100m2 Plak PVC op tegels

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Syn3rgi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 19:57
We hebben een mooi huis in omgeving Utrecht gevonden en zitten volop in het proces van de woonboulevard afstruinen, cowboys vermijden en het internet uit te spelen om de juiste keuze's te maken. Zelf een verwende millennial onhandig persoon dus vandaar een tweetal vragen.

Vandaag een offerte ontvangen van EUR 8.7k voor het materiaal, egaliseren en leggen van Plak PVC (exclusief plinten). Gaat om de Inspiration 55 Delicate Oak Toffee visgraat (net als de rest van Nederland) vloer. Gevoelsmatig een goede deal, maar natuurlijk geen verstand van. Betreft 100m2. Is dit realistisch of beter nog even doorzoeken?

Daarnaast benieuwd naar jullie ervaring met zowel geluidsisolatie als vloerverwarming. Op de begane grond hebben we vloerverwarming met tegels. Volgens de verkoper is dit geen enkel probleem, en volgens het internet ook niet. Op de eerste verdieping ligt momenteel tapijt die ik ga verwijderen om vervolgens op de betonnen vloer de PVC vloer te leggen. Ik ben benieuwd naar de effectiviteit van ondervloeren om het geluid zo veel mogelijk te dempen.

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Bij een betonnenvloer hoef je je geen zorgen te maken over isolerende ondervloer. Dat heeft zoveel massa dat dempt al heel goed. Alleen contactgeluid wil je vermijden.

[ Voor 35% gewijzigd door Sethro op 23-02-2025 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syn3rgi
Wat bedoel je met contactgeluid wil je vermijden? Neem aan dat ik mag lopen op de vloer? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-09 14:47
Huh je gaat op bestaande tegels plak pvc leggen ?
Ik neem aan dat daar nog wel een laag egaline overheen gaat over die tegels ? Anders ga je die tegel voegen gewoon door die PVC vloer zien lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:10
Lollercopter schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:43:
Huh je gaat op bestaande tegels plak pvc leggen ?
Ik neem aan dat daar nog wel een laag egaline overheen gaat over die tegels ? Anders ga je die tegel voegen gewoon door die PVC vloer zien lijkt me.
er staat toch dat zijn offerte inclusief egaliseren is?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:13
Syn3rgi schreef op zondag 23 februari 2025 @ 20:40:
We hebben een mooi huis in omgeving Utrecht gevonden en zitten volop in het proces van de woonboulevard afstruinen, cowboys vermijden en het internet uit te spelen om de juiste keuze's te maken. Zelf een verwende millennial onhandig persoon dus vandaar een tweetal vragen.

Vandaag een offerte ontvangen van EUR 8.7k voor het materiaal, egaliseren en leggen van Plak PVC (exclusief plinten). Gaat om de Inspiration 55 Delicate Oak Toffee visgraat (net als de rest van Nederland) vloer. Gevoelsmatig een goede deal, maar natuurlijk geen verstand van. Betreft 100m2. Is dit realistisch of beter nog even doorzoeken?

Daarnaast benieuwd naar jullie ervaring met zowel geluidsisolatie als vloerverwarming. Op de begane grond hebben we vloerverwarming met tegels. Volgens de verkoper is dit geen enkel probleem, en volgens het internet ook niet. Op de eerste verdieping ligt momenteel tapijt die ik ga verwijderen om vervolgens op de betonnen vloer de PVC vloer te leggen. Ik ben benieuwd naar de effectiviteit van ondervloeren om het geluid zo veel mogelijk te dempen.

Thanks!
Vind 8,7k voor 100m2 niet bijzonder duur. Ligt natuurlijk ook over hoe deze 100m2 is verdeeld.
Heb je in 1 kamer 6 hoeken, ja dan is het stukken moeilijker leggen. Vooral als je een biesje wilt.

Ik heb een U vorm woonkamer/keuken en een gangpand. Was dus relatief makkelijk leggen. Volgens mij betaalde ik 2 jaar terug iets van 70 euro per m2 inclusief materiaal en biesje. Excl plinten.
Zonder biesje was het wel 50 euro per m2. Vond dat onzin, maar ze waren echt 1 dag bezig met de visgraat en 1 dag bezig met biesje en buitenstrip. Dus ja dan snap ik het ook wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterX333
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-09 21:04
Syn3rgi schreef op zondag 23 februari 2025 @ 20:40:

Thanks!
Ik zou eens online een paar extra offertes opvragen voor dezelfde vloer, dan weet je dat je goed zit qua prijs. Er is namelijk zo ontzettend veel aanbod in pvc partijen. De m2 prijs lijkt mij wel hoog om eerlijk te zijn (87€ m2). Gangbaarder is naar m.i. €60-65 incl egaliseren en leggen.

Wij hebben een tijdje geleden een offerte geaccepteerd voor zowel 1e als zolder en kwamen hier op 60€/m2 (visgraat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syn3rgi
kx22 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:09:
[...]

Vind 8,7k voor 100m2 niet bijzonder duur. Ligt natuurlijk ook over hoe deze 100m2 is verdeeld.
Heb je in 1 kamer 6 hoeken, ja dan is het stukken moeilijker leggen. Vooral als je een biesje wilt.

Ik heb een U vorm woonkamer/keuken en een gangpand. Was dus relatief makkelijk leggen. Volgens mij betaalde ik 2 jaar terug iets van 70 euro per m2 inclusief materiaal en biesje. Excl plinten.
Zonder biesje was het wel 50 euro per m2. Vond dat onzin, maar ze waren echt 1 dag bezig met de visgraat en 1 dag bezig met biesje en buitenstrip. Dus ja dan snap ik het ook wel.
Offerte is gemaakt op basis dat ik heb gezegd dat het om 100m2 gaat verdeeld over twee verdiepingen. Begane grond zal makkelijk te leggen zijn (wel in twee keer i.v.m. de uitbouw die een paar weken later is).

Eerste verdieping zal wat lastiger zijn ivm de deuren en vier kamers. Biesje hebben we niet.
MisterX333 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 19:33:
[...]

Ik zou eens online een paar extra offertes opvragen voor dezelfde vloer, dan weet je dat je goed zit qua prijs. Er is namelijk zo ontzettend veel aanbod in pvc partijen. De m2 prijs lijkt mij wel hoog om eerlijk te zijn (87€ m2). Gangbaarder is naar m.i. €60-65 incl egaliseren en leggen.

Wij hebben een tijdje geleden een offerte geaccepteerd voor zowel 1e als zolder en kwamen hier op 60€/m2 (visgraat).
Waar heb je die offerte aangevraagd? Ik zal eens wat offertes opvragen.. Online is het cowboy landschap nog groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syn3rgi
Vloerenvoordelig.nl komt op 10.5k uit.

Ruim 5k voor voorstrijken, egaliseren en leggen.

Nog twee andere offertes opgevraagd, maar ziet er niet naar uit dat het veel goedkoper kan. Ook goed, maar dan weet je tenminste dat je niet wordt afgezet :+
Pagina: 1