Toon posts:

Minidisc digitaal opnemen te moeilijk voor mij?

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar wel.

Ik heb nu al ongeveer een jaarlang de Sony Mz-R70, toen zat er ook een digitaal kabeltje bij. Maar ik had geen digitale uitgang op mn versterker, ik nam toen altijd op via de normale OUT van mijn versterker. Dat geluid is natuurlijk ook al best goed. Nu heb ik laatst een terratec xfire 1024 gekocht, eigenlijk voor het gamen, maar daar zit ook een digitale uitgang op stond op de doos. Dus ik het kabeltje tevoorschijn getoverd, alles geinstalleerd, kabeltje erin gestopt. Mp3 aangezet, minidisc op rec gezet. Gaf aan: No signal. Heb alle instellingen geprobeerd maar nix lukt. Of ben ik toch ergens een heel belangrijke instelling vergeten? wie kan mij helpen?

bvd AmonC

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik heb het toevallig afgelopen zondag voor het eerst geprobeerd, ik heb het volgende ingesteld:

Ga naar je x-fire mixer in het configuratiescherm, dan tabblad digitaal, dan bij digitale uitgang "digitale mix" aanzetten, en 50/15us Pre-emphasis aanzetten.

Dan winamp starten en md op rec en het moet lukken.
Weet je zeker dat er wel een optisch signaal uit je soundcard komt (ff je vinger ervoor houden ---> rood lampje = signaal

Succes

Verwijderd

Topicstarter
op de doos staat dat er een digitale uitgang opzit

je kan toch gewoon met een dmx fire digitaal minidiscjes opnemen??

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Lukt het ook niet met de instellingen die ik gaf? Zo niet, ruil de kaart dan es om.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zaterdag 15 september 2001 18:33 schreef AmonC het volgende:
op de doos staat dat er een digitale uitgang opzit

je kan toch gewoon met een dmx fire digitaal minidiscjes opnemen??
dan MOET JE WEL de uitgang aan zetten.
standaard staat dat ding namelijk uit.
Om te checken of dat ding aan staat kan je ff je vinger ervoor houden rood=aan

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op zaterdag 15 september 2001 20:58 schreef jadjong het volgende:

[..]

dan MOET JE WEL de uitgang aan zetten.
standaard staat dat ding namelijk uit.
Om te checken of dat ding aan staat kan je ff je vinger ervoor houden rood=aan
Misschien zit het doppie er nog in :+

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Hehe doppie dr af zou wel de flater van de dag zijn.
Je moet bij je SoundFusion (DMX Control Panel) de SPDIF out op Stereo Mix zetten dan werkt t perfect :-)

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:04

Yucko

One clown to rule them all !

digitaal hoeft != optisch

Je hebt nl. ook digitale coax. Dus ik hoop voor jou dat die XFire een optische line-out heeft, want anders werkt het nog niet.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op zaterdag 15 september 2001 21:55 schreef violator_ het volgende:
Hehe doppie dr af zou wel de flater van de dag zijn.
Je moet bij je SoundFusion (DMX Control Panel) de SPDIF out op Stereo Mix zetten dan werkt t perfect :-)
Digitale Mix heet dat bij mij, ik heb er zelf nl. ook een, en er zit dus WEL een optische uitgang op, die heb ik zelf ook gebruikt, en ik mag toch aannemen dat alle kaarten hetzelfde uitgerust zijn.

Verwijderd

Topicstarter
nou het doppie is er wel af hoor ;)

ik test het ff

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 16:05
heb je je minidisc deck wel op "digital in" gezet :?

Verwijderd

Topicstarter
nou er zit een gaatje in waar boven staat digital in, daar doe ik hem meestal in :p
Pagina: 1