Goedenavond,
Ik heb thuis een KPN 1Gbit glasvezel netwerk. Hiervoor heb ik de bijgeleverde KPN Box 12 en ik heb 2 D-Link DAP-X1860 Wi-Fi 6 mesh extenders. Ik ben echter niet tevreden met het netwerk. Ik heb continu rare issues:
/f/image/Q95wOsj6IW0r1nbPMWdr7Jb4.png?f=fotoalbum_large)
Nu zat ik een beetje te kijken naar beter spul, en hoor vaak goede dingen over Ubiquiti. Maar ik kom er niet uit welke producten je nou nodig hebt, en of dat daadwerkelijk beter is. Ik denk dat ik ongeveer het volgende nodig heb:
Ook zat ik te kijken naar de welbekende U7 Pro en de U7 Pro wall, echter lijken die maar 1 UTP port te hebben. Dus als ik ze daarmee bedraad verbind, kan ik er geen switch meer op aansluiten?
Anyway, ik hoop dat iemand hier me goed advies kan geven voor een fatsoenlijke setup.
Ik heb thuis een KPN 1Gbit glasvezel netwerk. Hiervoor heb ik de bijgeleverde KPN Box 12 en ik heb 2 D-Link DAP-X1860 Wi-Fi 6 mesh extenders. Ik ben echter niet tevreden met het netwerk. Ik heb continu rare issues:
- Wi-Fi die het de ene keer wel doet en de andere keer niet.
- Verbonden zijn, speedtest werkt, maar toch laden websites niet.
- Instabiele snelheid.
- Sommige apps doen het structureel niet via wi-fi, maar wel via mobiel internet.
- Pingen van router wat soms faalt als ik ping via bedraad netwerk.
- Apparaten zoals deurbel/camera die wel verbonden zijn met het netwerk maar desondanks niet lijken te kunnen communiceren.
/f/image/Q95wOsj6IW0r1nbPMWdr7Jb4.png?f=fotoalbum_large)
Nu zat ik een beetje te kijken naar beter spul, en hoor vaak goede dingen over Ubiquiti. Maar ik kom er niet uit welke producten je nou nodig hebt, en of dat daadwerkelijk beter is. Ik denk dat ik ongeveer het volgende nodig heb:
- Een eigen modem/router combi? Die KPN Box 12 is volgens mij niet veel soeps.
- In ieder geval 2 access points, die bedraad aangesloten kunnen worden.
- 2 kleine switches (of access points waar je meerdere apparaten bedraag op kunt aansluiten), 1 voor bij de TV/PS5 en 1 voor bij het modem zodat er in de meterkast ook dingen bedraad kunnen worden aangesloten.
Ook zat ik te kijken naar de welbekende U7 Pro en de U7 Pro wall, echter lijken die maar 1 UTP port te hebben. Dus als ik ze daarmee bedraad verbind, kan ik er geen switch meer op aansluiten?
Anyway, ik hoop dat iemand hier me goed advies kan geven voor een fatsoenlijke setup.