3 traps schakelaar in ledlamp

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KobusKam
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 16-03 22:35
Mijn vraag
Ik heb een plafondlamp (led) die met de muurschakelaar gedimd kan worden: Schakelaar aan: 100%, daarna
schakelaar aan, uit: 50%, daarna nogmaals
schakelaar aan, uit: 25%.

Ik zou hem echter net andersom willen laten werken:
1e keer 25%,
2e keer 50%
3e keer 100%

Weet iemand een oplossing?
Bvd

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:21
Ik weet dat Philips een serie lampen heeft waar dit standaard in zit is dat misschien een oplossing?

Edit: ik weet trouwens niet op welke manier deze schakelen, zoals je nu al hebt of zoals je het wil hebben.
Ik weet wel dat het erg goed werkt alleen niet meer in welke volgorde.

[ Voor 33% gewijzigd door Ad de Jong op 24-02-2025 20:07 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik ga hem volgen! want ik heb hier ook een LEDlamp die het zelfde trucje kent.. en eigenlijk ik hem ook anders om zou willen..

echter een ander peertje er in duwen gaat hem niet worden, dus vermoed dat er een andere LED driver in moet.. maar eigenlijk nog nooit echt naar gezocht.. (zal waarschijnlijk een ruimte issue worden in het armatuur, en het armatuur aanpassen gaat ten koste van de IP rating.. en gezien ik hem in de badkamer heb hangen ;) )

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:59
Ik ken ze ook alleen in deze volgorde... Ben er überhaupt niet echt blij mee, hij staat eigenlijk altijd in de 'verkeerde' stand...
Ik denk dat de beste oplossing is, lamp vervangen door een dimbare led en de schakelaar door een dimmer knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:59

SA007

Moderator Tweaking
De volgorde veranderen is in ieder geval (vrijwel) niet te doen, dat zit in de lamp zelf geprogrammeerd.
Je opties zijn ongeveer:
- Een andere lamp vinden die andersom werkt.
- De driver in de lamp vervangen door 1 die andersom werkt.
- De driver zelf gaan aanpassen.

Denk inderdaad dat een dimmer + andere lamp het makkelijkst is.

• KobusKam
Fijn dat er ook anderen zijn die hetzelfde 'probleem' hebben. Oplossing ligt niet voor de hand lees ik. Ik heb geen idee waar ik een andere driver zou kunnen vinden.

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:19

JustDutch

was ambtenaar :)

KobusKam schreef op maandag 24 februari 2025 @ 20:04:
Mijn vraag
Ik heb een plafondlamp (led) die met de muurschakelaar gedimd kan worden: Schakelaar aan: 100%, daarna
schakelaar aan, uit: 50%, daarna nogmaals
schakelaar aan, uit: 25%.

Ik zou hem echter net andersom willen laten werken:
1e keer 25%,
2e keer 50%
3e keer 100%

Weet iemand een oplossing?
Bvd
Ik heb dezelfde soort lampen, maar die onthouden de laatst gebruikte instelling. Dus als ik ze uitzet en de volgende dag weer aan, dan staan ze automatisch op de vorig gebruikte stand.
(ik neem even aan dat elke keer bij het inschakelen meerdere keren aan / uit is wat je wilt omzeilen)

Forza Mucca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KobusKam
Idd JustDutch, dat wil ik omzeilen maar bij mij onthoudt de lamp de laatste instelling niet!
Pagina: 1