Weet iemand hoe ik uit een tabel via SQL de duplicates haal? Het veld bevat namelijk een aantal duplicates, maar moet wel primary key worden... probleem dus.
Dat wilde ik ook doen... maar het zijn 1800 records
Liever niet dus.
Verwijderd
Ermz... is de dubbele waarde nummeriek? Is er al iets aan gerelateerd? Zo niet zou je mischien een nieuwe tabel kunnen maken en met een query de data in een andere tabel kunnen proppen met een auto-increment primary id.
Verwijderd
Je kan wel een query doen om alle ID's te krijgen die dubbel voorkomen met zoiets:
Als je geen andere kandidaatsleutel hebt (dus je records kunt identificeren aan de hand van een andere kolom (of combinatie van kolommen)), dan kun je het wel schudden wat betreft het automatisch verwijderen van duplicate key values.
HTH
code:
1
2
3
4
| SELECT id, count(id) FROM table GROUP BY id HAVING count(id) > 1 |
Als je geen andere kandidaatsleutel hebt (dus je records kunt identificeren aan de hand van een andere kolom (of combinatie van kolommen)), dan kun je het wel schudden wat betreft het automatisch verwijderen van duplicate key values.
HTH
Die heb ik dus niet. Het is een simpele personeelstelefoongids met een paar velden.
SAPNR
NAAM
FAX
TEL
etc.
SAPNR is uniek voor ieder personeelslid, dus kandidaat. Bovendien voorkomt het duplicates, die er nu dus wel in zitten.
Meneer Eijsberg en meneer Ijsberg hebben dus hetzelfde sapnr en zijn ook dezelfde persoon ;-)
SAPNR
NAAM
FAX
TEL
etc.
SAPNR is uniek voor ieder personeelslid, dus kandidaat. Bovendien voorkomt het duplicates, die er nu dus wel in zitten.
Meneer Eijsberg en meneer Ijsberg hebben dus hetzelfde sapnr en zijn ook dezelfde persoon ;-)
Pagina: 1