Macbook Air M4 (2025) / of toch Pro?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanquishsdiv
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 19-09 20:23
Mijn 11 jaar oude 2013 Macbook Pro 13'' (retina) 2,4 GHz Dual-Core Intel Core i5 met 4GB Ram is aan vervanging toe. Hij doet het nog prima, maar wel wat trager.

Wat ik met mijn laptop doe:
Huis-tuin-en-keukentoepassingen, af en toe videobewerking, af en toe cloudgaming (Xbox) wat nu redelijk gaat, maar niet top..

Ik weet dat het instapmodel Macbook Air voor alle taken (behalve gaming) prima is voor mij. Maar kan de passieve koeling wel overweg met spellen als Battlefield 2024 via de cloud? Of moet ik dan echt een actieve ventilator hebben?

Daarnaast vraag ik me af of ik iets heb aan 24gb ram (ipv 16gb) en of de 2 extra GPU cores het waar zijn 10 ipv 8. Hou in het achterhoofd dat ik weer minstens 10 jaar wil doen met de laptop.

140m2 2-onder-1-kap 1953 | Quatt | 4800Wp SE | Slechts HR++ en HR+ glas, geen spouwmuur- en/of vloerisolatie

Beste antwoord (via vanquishsdiv op 24-02-2025 21:04)

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 22:44
Met de cloud is het alsof je een hoge bitrate film naar je machine streamt, dat zal zonder problemen op een Air gaan ook al zit er geen fan in. (Macs throttlen volgens mij vrij weinig met deze chips, ook al zijn ze passief gekoeld).

Ik denk dat je prima vooruit zou kunnen met een base configuratie, maar als je er 10 jaar mee wil doen, dan kunnen je eisen veranderen. Ook is het misschien dan een relatief klein bedrag om meer te betalen.

Bijvoorbeeld, 300 euro extra, 10 jaar, is €2,50 extra per maand.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanquishsdiv
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 19-09 20:23
[MacBook Air, M3, 2024] - Ervaringen & Discussie inmiddels de vraag hier gesteld omdat ik al een laptop op het oog heb.

140m2 2-onder-1-kap 1953 | Quatt | 4800Wp SE | Slechts HR++ en HR+ glas, geen spouwmuur- en/of vloerisolatie

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 22:44
Met de cloud is het alsof je een hoge bitrate film naar je machine streamt, dat zal zonder problemen op een Air gaan ook al zit er geen fan in. (Macs throttlen volgens mij vrij weinig met deze chips, ook al zijn ze passief gekoeld).

Ik denk dat je prima vooruit zou kunnen met een base configuratie, maar als je er 10 jaar mee wil doen, dan kunnen je eisen veranderen. Ook is het misschien dan een relatief klein bedrag om meer te betalen.

Bijvoorbeeld, 300 euro extra, 10 jaar, is €2,50 extra per maand.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox