Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:19
Ik wil graag internet restricties gebruiken op mijn router voor een aantal apparaten en ik stoei nu al een paar dagen met de instellingen, maar ik krijg het niet voor elkaar dat de router daadwerkelijk iets blocked. Ik heb verschillende instellingen en profielen aangemaakt en getest met verschillende apparaten (MAC adressen). De tijdgebonden instellingen werken niet, maar ook niet het letterlijk 'op pauze zetten' van het profiel niet.

Ik doe het voor zover ik kan zien precies volgens de diverse instructies op internet van zowel TP-Link zelf als van andere youtube 'experts'. Het ziet er doodsimpel uit op in te stellen, maar het werkt vervolgens niet. Zie ik nou iets heel stoms over het hoofd? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
henk99 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 21:48:
Ik wil graag internetrestricties gebruiken op mijn router voor een aantal apparaten en ik stoei nu al een paar dagen met de instellingen, maar ik krijg het niet voor elkaar dat de router daadwerkelijk iets blocked.
En wat had je willen blokkeren dan?
Ik heb verschillende instellingen en profielen aangemaakt en getest met verschillende apparaten (MAC adressen).
Mooi! Nou, voor de draad ermee. B-)
De tijdgebonden instellingen werken niet, maar ook niet het letterlijk 'op pauze zetten' van het profiel niet.

Ik doe het voor zover ik kan zien precies volgens de diverse instructies op internet van zowel TP-Link zelf als van andere youtube 'experts'.
Bronnen?
Het ziet er doodsimpel uit op in te stellen, maar het werkt vervolgens niet. Zie ik nou iets heel stoms over het hoofd? 8)7
Hoe moeten wij dat weten als je niet vertelt wat je wel gezien hebt?
Oftewel: Het zou handig zijn als je je vraag een beetje concretiseert. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Room42 op 25-02-2025 00:25 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
Ik wilt tijdslimieten en 'bedtijden' op de apparaten van mijn kids zetten. Hiervoor heb ik een profiel aangemaakt en daarin de apparaten opgenomen d.m.v. hun MAC adressen.
  1. In het TP-Link device ga ik naar Homecare > Parental Controls
  2. Ik vul de basic info in, zoals de naam van het profiel en ik selecteer de apparaten
  3. Het filter level sla ik over (maar heb ik wel getest om te kijken of het invloed had), omdat ik slechts tijd limieten wil instellen
  4. De laatste stap is het opgeven van de tijdslimieten en de bedtijden en daarna sla ik dat op.
Ik heb zo'n zelfde profiel ook gemaakt voor mijn eigen Ipad om het te testen, maar ik merk op dat er helemaal niets stopt qua internet verbinding. Je kunt het profiel ook handmatig op pauze zetten, waarbij je dus acuut de verbinding zou kunnen stoppen, maar dan gebeurt er ook niets.

Ik hoop dat ik het zo concreter heb gemaakt.

V.w.b. bronnen bedoel ik TP-Links eigen guides:
https://www.tp-link.com/nl/support/faq/2386/

en filmpjes met uitleg zoals deze:
https://youtu.be/lHwtkMDYEio?si=YggpvR7o29UKihYC

[ Voor 5% gewijzigd door henk99 op 25-02-2025 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nou heb ik geen TP-Link om het voor je te testen maar in die gelinkte video zie ik een interessante comment voorbij komen:
Kids are smarter than this, they activated "use random hardware address", and get around MAC ID.
Is dat niet gewoon je antwoord?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
Room42 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 00:43:
Nou heb ik geen TP-Link om het voor je te testen maar in die gelinkte video zie ik een interessante comment voorbij komen:

[...]

Is dat niet gewoon je antwoord?
Nee, dat heb ik gecheckt bij de betreffende toestellen. Ook mijn eigen 'test toestel' had deze optie uit staan.