• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 23:43

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Een Amerikaanse vriendin van me heeft sinds meer dan drie jaar geleden heel vaak visioenen van een gigantische vloedgolf die over de Oost-Amerikaanse kust heenraast, en NYC bijvoorbeeld bijna met de grond gelijk maakt. En dan hoor je dat uit seismologisch onderzoek blijkt dat dat ook ooit zal gaan gebeuren, namelijk als een half Canarisch eiland de zee in stort bij een aardbeving. En dat het zeker is dat dat zal gebeuren, slechts onzeker wanneer. Een visioen dat zeker vervuld gaat worden dus.

Hier op W&L waren er laatst twee mensen die dromen hadden van vliegtuigen die op hoge gebouwen crashten. De vriendin van een oud-collega van mij heeft ook zo'n visioen gehad een maand geleden - ze stond op een hoog gebouw en zag er een vliegtuig inslaan.

Die zelfde vrouw heeft een paar dagen geleden een nieuw visioen gekregen, sterker dan ze ooit eerder gezien heeft. De Eiffeltoren, verbogen en kromgetrokken door enorme hitte, en een groot stuk van Parijs met de grond gelijk gemaakt. Daaromheen zwartgeblakerde huizen, die echter nog wel overeind staan. Het effekt van een kleine atoombom dus.

Zijn er nog meer mensen met visioenen over wat nog komen gaat?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Het vreemde van visioenen is dat je achteraf pas ondekt dat je er al dan niet een heb gehad. Het is nu makkelijk te zeggen dat ik ook zo iets had.
Stond kort geleden voor het raam bij het werk en dacht inderdaad wat de gevolgen zouden zijn als er een vliegtuig in het GAK gebouw tegenover ons zou vliegen.
Op dat moment dacht ik hoe kom je daar op want er zijn veel hogere gebouwen in de buurt zoals de Euromast, Dijkzichtziekenhuis het eigen gebouw.
Dan laat je het weer los.

Krijg je vaker een steeds herhalend visioen dan zou ik het opschrijven of vertellen aan iemand die je vertrouwd.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:26

Elvhenk

/me hartje GO

Ja idd, je weet het pas naderhand, en zelfs als je iets eerder ziet (heb ik soms), ga jij dan de politie bellen met "er gaat een gek tegen het wtc aanvliegen? Ikke niet. Ik denk nog aan dat rare mens dat voorspelde dat de Betuwe onder zou lopen. |:(
Ik "zie" wel vaker dingen (bij politieberichten enzo) maar daar kan je dus NOOIT iets mee.

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04 14:37
Don't underestimate the 6th sense...

Een vriendin van mij heeft twee jaar geleden voorspeld dat ik iets met mijn huidige vriend zou krijgen. Hoewel ik wel in haar gave geloofde, deed ik er een beetje lacherig over, want ik kon me er helemaal niets bij voorstellen. Maar nu hebben we echt iets.
Een van de eerste dingen die ze me zei toen ik het vertelde was dat ons eerste kind een jongetje zou worden en dat dat niet lang zou duren. Mijn reactie: driedubbelsafe sex, want je weet maar nooit :)

Visioenen kunnen, net als dromen, verschillende achtergronden hebben.
Vaak droom of 'zie' je dingen gebeuren waar je, bewust of on(der)bewust, mee bezig bent. Dingen die je graag zou willen of dingen waar je bang voor bent.

Wat 'kleine' visioenen betreft kan dit als effect hebben dat je er, weer bewust of on(der)bewust, naar toe gaat leven. Zoiets heet 'self-forfilling prophecy'. Dit kun je vergelijken met een persoon die een low self-esteem heeft en bijvoorbeeld denkt dat ie niet leuk genoeg is om een vriend(in) te krijgen. Zo'n persoon neemt hierdoor ook een bepaalde houding aan, die voor de oposite sex niet aantrekkelijk is, waardoor hij/zij inderdaad een kleine(re) kans heeft een relatie te krijgen.

Dit gaar echter niet op voor dit soort 'grote' visioenen, want dat heb je zelf vaak niet in de hand. Als er nou mensen zijn die inderdaad dit soort visioenen hebben, vooral na de aanslagen in Amerika, kan het natuurlijk ook gewoon angst zijn. Angst dat dit niet het laatste zal zijn.

