Hi allen,
We hebben 16 panelen op het dak liggen. Dit blijkt een ideale broedplaats voor kouwen te zijn geworden en overwegen daarom vogelwering te laten plaatsen. De PV installatie (16 panelen, solaredge) ligt inmiddels al 9 jaar op het dak en heeft zichzelf al ruim terugverdient.
Nu twijfel ik tussen:
-Laten plaatsen van vogelwering, ca. 700 euro
en:
-Vervangen van de PV installatie incl vogelwering (ik schat 6000 euro?)
Waarom de overweging om te vervangen:
Onze energiebehoefte is toegenomen vanwege een EV. Is nu ca 6000kWh p/j.
De huidige PV installatie levert ca 3000kWh p/j.
We hebben een dynamisch energiecontract.
Volgens mij zit er nog garantie op onderdelen van de SolarEdge installatie, echter is de installateur failliet gegaan. Dus ga ik ervan uit dat ik mogelijk wel aanspraak kan maken op garantie maar zelf de installatie zal moeten bekostigen.
Ben benieuwd hoe jullie hier naar kijken
We hebben 16 panelen op het dak liggen. Dit blijkt een ideale broedplaats voor kouwen te zijn geworden en overwegen daarom vogelwering te laten plaatsen. De PV installatie (16 panelen, solaredge) ligt inmiddels al 9 jaar op het dak en heeft zichzelf al ruim terugverdient.
Nu twijfel ik tussen:
-Laten plaatsen van vogelwering, ca. 700 euro
en:
-Vervangen van de PV installatie incl vogelwering (ik schat 6000 euro?)
Waarom de overweging om te vervangen:
Onze energiebehoefte is toegenomen vanwege een EV. Is nu ca 6000kWh p/j.
De huidige PV installatie levert ca 3000kWh p/j.
We hebben een dynamisch energiecontract.
Volgens mij zit er nog garantie op onderdelen van de SolarEdge installatie, echter is de installateur failliet gegaan. Dus ga ik ervan uit dat ik mogelijk wel aanspraak kan maken op garantie maar zelf de installatie zal moeten bekostigen.
Ben benieuwd hoe jullie hier naar kijken