Simkaart niet besteld, maar wel bevestiging gekregen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteKa
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-08 20:55
Ik las iets over 'vodafone free' wat een prepaid simkaart blijkt te zijn zonder bel of data tegoed.
Ik zag alleen niets over nummerbehoud en was nieuwsgierig of dat kon.
Op de eerste bestelpagina moet je je gegevens invullen en daarna doorklikken naar de tweede pagina. Normaliter vul ik onzin in als ik iets wil uitproberen, maar dit keer mijn echte gegevens ingevuld.
Op de tweede pagina alleen een overzicht van de gegevens en een bestelknop. Aangezien ik niets wilde bestellen heb ik de pagina gesloten. Blijk ik even later een mail te krijgen van Vodafone met een contract-samenvatting.

Nu zijn de kosten €0 want free, maar toch een rare gang van zaken. Als ik niets bestel, ben ik ook geen contract aangegaan. Maar blijkbaar is het invullen van je gegevens al genoeg voor Vodafone om je een contract aan te smeren.

Iemand ooit iets vergelijkbaars meegemaakt?

Beste antwoord (via TanteKa op 24-02-2025 16:17)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:17

D4NG3R

kiwi

:)

@Saven proef op de som zojuist op die pagina weggeklikt, geen checkboxjes aangevinkt of op bestel geklikt. Dan komt (alsnog) de volgende e-mail binnen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VMrkpjSAv1eBnNarhCTAFqEWPUQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4BUU7smZNtd8pyjQLG8c5Vib.png?f=user_large

Maar goed, dit is enkel een samenvatting en geen bevestiging.
Is de betaling en afronding van de bestelling ook gelukt? Dan ontvang je ook een bevestiging van je bestelling met uitleg over de vervolgstappen.
In de bijlage:
In deze samenvatting staan de belangrijkste elementen van de aangeboden dienst, zoals vereist volgens het EU-recht1. Dit maakt het
gemakkelijker om diensten met elkaar te vergelijken. Volledige informatie over de dienst is terug te vinden in andere documenten.

[...]

1. Artikel 102, lid 3, van Richtlijn (EU) 2018/1972 van het Europees Parlement en de Raad van 11 december 2018 tot vaststelling van het Europees wetboek voor
elektronische communicatie (PB L 321 van 17.12.2018, blz. 36)
Lang verhaal kort: Gewoon negeren dus. Je bent (nog) nergens aan gebonden. Als je een stukje gemoedsrust wil kan je altijd de klantenservice bellen. :)

[ Voor 40% gewijzigd door D4NG3R op 24-02-2025 16:17 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:50

DukeBox

loves wheat smoothies

En waar heb je dat dan gelezen? Op de vodafone site bestaat dat volgens mij niet.
Of bedoel je gewoon de prepaid sim?

[ Voor 18% gewijzigd door DukeBox op 24-02-2025 16:00 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:57

Saven

Administrator

TanteKa schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:56:
Nu zijn de kosten €0 want free, maar toch een rare gang van zaken. Als ik niets bestel, ben ik ook geen contract aangegaan. Maar blijkbaar is het invullen van je gegevens al genoeg voor Vodafone om je een contract aan te smeren.
Daar trapt natuurlijk niemand in. Je hebt gewoon (al dan niet per ongeluk) op bestellen gedrukt. Anders wordt het formulier niet naar de website/server verstuurd.

Gewoon contact met hen opnemen en aangeven dat je de aanvraag wenst te annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:50
https://www.vodafone.nl/s...n-nummerbehoud/bestelling

Je bestelling annuleren
Annuleren gaat het snelst als je ons belt. Dan regelen we het meteen.

Bel ons gratis:

Particulier: 0800-0560
Zakelijk: 0800-0500

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteKa
Saven schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:00:
[...]

Daar trapt natuurlijk niemand in. Je hebt gewoon (al dan niet per ongeluk) op bestellen gedrukt. Anders wordt het formulier niet naar de website/server verstuurd.

Gewoon contact met hen opnemen en aangeven dat je de aanvraag wenst te annuleren.
Ik heb zeer zeker niet per ongeluk op bestellen gedrukt, maar de webpagina gesloten. Jammer dat je denkt dat ik hier fantasieverhaaltjes ophang. Ik had liever gezien dat je mijn vraag serieus neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteKa
Napsju schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:07:
https://www.vodafone.nl/s...n-nummerbehoud/bestelling

Je bestelling annuleren
Annuleren gaat het snelst als je ons belt. Dan regelen we het meteen.

