DTS vraag.

Pagina: 1
Acties:

• gkros
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-06-2023
Hoi ik heb een dolby surround pro logic set en wil dolby digitaal ik wil zodoende mijn spul verkopen om een dvd en av control center te nemen maar nu ben ik er achter gekomen dat als je een dvd speler met dts erin koopt dat ik mijn spul gewoon kan houden om zodoende toch digitaal te krijgen.
Ik heb lopen zoeken om antwoord te krijgen op mijn vraag maar kom er niet uit.
Wie kan mij er meer over vertellen en is de kwaliteit ervan goed of is het niet je van het?
Over mijn stereo en speakers ben ik tevreden dus ze hoeven niet weg.
Hoe zit het.

Graag je antwoord.

• daansan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:50
Dat kan alleen maar als je huidige versterker een losse 6 kanaals ingang heeft. Heeft ie die niet, dan zul je alsnog een nieuwe versterker aan moeten schaffen.

Wat er in feite gebeurt is dat je dvd speler het gebeuren als decodeerd, dit stuurt ie dan uit via een 6 kanaals aansluiting, op deze aansluiting kun je nog geen speakers aansluiten, dus je versterker moet zo'n ingang hebben.

Als je toch een andere versterker gaat kopen zou ik in ieder geval geen dvd speler kopen waar ook een DTS decoder inzit, hij moet wel DTS pass through hebben om het signaal door te geven naar je versterker. (Die heeft dan de decoder).

Groeten,

Daansan

I love it when a plan comes together!

• RJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

RJ

Op zaterdag 15 september 2001 17:59 schreef daansan het volgende:
Dat kan alleen maar als je huidige versterker een losse 6 kanaals ingang heeft. Heeft ie die niet, dan zul je alsnog een nieuwe versterker aan moeten schaffen.
Ik heb een versteker met een losse 6 kanaals ingang (2 voor, 2 achter en 2 voor sub en centre) Dus als ik een DVD speler zou kopen met een DTS decoder erin dan zou dat moeten werken ? :? ?

RJ

Geniet maar tweak met mate

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:13

Jag

Op zaterdag 15 september 2001 18:05 schreef RJ het volgende:

[..]

Ik heb een versteker met een losse 6 kanaals ingang (2 voor, 2 achter en 2 voor sub en centre) Dus als ik een DVD speler zou kopen met een DTS decoder erin dan zou dat moeten werken ? :? ?

RJ
Yep. Dan selecteer je de 5.1 input op je receiver, en dan heb je 5.1 geluid.

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-03 10:12

TRaSH

koffie ?

Om DTS te kunnen gebruiken moet je DVD speler en je Receiver/Versterker DTS mogelijkheden hebben anders kan er geen DTS sound track afgespeelt worden.
Als je een DVD speler koopt die een digitale decoder ingebouwd heeft zoals de 725 van sony en je hebt een versterker die een 5.1 ingang heeft dan kan je je versterker behouden en kan je dus wel van het DD (Dolby Digital) geluid genieten al een hele vooruit gang tegen over dolby prologic.
Dolby Digital 5.1 en dts zijn twee compressietechnieken voor meerkanaals geluid. dts gebruikt hiervoor een grotere hoeveelheid bits, waardoor het gedecodeerde geluid in het algemeen iets beter klinkt
Meer info
http://www.dvdfaq.nl/dvdfaq/kort-dolbydigital.html

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:55

JT

VETAK y0

Pas op dat je geen dvd speler koopt die dts ONDERSTEUNT, want die hebben geen dts decoder aan boord. Een goede dvd speler met alle benodigde decoders : Pioneer DV 626

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-03 10:12

TRaSH

koffie ?

volgens mij spreek jij jezelf tegen JT :?
----------------------------
Pas op dat je geen dvd speler koopt die dts ONDERSTEUNT,

want die hebben geen dts decoder aan boord
-----------------------------

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-03 20:05

DarkSide

theres no place like ::1

Ik heb een dvd speler die DTS ondersteunt.
Maar die heeft GEEN DTS decoder aanboord.
Ik moet dus een versterker hebben die het DTS signaal decodeerd.
Dus JT heeft gelijk.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 15:28

Opa

Nu Multifocaal!

Op zaterdag 15 september 2001 20:00 schreef TRaSH het volgende:
volgens mij spreek jij jezelf tegen JT :?
----------------------------
Pas op dat je geen dvd speler koopt die dts ONDERSTEUNT,

want die hebben geen dts decoder aan boord
-----------------------------
"Ondersteunen" is een holle kreet die op de doos staat, en dat betekent niets meer dan "het DTS signaal wordt doorgegeven naar de versterker, die er dan iets moois mee kan doen.

Een DVD speler met DTS Decoder is zeldzaam en een stuk duurder dan een huis, tuin en keuken DVD speler van Sony, Philips of Pioneer. Ik ben bang dat je voordeliger uit ben met een DTS versterker, zeker als je DVD speler nog prima is.
Bovendien hebben DTS-DVD spelers zoals die DV626 geen MP3 ondersteuning en regiovrij moet je ze ook nog met een chip maken tegen extra pieken. Verder moet je maar afwachten of ze CDR/CDRW aankunnen.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Pagina: 1