Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben toe aan een nieuwe gaming pc, de oude stamt ondertussen alweer uit 2015 (gtx970 heeft beste tijd gehad). Enige verschil met toen is dat ik nu een gezinnetje heb en niet weggestopt op zolder wil gamen als de tijd daar eindelijk voor is. Lijkt me gezellig om dat in de woonkamer te doen waar vrouwlief dan ook vertoeft. Maar bij de opties daarvoor loop ik toch tegen enkele dingen aan...
Dit is een draagbare mini-itx case, waar een scherm op gemonteerd kan worden. Voordeel is dat er redelijk veel ruimte is voor een GPU dankzij het ontwerp. Ook past er een SFX voeding in. Aandachtspunt is wel dat de cpu-koeler max 55mm hoog mag zijn, en Monitor max. Formaat 24,5”.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van rond de € 2.200,-
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf al een lijst met componenten opgesteld, waarbij alleen de GPU nog ontbreekt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe AMD kaarten, dus afhankelijk van hoe duur/beschikbaar die worden wil ik er daar eentje van kopen van het resterende budget.
Wat verwacht je van ons?[i]
Eigenlijk 2 vragen:
Ik ben toe aan een nieuwe gaming pc, de oude stamt ondertussen alweer uit 2015 (gtx970 heeft beste tijd gehad). Enige verschil met toen is dat ik nu een gezinnetje heb en niet weggestopt op zolder wil gamen als de tijd daar eindelijk voor is. Lijkt me gezellig om dat in de woonkamer te doen waar vrouwlief dan ook vertoeft. Maar bij de opties daarvoor loop ik toch tegen enkele dingen aan...
- Laptop: Dat gaat prijzig worden als ik de nieuwste games op hoge settings wil spelen. En dan heb je alsnog de 'afgeknepen' versies van de gpu, waarbij de laptop veel lawaai maakt om te koelen
- Desktop: Dat vind ik niet zo mooi staan in de woonkamer. En er dwalen 2 kleine kindjes rond die aan alle kabels gaan trekken/knabbelen.
Dit is een draagbare mini-itx case, waar een scherm op gemonteerd kan worden. Voordeel is dat er redelijk veel ruimte is voor een GPU dankzij het ontwerp. Ook past er een SFX voeding in. Aandachtspunt is wel dat de cpu-koeler max 55mm hoog mag zijn, en Monitor max. Formaat 24,5”.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van rond de € 2.200,-
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf al een lijst met componenten opgesteld, waarbij alleen de GPU nog ontbreekt.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Tray | € 221,78 | € 221,78 |
1 | Moederborden | ASRock A620I Lightning WiFi | € 152,94 | € 152,94 |
1 | Behuizingen | eBlaztr Case | € 405,62 | € 405,62 |
1 | Monitors | AOC Gaming Q24G2A/BK Rood, Zwart | € 192,95 | € 192,95 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Slim Silence Black | € 31,55 | € 31,55 |
1 | Geheugen intern | Lexar Ares RGB LD5BU016G-R6000GDLA | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Voedingen | MSI MAG A750GL PCIE5 Zwart | € 105,99 | € 105,99 |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 123,90 | € 123,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.344,63 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe AMD kaarten, dus afhankelijk van hoe duur/beschikbaar die worden wil ik er daar eentje van kopen van het resterende budget.
Wat verwacht je van ons?[i]
Eigenlijk 2 vragen:
- Lijkt de eBlaztr het geschikte middel voor mijn doel?
- Is bovenstaande lijstje dan een goede selectie van componenten om zo de komende jaren weer te kunnen gamen? Zo ja, dan wil ik alvast alles bestellen zodat over een paar weken alleen de GPU er nog in geklikt hoeft te worden