Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelPusher
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:20
Hallo,

De Samsung A40 van mijn ouders wil niet meer starten, de telefoon is vanuit zichzelf uitgegaan en geeft nu bij het opstarten korstondig de melding. (in rode letters)

is ENG. binary, please use USER binary!

Na een paar seconden gaat het scherm weer op zwart en kun je niets doen. Opnieuw opstarten in recovery modus is helaas niet mogelijk.

Online kan ik weinig informatie vinden maar het lijkt een soort melding te zijn die voorkomt als je een custom rom probeert te installeren, alhoewel de ENG binary waarschijnlijk verwijst naar engineering binary.

Uiteraard verdenk ik mijn 75+ ouders er niet van dat ze zelf hebben geprobeerd de telefoon te flashen, die kunnen net hun email en het nieuws een beetje lezen :) dus ik vind het erg vreemd dat de telefoon ineens gebricked is.

Enige verklaring die ik zou kunnen hebben: Van de week heb ik bij hun een nieuwe. (samsung) tablet geïnstalleerd en die is eventjes met de usb kabel aan de telefoon verbonden geweest om via Samsung Smart Link bestanden over te zetten, aangezien dit process vast leek te lopen heb ik de kabel weer uit de telefoon/tablet gehaald.

Graag zou ik weten hoe ik de telefoon weer kan herstarten (liefst zonder een herinstallatie want er is geen backup)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:57
Neem contact op met Samsung support (chat op hun website).
Leg uit wat je gedaan hebt (noem tablet model/type erbij), en wat nu de foutmelding is.
Mogelijk hebben ze een oplossing. Ergste geval is het ind rdaad de telefoon opnieuw flashen, of een nieuwe kopen.

En geen backup hebben, is pech. Vraag na herstel mensen uit de omgeving data te delen die zij hebben, zo komt een deel terug, de rest is een dure les.
En neem voor 2 Euro per maand een cloud opslag bij Google en zet een backup aan voor in de toekomst.