Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kersvk
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 25-02 22:24
Ik ben onwijs onervaren op dit gebied, maar ik heb het volgende vraagstuk:
net een bovenwoning gekocht (jaren '30), dus moet er een nieuw wifi-netwerk komen. KPN glasvezel komt binnen op verdieping 1, waar het modem staat. Wij wonen op verdieping 2 en 3. Er loopt een ethernetkabel van verdieping 1 naar verdieping 2.

Weten jullie hoe ik een goed / stabiel wifi netwerk thuis krijg? Is 'mesh interessant? Verdieping 2 is ongeveer 80 m2, en het is lastig een kabel naar verdieping 3 te trekken. Budget is max EUR 400.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:19
Heb je al internet?
Bij KPN kan je 2 WiFi repeaters (superwifi) meebestellen.
Voordeel daarvan is dat die ingesteld zijn om met de router van KPN goed samen te werken en je kan ondersteuning krijgen van KPN al er iets mee is.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:10
Je kunt de experiabox van KPN sowieso verplaatsen naar de tweede verdieping, kwestie van wat stekkers omzetten. Jaren '30 betekent waarschijnlijk houten vloeren, goede kans dat je op de derde ook nog een redelijk signaal hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik woon zelf ook in een jaren 30tig huis en heb dan hier Ziggo maar ik het standaard Ziggo modem/router alleen als modem gebruik en die heb laten bridgen. Voor dus het hele wifi en ander netwerkverkeer heb ik een Asus RT AX86U router staan op de benedenverdieping. Op de middenverdieping heb ik via wifi nog steeds goede ontvangst en zelfs 2de verdieping ook prima ontvangst zonder verder extra repeaters of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:51
Beste optie? Trek netwerkkabel vanaf glasvezel naar 2e etage. Sluit op 2e etage modem van kpn aan op centrale plek. Kijk dan of het wifi bereik genoeg is.

Is het niet genoeg kan je kpn superwifi gebruiken wat is voorzien van mesh. Superwifi heeft tevens 2 ethernet aansluitingen. Je kan dus 1 daarvan eventueel gebruiken om bekabeld aan te sluiten op het modem of andere superwifi versterker.

Kpn modem kan niet in bridge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-09 11:59
Als je onwijs onervaren bent is het doorgaans verstandiger om een oplossing van je provider te kiezen. Zij kunnen je dan ook helpen met problemen omdat het hun eigen materiaal is. Als je zelf router/mesh/ap's gaat plaatsen zullen ze je verwijzen naar de leverancier voor hulp.
Pagina: 1