Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:20
Met alle ontwikkelingen bij streamingsplatformen (jaarlijkse prijsverhogingen, verschil in beeldkwaliteit, wel/geen advertenties, exclusieve rechten opkopen) misschien tijd voor een algemeen discussietopic? Wat is de toekomst van streamers? Zijn veel klanten binnengehaald voor een habbekrats om uiteindelijk steeds verder uit te kleden? Kunnen we straks èèn of twee grote streamingsplatform verwachten of nog steeds een versnippering van alle content en seizoenen verdeeld over meerdere streamers? Waar licht voor jou de grens om klant te blijven of op te zeggen? Is streamen met advertenties eigenlijk niet een verkapt lineare tv model? Kies jij voor gemak of switch jij elke maand van dienst om te bepalen wat je kijkt? Betaal je maandelijks, jaarlijks of ben je lid via een internetprovider? Ben jij voorstander van wekelijkse releases of wacht jij (met kans op spoilers) op hele seizoenen?

[ Voor 5% gewijzigd door Deezers op 23-02-2025 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Zeg al die rotzooi op en lees een boek of ga naar buiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Moah, ja. Soms nee. 3.50, 37% en we zien wel, hè.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:48
Ik download alweer voor het grootste deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:12

odan

The dark side is within all!

Ben nu al geruime tijd weer alles aan het downloaden.

Als we in de toekomst misschien weer 1 of 2 diensten max hebben voor een redelijke prijs zonder achterlijke dingen als reclame wil ik wel weer een abbo nemen, maar tot die tijd gaat gewoon die piratenhoed weer op.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Netflix - Opgezegd
Disney - Account delen
HBO - Account delen
Crunchyroll - Turkse lira account (€20/jaar)
Spotify Premium - Indiaas account (€16/jaar)
Amazon Prime - heel soms een maandje
NPO - Gratis

Zodra Disney en HBO account delen gaan IP blocken dan stoppen we daar ook mee. Ik vind de volle mep betalen te duur.

Ik begin weer sporadisch wat te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat denk je zelf, @Deezers ? Anders is het een enquete.

Er is teveel aanbod, te weinig kwaliteit en versnipperd.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18:09
Ik heb toevallig gisteren de oude dvd speler weer van zolder gehaald en ga weer wat materiaal kijken. Aankopen voor 5 euro op marktplaats en weer verkopen voor 5 euro. Gratis en voor niks en legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Heeft een kans dat het snel een opsomtopic wordt, maar zal mijn mening/ervaring ook geven.

Ooit begonnen zoals zovelen met een gedeelt Netflix account. Waar na het ontstaan van steeds meer streamingsdiensten het aanbod afnam, voor weinig Disney en Amazon genomen.
Bij Disney merkten we allemaal dat er erg weinig content toegevoegd werd met de tijd. Na de eerste prijsverhoging toch maar weer verwijderd.
Amazon jaren aangehouden vanwege de voordelen van verzending, content en opslag.
Tussendoor een paar maanden hbo genomen vanwege bepaalde series die we graag keken, daarna ook weer opgezegd.
Vanwege het steeds versnipperen de aanbod, irritatie bij het zoeken ervan, gevraagd hoe een collega dat ervaarde.

Deze wees mij op stremio, erg simpel appje zonder het irritant ondoordringbare voorgeschotelde keuzes van bijvoorbeeld Netflix, alles opgezegd en kijk is alleen nog stremio en NLziet voor mijn vrouw.

[ Voor 19% gewijzigd door plaspvd op 24-02-2025 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:51
Ik heb er geen problemen mee om meerdere diensten legaal af te nemen, kan me dat gelukkig ook veroorloven. Enige dat ik heel irritant vind is de continue contentcarrousel, waarbij content steeds wisselt van dienst of soms zelfs helemaal verdwijnt.

Case in point: de James Bond-films. Voorwaar toch een grote en bekende film-franchise (wat je er verder ook van mag vinden), waarvan ik zou verwachten dat die gewoon te zien is ergens. En soms is dat ook zo, soms ook niet, soms eventjes en dan weer niet, soms hier en dan ineens toch weer elders, of helemaal niet te zien, nu dan (eventjes?) weer wel te zien maar vallen ze ineens buiten het abonnement en moet je er weer los voor betalen...

En ik snap dat er allerlei verschillende filmstudio's zijn, die af en toe van eigenaar wisselen enzo... maar dat geldt voor muziekmaatschappijen ook, en daar is het wel gewoon netjes geregeld allemaal. Gewoon één dienst waar je (zo goed als) alles kunt luisteren, er is wat concurrentie in de vorm van verschillende diensten waar je tussen kunt kiezen, maar allemaal hebben ze gewoon een volledig aanbod.

Waarom kan dat nou niet met films en series? Zou ik best € 50 per maand voor over hebben, maar dan wil ik ook gewoon (zo goed als) alles gewoon kunnen zien, zonder gezeik, allemaal op dezelfde dienst. En dan verdelen ze de centen gewoon lekker achter de schermen naar de verschillende rechthebbenden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:02

bert pit

asdasd

Netflix en Spotify heb ik altijd. Anderen zoals Amazon, HBO, Apple, etc. neem ik voor een paar maanden om een serie te bekijken en zeg dan weer op.
Leuke tip van @stin00 om Spotify Premium - Indiaas account (€16/jaar) te nemen.

Uitwonende kinderen kijken/luisteren mee.

[ Voor 8% gewijzigd door bert pit op 24-02-2025 19:45 ]

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, gas sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Zonder Europese wetgeving gaat er niets veranderen ben ik bang (geen idee of je zoiets in een wet mag regelen overigens).
Het aandeel potentiële klanten wat niet anders gewend is groeit gestaag en lijkt er ook geen problemen mee te hebben om content zo versplinterd te hebben. De markt bepaald en de streaming diensten zullen kijken hoe ver ze kunnen gaan. Door dat met kleine stapjes te doen, is de kans klein dat men massaal opstapt en verander je langzaam de standaard. Dat hebben ze gewoon goed door.

Zo lang er versplintering is, doe ik er zelf iig niet aan mee. Ik betaal nog liever €40,-/maand aan één partij die alles heeft wat ik wil zien, dan dat ik 5x €5,- betaal aan 5 partijen door versplintering. En dan zit ik niet zo vaak voor de buis.

Enige wat ik heb is een jaarabbo op f1tv pro en dat deel ik met m'n vader.

[ Voor 4% gewijzigd door LA-384 op 24-02-2025 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:09
Ik ben ook wat meer weer naar fysieke media aan het neigen. Ben ook wel klaar met dit soort versnippering én vooral het feit dat je alleen maar aan het lenen bent. Muziekstreaming dienst heb ik inmiddels ook niet meer, heb gewoon weer een iPod in gebruik, NAS waar alle muziek opstaat die ik in de woonkamer kan gebruiken om muziek te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:45
download al jaren want het meeste wat op streamers staat waar je geen lid van bent kan je ook zo downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:45

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Met een dergelijke insteek zie ik geen meerwaarde in dit topic.

Daarnaast zijn reacties als ik download de content of gebruik geografische omzeiling tegen ons beleid. Ik sluit daarom het topic.

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.