval: Chrome)
3. Bevestig dat je notificaties wilt in browser #2
4. Klik op "uitloggen" in browser #1 en selecteer "Al mijn sessies beëindigen, behalve deze"
5. Verifieer in browser #2 dat het uitloggen gelukt is (F5)
6. Wacht tot er een notificatie binnenkomt (zie notificatieinstellingen voor wat deze veroorzaakt)
7. (Optioneel) klik op de notificatie, krijg een 403 te zien.
Wat er gebeurt:
Browser #2 krijgt een melding ondanks dat deze is uitgelogd.
Wat ik verwacht dat er zou gebeuren:
Uitgelogde browsers tonen geen notificaties.
Software: Google Chrome (nieuwste) en Firefox (nieuwste) op Ubuntu 24.04. Pushnotificaties aan.