Bel ons gratis:

Particulier: 0800-0560
Zakelijk: 0800-0500
Zeker al geprobeerd. In het hele telefoonmenu komt mijn vraag niet voor en als ik wel iets intoets wordt er niet opgenomen en na een tijdje de verbinding verbroken. Chat wil ook al niet werken (maar dat kan zijn omdat ik standaard alle cookies weiger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

TanteKa schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:08:
[...]

Ik heb zeer zeker niet per ongeluk op bestellen gedrukt, maar de webpagina gesloten. Jammer dat je denkt dat ik hier fantasieverhaaltjes ophang. Ik had liever gezien dat je mijn vraag serieus neemt.
Tja, het web werkt nou eenmaal op een bepaalde manier. Je moet notabene eerst akkoord gaan, anders kun je niet eens verder.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bHuCinV.png

Of denk je echt dat Vodafone hier de boel aan het scammen is met allerlei shady technieken?

Overigens neem ik je vraag wel serieus, want ik raad je zoals je kunt lezen aan contact op te nemen en je aanvraag te annuleren.

[ Voor 10% gewijzigd door Saven op 24-02-2025 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteKa
DukeBox schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:58:
En waar heb je dat dan gelezen? Op de vodafone site bestaat dat volgens mij niet.
Of bedoel je gewoon de prepaid sim?
Via pepper, maar je vindt de pagina op:

https://sim.vodafone.nl/prepaid/details/25754

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

@Saven proef op de som zojuist op die pagina weggeklikt, geen checkboxjes aangevinkt of op bestel geklikt. Dan komt (alsnog) de volgende e-mail binnen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VMrkpjSAv1eBnNarhCTAFqEWPUQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4BUU7smZNtd8pyjQLG8c5Vib.png?f=user_large

Is de betaling en afronding van de bestelling ook gelukt? Dan ontvang je ook een bevestiging van je bestelling met uitleg over de vervolgstappen.
In de bijlage:
In deze samenvatting staan de belangrijkste elementen van de aangeboden dienst, zoals vereist volgens het EU-recht1. Dit maakt het
gemakkelijker om diensten met elkaar te vergelijken. Volledige informatie over de dienst is terug te vinden in andere documenten.

[...]

1. Artikel 102, lid 3, van Richtlijn (EU) 2018/1972 van het Europees Parlement en de Raad van 11 december 2018 tot vaststelling van het Europees wetboek voor
elektronische communicatie (PB L 321 van 17.12.2018, blz. 36)
Lang verhaal kort: Gewoon negeren dus. Je bent (nog) nergens aan gebonden. Als je een stukje gemoedsrust wil kan je altijd de klantenservice bellen. :)

[ Voor 40% gewijzigd door D4NG3R op 24-02-2025 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteKa
D4NG3R schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:12:

[Afbeelding]

[...]
Dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Saven schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:00:
[...]

Zo simpel werkt dat niet. Het is zoals hier een meerstapsproces waarbij het bedrijf gemakkelijk fouten kan maken in de interpretatie van de gegevens.
Eens. Er is altijd een mogelijkheid om binnen 14 dagen op te zeggen zonder opgaaf van reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

D4NG3R schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:12:

[Afbeelding]

[...]

In de bijlage:

[...]
Erg onduidelijke bewoording inderdaad, maar goed dat is inderdaad alleen een overzicht. En ook die krijg je pas nadat het formulier is "verstuurd" door op "volgende" te drukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Saven schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:18:
En ook die krijg je pas nadat het formulier is "verstuurd" door op "volgende" te drukken ;)
Allemaal helemaal leuk en aardig, maar op de 1e pagina staat nergens vermeld dat je direct een e-mail gaat ontvangen. Ik kan ontzettend goed begrijpen dat dit onrust kan veroorzaken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kmcF6OAaRft7KQFYYAynMIxjyA0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MuBkhi7ESLRK2tnx0vj0emmg.png?f=fotoalbum_large

Naar mijn idee is dit in het beste geval ongebruikelijk, en in het ergste geval gewoon helemaal niet toegestaan.

[ Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 24-02-2025 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TanteKa
Net contact gekregen met een vriendelijke dame, die inderdaad kan zien dat ik mijn gegevens heb ingevuld (naam, adres, postcode, tel.nr) en ze heeft mij verzekerd dat ik niets besteld heb en dat dit vanzelf weer verdwijnt uit de systemen van vodafone. Maar raar blijft het wel.

Bedankt voor de controle dat ik niet gek ben en van mij mag dit gesloten worden. Kan ik blijkbaar niet zelf doen.

[ Voor 17% gewijzigd door TanteKa op 24-02-2025 16:28 ]

Pagina: 1