Help, partitie verdwenen [win2k]

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-03 13:22

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
ik was een aantal bestanden over het netwerk aan het kopieren toen de bron pc ineens reboot. nu is die partitie niet meer te gebruiken, do you want to format D: ? ik weet niet wat er mis is, de partitie was geloof ik ntfs maar kan ook best fat32 zijn geweest. wat is een goed programma om mijn data weer terug te krijgen ?

bij computer managment in win2k staat de partitie nog gewoon alleen staat er niet bij of het ntfs/fat32 is.

ben nu lost and found aan het downloaden of kan ik misschien ook iets met pm6 ? zegt gewoon unformarted, bij de bewuste partitie.

het is een logical als dat wat uitmaakt.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Ik was net van plan om dezelfde vraag vraag te stellen, want ook ik heb opeens dat win2k een partitie niet meer goed herkent en zegt dat ik 'm moet formatteren... Ik was namelijk ff wat data aan het redden van een halfkapotte IBM die ik als slave ff op m'n computer aangesloten had. Toen ik klaar was heb ik alles weer aangesloten zoals het altijd was en nu herkent win2k m'n E partitie (50GB fat32) opeens niet meer :(

Ongeveer hetzelfde probleem: jij was aan het kopieren van een netwerk, ik van een tweede hd. Opeens is een partitie niet meer te bereiken en we krijgen allebei de boodschap of we 'm willen formatteren.

Tot zover heb ik gekeken wat Partition Magic er van bakte, maar die zegt dat de partitie voor 100% vol zit (niet waar, eerder 70%) en hij geeft een CRC error als ik de details wil bekijken. Toen heb ik eens opgestart met een win98se cd-rommetje, en wat blijkt: onder puur dos is de hele partitie wel te zien!!! Er is dus nix mis met de partitie, alleen win2k lijkt een beetje in de war te zijn geraakt door de xtra driveletters die zijn verschenen en nu weer verdwenen (netwerk, 2e hd).

Ik denk dus dat ik win2k eens opnieuw ga installeren...

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
ik heb net easyrecovery gedownload en volgens werkt het wel goed, heeft al 476 files terug gevonden en 104 dirs.

even kijken wat er gebeurd. als je proggie ook nodig hebt, mail me maar even.

Verwijderd

Ik denk dat ik eerst win2k maar eens opnieuw ga installeren voordat ik moeilijk ga doen met dat soort proggies. Die partitie is tenslotte gewoon goed dus imho ligt het gewoon aan win2k. En ik was toch al aan een reinstall toe, dus dat gaat gelijk in 1 moeite door.

Kun je nog ff vertellen of dat proggie het weer helemaal goed krijgt? Als win2k na een verse install dan nog niet goed wil zou ik dat ook wel eens willen proberen. Maar dan mail ik nog wel ff :) Alvast bedankt in elk geval!

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
meer als die paar bestanden heeft dat programma niet gevonden, en in de filenames zaten ook nog allemaal vreemde tekens.

onder dos is bij mij ook alles in orde.
toch vreemd. virus ?

nu even een oplossing bedenken om het weer werkend te krijgen, heb niet zo zin om win2k opnieuw te instaleren en denk ook eigenlijk dat dat niet echt helpt. ander probleem is dat ik geen cdr's meer heb en daarom alle hd's vrij vol zitten, en niet zomaar even ergens 50gb kwijt kan.

als win2k opnieuw installeren heeft gewerkt laat het dan even weten, dan doe ik dat ook maar.

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
ik heb mijn hd even in een andere pc gestopt met win2k en het zelfde probleem, partitie komt te zien als unformarted. andere partitie werkt zonder problemen, ben dus bang dat opnieuw installeren van win2k niet helpt.

Verwijderd

Kheb ondertussen good old scandisk eens geprobeert en die wist het volgende te zeggen: "gegevensfout bij lezen van FAT op station E. Het station kan hierdoor niet gerepareerd worden" Erg nuttig dus :(

Ben nu Lost&Found ff aan het downen. En als dat ook niet werkt ga ik toch echt win2k opnieuw installeren. Ik geloof daar nog steeds in aangezien het echt een heleboel wonderen kan doen als tijdens de installatie alles nog eens herkend word. En dat gebeurt dus niet als je de schijf ff in een ander PC met win2k hangt...

Is die partitie van jou ook 50GB? Ook toevallig... ik vraag me zelfs nog af of dat misschien niet een beetje veel is voor fat32. Misschien moet ik het toch maar eens naar NTFS omzetten. Maarja, nu kan ik 'm nog onder DOS bereiken, met NTFS ook niet meer dus daar w8 ik zowiezo nog ff mee.

Verwijderd

Heb zonet onder DOS al m'n data uit die partitie weer op die 45GB IBM gestouwd. Hopelijk blijft die nog ff leven, anders is dit de derde keer dat ik ALLES weer kwijt ben :( Ben nu dus zoals windows voorstelt die partitie aan het formatteren en dan kan ik strax alles weer terugkopieren. Hopelijk is die maxtor goed, want ik heb het vermoeden dattie bad sectors heeft...

En dan kan ik strax alles weer leuk terug gaan zetten... heel leuk: strax 6 uur verspild aan die klotecomputer. Waarom werkt die zooi nooit es normaal?
Pagina: 1