Stenen naast rookkanaal

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:19
We hebben afgelopen vrijdag de sleutel gehad voor onze nieuwe woning. Nu druk aan het klussen en bij het weghalen van een ombouw rond de koof voor de schoorsteen ontdekken we een stuk steen zie onderstaande foto’s

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nXlJX83L29eV6Ci6CEnhw7j10Ng=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/57MeWpj0SOYwe5Dy5bh3KZ8i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4vkz9zEvlTd3fYzqHbup_J5qVgI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r5mXN5LKkQUsVEyUD1vj8bgo.jpg?f=fotoalbum_large.

Vrijdag komen ze de vloer renoveren (opschuren en in de olie zetten) het mooiste zou zijn als we die kunnen laten doorlopen. Maar dan moeten we een stukje van die steen af beitelen (is dat een woord)

Iemand tips hoe dat het beste kan? Kan ik het beste een beitel set voor de boormachine halen en dan met zo’n kleine beitel of punt beitel rustig stukje eraf hakken tot het onder de vloer komt?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb je een boorhamer?

Want beitel op een boormachine gaat niet werken.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
is dit begane grond? gewoon weghakken dan met een beitel of met een boorhamer. maar met alleen schuurpapier en olie krijg je dit gat niet dicht hoor.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Ik zou zo'n 12 kg drilboor huren, kost je 30 euro maar werkt stuk beter dan met gewone boor...
Desnoods de kleine variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Heb je nog planken over? En zijn ze zwevend of vast gelegd?

Als je echt netjes wil maken haal je het steen ruim weg, maak je de draagvloer weer in orde door tussen 2 draagbalken planken of OSB te leggen.

Daarop komt dan de ondervloer en de afwerkvloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:50
vergeet die loze gasleiding ook niet te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Voor die aanpak zou ik geen machine huren, mijn suggestie:

Even de randjes een stukje inslijpen en desnoods al wat verticale sneden in de steen. Daarna gecontroleerd met een beitel en een vuist hamertje wegslaan tot onder vloerniveau.

Daarna een plaatje erin fröbelen zodat de boel mooi een geheel vormt, met je ondervloer.

[ Voor 16% gewijzigd door Boudewijn op 23-02-2025 17:10 ]

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
Ah bedankt voor alle tips!

Denk dat het idd even met een beitel aan de slag. Vloerboer komt vrijdag de vloer renoveren (schuren en oliën), dsu hoop dat die dan ook een stukje erbij kan maken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

incomer schreef op zondag 23 februari 2025 @ 17:43:
Ah bedankt voor alle tips!

Denk dat het idd even met een beitel aan de slag. Vloerboer komt vrijdag de vloer renoveren (schuren en oliën), dsu hoop dat die dan ook een stukje erbij kan maken
Dan zou ik dat ff vtv overleggen met ze :)
Denk niet dat ze dat zo ff ad hoc doen als ze er toch zijn. Lijkt me geen laminaat gezien het schuren en oliën.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
Zeker! Die ga ik morgen even bellen.
Pagina: 1