Verplaatsbare gaming pc "eBlaztr"

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommuz
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-04 22:37
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben toe aan een nieuwe gaming pc, de oude stamt ondertussen alweer uit 2015 (gtx970 heeft beste tijd gehad). Enige verschil met toen is dat ik nu een gezinnetje heb en niet weggestopt op zolder wil gamen als de tijd daar eindelijk voor is. Lijkt me gezellig om dat in de woonkamer te doen waar vrouwlief dan ook vertoeft. Maar bij de opties daarvoor loop ik toch tegen enkele dingen aan...
  • Laptop: Dat gaat prijzig worden als ik de nieuwste games op hoge settings wil spelen. En dan heb je alsnog de 'afgeknepen' versies van de gpu, waarbij de laptop veel lawaai maakt om te koelen
  • Desktop: Dat vind ik niet zo mooi staan in de woonkamer. En er dwalen 2 kleine kindjes rond die aan alle kabels gaan trekken/knabbelen.
Zodoende kom ik uit bij de EBlaztr "draagbare mini-ITX-kast met monitormount"

Dit is een draagbare mini-itx case, waar een scherm op gemonteerd kan worden. Voordeel is dat er redelijk veel ruimte is voor een GPU dankzij het ontwerp. Ook past er een SFX voeding in. Aandachtspunt is wel dat de cpu-koeler max 55mm hoog mag zijn, en Monitor max. Formaat 24,5”.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van rond de € 2.200,-

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf al een lijst met componenten opgesteld, waarbij alleen de GPU nog ontbreekt.
#CategorieProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7700 Tray€ 221,78€ 221,78
1MoederbordenASRock A620I Lightning WiFi€ 152,94€ 152,94
1BehuizingeneBlaztr Case€ 405,62€ 405,62
1MonitorsAOC Gaming Q24G2A/BK Rood, Zwart€ 192,95€ 192,95
1ProcessorkoelingGelid Solutions Slim Silence Black€ 31,55€ 31,55
1Geheugen internLexar Ares RGB LD5BU016G-R6000GDLA€ 109,90€ 109,90
1VoedingenMSI MAG A750GL PCIE5 Zwart€ 105,99€ 105,99
1SSD'sLexar NM790 (zonder heatsink) 2TB€ 123,90€ 123,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.344,63

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe AMD kaarten, dus afhankelijk van hoe duur/beschikbaar die worden wil ik er daar eentje van kopen van het resterende budget.

Wat verwacht je van ons?[i]
Eigenlijk 2 vragen:
  1. Lijkt de eBlaztr het geschikte middel voor mijn doel?
  2. Is bovenstaande lijstje dan een goede selectie van componenten om zo de komende jaren weer te kunnen gamen? Zo ja, dan wil ik alvast alles bestellen zodat over een paar weken alleen de GPU er nog in geklikt hoeft te worden :P

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boris1986
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-05 09:47
Waarom niet een stevige PC op zolder en streamen naar een TV in de woonkamer met Moonlight oid? Niet perse geschikt voor snelle shooters etc maar wel gewoon prima voor casual gaming. Draadloze controler en/of muis+toetsenbord vanaf de bank.

[ Voor 34% gewijzigd door Boris1986 op 24-02-2025 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommuz
Boris1986 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 21:20:
Waarom niet een stevige PC op zolder en streamen naar een TV in de woonkamer met Moonlight oid? Niet perse geschikt voor snelle shooters etc maar wel gewoon prima voor casual gaming. Draadloze controler en/of muis+toetsenbord vanaf de bank.
Hmmm interessant, dit kende ik nog helemaal niet. Ik speel niet echt competitive, maar een shooter als Doom zou ik wel soepel willen kunnen spelen. En ook geen zin om telkens naar zolder te lopen om pc aan/uit te zetten als ik in de woonkamer wil gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:56

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Die kast ziet er wel stoer uit, maar lijkt me niet per se praktisch, en de prijs vind ik nogal stevig. Als je een mooie mini-ITX kast neemt ben je voor de helft klaar en kan je dezelfde hardware kwijt. Het enige dat je dan wel hebt is een stroomkabel naar je monitor, PC en de videokabel terwijl die bij deze kast soort van geïntegreerd zijn (maar je dus nog steeds één kabel hebt waar je kroost aan kan hangen).

Ik heb zelf een SSUPD meshilicious maar ook gekeken naar de Dan A4-SFX en Lian-Li A4-H20. De SSUPD staat rechtop zoals bijvoorbeeld de Xbox series, de Lian-Li is lager en langer. Ik zou beide prefereren boven de eBlaztr als je hem niet gaat verplaatsen, of misschien de Lian-Li TU150 als je er een handvat aan wil om hem meer verpaatsbaar te maken. Die is al wel een stuk groter, maar nog steeds redelijk compact.

