Bij deze vraag schipper ik tussen de categoriën Privacy en Mobiliteit, maar heb maar voor deze gekozen.
De casus in de volgende:
Ons wijkje is klein en de parkeervakken zijn recht voor de deur. We hebben zelf geen auto, en de vakken zijn niet gebonden aan de huizen zelf, iedereen parkeerd waar het past.
Een (onbekende) buur heeft een nieuwe auto, een X-PENG G9, een flinke SUV. Deze SUV past eigenlijk niet in het vak, en komt met de spiegels ruim boven de vensterbank van het raam van de woonkamer uit.
Aan deze spiegels zitten meerdere beveiligingscameras.
Zoals je je kunt voorstellen vind ik dit een beetje ongemakkelijk. Ik weet niet zoveel van deze autos, maar aan dit Chineze filmpje te zien lijkt het er op dat ten alle tijden de camera's bekeken kunnen worden.
/f/image/0Cj6xShXJCBD1JD9FJ7u1com.png?f=fotoalbum_large)
Nu is mijn vraag - is dit erg?
Kan of moet ik hier iets mee?
De meerst logische oplossing begint natuurlijk met een gesprekje met deze buur.
Maar behalve dat ben ik ook geïnteresseerd in meer filosofische vragen zoals: Mag dit? Is dit wenselijk? En dergelijken.
Ben benieuwd naar jullie inzichten
De casus in de volgende:
Ons wijkje is klein en de parkeervakken zijn recht voor de deur. We hebben zelf geen auto, en de vakken zijn niet gebonden aan de huizen zelf, iedereen parkeerd waar het past.
Een (onbekende) buur heeft een nieuwe auto, een X-PENG G9, een flinke SUV. Deze SUV past eigenlijk niet in het vak, en komt met de spiegels ruim boven de vensterbank van het raam van de woonkamer uit.
Aan deze spiegels zitten meerdere beveiligingscameras.
Zoals je je kunt voorstellen vind ik dit een beetje ongemakkelijk. Ik weet niet zoveel van deze autos, maar aan dit Chineze filmpje te zien lijkt het er op dat ten alle tijden de camera's bekeken kunnen worden.
/f/image/0Cj6xShXJCBD1JD9FJ7u1com.png?f=fotoalbum_large)
Nu is mijn vraag - is dit erg?
Kan of moet ik hier iets mee?
De meerst logische oplossing begint natuurlijk met een gesprekje met deze buur.
Maar behalve dat ben ik ook geïnteresseerd in meer filosofische vragen zoals: Mag dit? Is dit wenselijk? En dergelijken.
Ben benieuwd naar jullie inzichten
:strip_exif()/f/image/YW0XjIQ8F9F4PfojOeVsAE4m.png?f=user_large)