Ervaringen met Fixje - replacement battery

Pagina: 1
Acties:
  • 1.587 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frederikvdb
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 09-05 13:05
Ik wil graag de batterij van mijn oude 1st gen iphone SE vervangen en ik vroeg me af of Fixje een betrouwbare verkoper is van batterijen? Overal lees ik dat third party batterijen niet te betrouwen zijn en het lijkt niet zo eenvoudig om een goed merk te vinden. Fixje krijgt veel goede reviews op trustpilot (misschien wel te veel goede reviews). Ik zou de ingreep graag zelf doen, als een uitdaging en om een eerste stap te zetten in het leren repareren en onderhouden van een iphone. En heb eigenlijk impulsief al een batterij besteld.

Maar ik wou eens horen of hier mensen zijn met negatieve ervaringen? Want ik zou liever geen brand starten of ontploffende telefoon in hand hebben als eindresultaat... :)

Is het riskant om zo'n batterij in je toestel te steken?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:24
Ik heb ‘vroeger’ vaker batterijen vervangen van Iphones. Bestelde altijd bij fixje.nl (toen nog fixjeiphone.nl) en nooit problemen gehad. Bestelde wel altijd de batterij+.

Nu met de nieuwste iPhones doe ik niet meer zelf, maar laat ik ze vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frederikvdb
De batterij die ik bestelde had het label A+, maar geen idee of dit op iets gebaseerd is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Zelf ook al meerdere keren daar besteld en ik kies altijd voor de hoogste classificatie, zoals A+ of iets dergelijks. Prima batterijen hoor!

De iPhone SE-modellen zijn vrij goed te repareren. Alles vanaf de iPhone 11 (met hoekige behuizing) begin ik er niet meer aan. Dat is zo’n gedoe dat ik het liever voor €79 laat doen.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frederikvdb
Goed om te weten dat nieuwere modellen een stuk lastiger zijn. De 1st gen SE is ook redelijk hoekig van design, maar de video guide zag er niet al te ingewikkeld uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Frederikvdb schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:28:
Goed om te weten dat nieuwere modellen een stuk lastiger zijn. De 1st gen SE is ook redelijk hoekig van design, maar de video guide zag er niet al te ingewikkeld uit.
Nee klopt, wellicht had ik het iets beter uit moeten leggen. Eigenlijk ieder model met fysieke homeknop kan prima gerepareerd worden door jouzelf. Vanaf de modellen met Face ID zie je dat het scherm vastgeplakt wordt aan de behuizing en moet je aan de slag met een föhn of warmtepads. Nou, geloof mij, je maakt sneller iets kapot dan dat je iets repareert. :P

Bij de iPhone SE-modellen schroef je de schroefjes aan de onderkant er uit en wip je het scherm vrij makkelijk van de behuizing af.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-09 20:27
Ik heb vorig jaar voor mijn SE 2020 de batterij laten vervangen bij ze in de winkel zelf. Erg netjes gedaan en geen melding over een neppe batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Voor ervaringen met winkels hebben we Shopreviews, en past niet echt in dit forum. Dit topic gaat dan ook op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.