Maar er zijn ook mensen die WEL een heel sterk ontwikkelde 'zesde zintuig' hebben en ook daadwerkelijk dingen kunnen zien die nog moeten gebeuren.
De vraag is alleen WIE deze mensen zijn en wie zich gewoon laat misleiden door zijn/haar eigen angsten.

Als er daadwerkelijk iets gaat gebeuren met de eifeltoren is er weinig wat ik als persoon daar aan zou kunnen doen, dus houd ik me er niet zo mee bezig.

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Anoniem: 1626

ehm reyn weet je toevallig ook nog welk topic dat was ?
edit:
ik heb 'm al gevonden

[topic=213969/1/25]

araphor zegt daar te hebben gedroomd over een vliegtuig dat in een flatgebouw crasht en dat vanuit meerder viewpoints te hebben gezien

en dat parijs word genuked.. mja er zijn meerdere voorspellingen over geweest..

als de VS nukes in gaat zetten tegen afghanistan ( wat ze ook daadwerkelijk overwegen ) dan zullen zij ook niet meer terugdeinzen om nukes in te zetten tegen westerse landen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300

Die zelfde vrouw heeft een paar dagen geleden een nieuw visioen gekregen, sterker dan ze ooit eerder gezien heeft. De Eiffeltoren, verbogen en kromgetrokken door enorme hitte, en een groot stuk van Parijs met de grond gelijk gemaakt. Daaromheen zwartgeblakerde huizen, die echter nog wel overeind staan. Het effekt van een kleine atoombom dus.
Dan zou ik maar ff bellen met Chirac, want als ze dat van NY ook 'gezien' heeft.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15367

Tja, achteraf heb je niet meer zoveel aan visioenen. Zelfs als ze vooraf bekend worden gemaakt moeten ze behoorlijk nauwkeurig zijn om waarde te hebben.

Een vloedgolf voor de amerikaanse kust is een redelijk bekend doemscenario. Iedereen die weleens Discovery kijkt heeft de beelden van een surfend vrijheidsbeeld gezien. En het gaat dus idd echt gebeuren. Maar niet deze eeuw en ook niet de volgende. Waarschijnlijk pas over duizenden jaren en dan bestaat New York waarschijnlijk niet meer.

En een vliegtuig dat tegen een gebouw aan vliegt? Het is al eerder gebeurt, o.a. in de bijlmer. Clancy schreef er een boek over. Het zou pas bijzonder zijn als de voorspeller precies wist welke gebouw geraakt zouden worden en wanneer.

We zullen zien wat er met Parijs gebeurt, maar een aanslag daar is nu niet meer onvoorstelbaar. Zeker niet als Frankrijk Amerika helpt bij een oorlog tegen een aribisch land.

Ik heb trouwens zelf ook een visioen. Een man met een grote snor in legeruniform. Bommen op een moskee. Apache's in een woestijn. Bush' grijnzende gezicht als hij vertelt hoeveel moskeeën met 'vermoedelijke terroristen' er al zijn gebombardeerd. Nou ja, dat is eigenlijk wat bij iedere pessimist de afgelopen dagen door het hoofd speelt :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29160

Ik denk dat er inderdaad wel een aantal mensen zijn die zo'n hoog ge-evolueert 6th sense hebben dat ze kunnen voorspellen of visioenen hebben of some sort. Het grote nadeel is dat het nooit helemaal compleet is, of wel, maar je weet niet precies wat er bedoeld word.
De meesten zijn dan denk ik ook wel bang om de autoriteiten te vertellen over zulk soort dingen.

Als je bv een amerikaan. Elke willekeurige amerikaan die in het WTC werkte en je vraagt aan hem: Don't You Ever haave a fear of a plane crashing into yer office?"
Dan lachen ze je in je gezicht uit.
Nou niet meer dus. En nu is er dus de fear van wat er allemaal nog komen gaat. Zeker nu Bush "all means necessary" mag gebruiken. Niet echt een leuk vooruitzicht.

Dat van die vloedgolf dat weet iedereen al wel dat dat komen gaat... Ooit. Hopelijk kunnen ze die dingen dan wat beter voorspellen. (Zie Deep Impact, dat stukje met de vloedgolf is ook het enigste mooie stukje in de hele film)
Pagina: 1