Intergas Xtreme 30 of HRE 28/24A

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chano1905
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 28-02 15:13
Ik ben op zoek naar een CV ketel gezien de huidige 18 jaar oud is en wat minder wordt (Remeha Quinta 28C).

Ons huis is 100m2 en normaal geïsoleerd. We zijn voor nu nog met z’n tweeën en hebben een regendouche hangen. We verwarmen voornamelijk de benedenverdieping gezien de overige kamers dus niet veel gebruikt worden op onze slaapkamer na.

Ik heb verschillende ketels bekeken en we willen graag een Intergas. Ik vind het echter moeilijk om een keuze te maken tussen de Xtreme 30 of de HRE 28/24A.

Ik heb meerdere offertes opgevraagd en de goedkoopste komen uit op:

Xtreme 30: 2371 euro
HRE 28/24A: 2065 euro

Dit is inclusief plaatsen, rookgasafvoer en vuil- en luchtafscheider.

Ik hoor graag van jullie wat de beste keuze zou zijn in mijn geval!

Alvast bedankt voor de reacties!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikon51
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:15
Wat is het geworden ? Want ik sta voor dezelfde keuze
Ik ben benieuwd wat het is geworden en achteraf de juiste keus was

Mvg Minke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14:00
Als ik me mag opdringen.... Ik ben zelf zeer te spreken over de Xtreme. Kan zeer laag terug moduleren (wat de stookkosten ten goede komt). Geen driewegklep, wat dan weer minder onderdelen oplevert die stuk kunnen gaan.
En er is best veel over de Xtreme te vinden hier, ook qua diepere instellingen.

[ Voor 15% gewijzigd door tcw82 op 30-05-2025 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikon51
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:15
Bedankt voor de reactie
Is dit uit eigen ervaring ? Je leest ook dat de xtreme storingsgevoeliger is dan de HRE 28/24A maar deze kan niet zo laag terug moduleren
Ik heb zelf een AWB Thermomaster 3HR 24T die inmiddels 22 jaar is maar daar hoor je ook heel verschillende ervaringen over
Deze wou ik nu vervangen voor een ander gezien zijn leeftijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees85
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 27-09 19:07
De xtreme had ooit wat kleine kwaaltjes maar dat is al enige jaren niet meer aan de orde, doordat de fabrikant dingen heeft verbeterd cq aangepast.
Een xtreme is eigenlijk een verbeterde hre en ook op basis van een hre ontworpen.