[ Voor 3% gewijzigd door gwystyl op 24-02-2025 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
ITX build op/in je TV kast en aansluiten op de TV? Met AMD videokaart en je kan zelfs SteamOS installeren.

[ Voor 23% gewijzigd door Dekar op 25-02-2025 08:59 ]

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doetmaarwadt
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-05 10:10
ben je niet bang dat ze die eBlaztr Case omgooien; ziet er niet echt heel stevig uit en woest aantrekkelijk met die kleurtjes voor kleine kinderbreintjes...

zou eerder voor saaie onopvallende kleine kast gaan en scherm aan muur monteren en kabels netjes wegwerken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Logic Lion
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-05 20:52
Waar ga je dit systeem neerzetten? Je zal nog steeds iets van een bureau of iets dergelijks moeten hebben om het geheel op te plaatsen en ook je muis en toetsenbord kwijt te kunnen. En als je een bureau hebt dan heb je ook meteen weer plek voor een "normale" kast.

In de kast die je nu hebt past overigens geen normale ATX voeding dus je zal een SFX moeten kiezen.

Ik heb zelf een jonsbo Z20: https://www.caseking.de/e...iff-schwarz/GEJP-010.html. Voordeel is dat deze M-ATX (dus iets groter moederbord, meer keus) en er een gewone ATX voeding in past. Zelfde geld voor bijvoorbeeld de lian li A3.

Deze staat in een ikea ivar kast, voorbeeld, als we de pc niet gebruiken is het blad omlaag geklapt en zie je de pc kast ook niet. Ik heb alleen 1 plank iets moeten verzagen zodat hij achter het bureaublad paste.

Ook kun je dan een groter scherm nemen, want ik vind 24 inch met 1440P aan de krappe kant. Zou dan eerder voor 27 inch kiezen.

[ Voor 21% gewijzigd door Logic Lion op 25-02-2025 11:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-05 00:14
Voor het geld van die behuizing kun je ook iets als uitvoering: Valve Steam Deck LCD, 512GB NVMe SSD opslag Zwart uitvoering: MSI Claw - A1M (Ultra 7 155H) Zwart uitvoering: ASUS ROG Ally, Ryzen Z1 Extreme Wit of uitvoering: Lenovo Legion Go (2023) 1TB Zwart ernaast kopen. Dan kun je lekker naast mevrouw op de bank zitten, terwijl zij de tv kan claimen. Veel kun je dan lokaal draaien, en voor grafisch wat meer pracht en praal zou je vanaf je desktop naar je handheld kunnen streamen.

Steamdecks zijn regelmatig in de aanbieding (of refurbished) te krijgen. En ook de Ally heeft al eens kortstondig €399 aangetikt.

[ Voor 7% gewijzigd door NESFreak op 25-02-2025 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommuz
Nou ik heb dus al een Ally :9 Probleem daarmee vond ik dat ik toch wat moest terugschakelen in kwaliteit. Maar misschien moet ik dan streaming vanaf een desktop proberen. Welk programma zou je dan aanraden om te streamen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-05 00:14
Thommuz schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 14:10:
Nou ik heb dus al een Ally :9 Probleem daarmee vond ik dat ik toch wat moest terugschakelen in kwaliteit. Maar misschien moet ik dan streaming vanaf een desktop proberen. Welk programma zou je dan aanraden om te streamen?
Steam zelf zou ik als eerste proberen. Je netwerkverbinding is met het streamen het belangrijkste. Check of je een goede 5ghz wifiverbinding kunt krijgen.

• Thommuz
Ok bedankt allen voor de feedback. Ik ga het originele plan omgooien en toch voor een desktop op zolder, vanwaar ik dan kan streamen naar m'n Ally of laptop. Ik zie in mijn woonkamer gewoon geen mogelijkheid om wat voor build dan ook kwijt te kunnen.

Dit is wat ik nu in elkaar gezet heb voor de 'streaming' pc. De GPU is placeholder tot de nieuwe generatie beschikbaar is.

#CategorieProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7700 Tray€ 228,68€ 228,68
1MoederbordenASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI€ 189,-€ 189,-
1VideokaartenSapphire Nitro+ AMD Radeon RX 7800 XT 16GB€ 562,54€ 562,54
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Zwart€ 105,24€ 105,24
1ProcessorkoelingArctic Freezer 36€ 29,81€ 29,81
1Geheugen internG.Skill Trident Z5 Neo RGB F5-6000J3038F16GX2-TZ5NR€ 109,90€ 109,90
1VoedingenMSI MAG A750GL PCIE5 Zwart€ 105,99€ 105,99
1SSD'sSamsung 990 EVO Plus 2TB€ 116,66€ 116,66
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.447,82

Dus deze build is mét videokaart maar iets duurder als m'n originele. Scheelt dus best wel :P
Pagina: 1