Grafiek/tijdlijn in excel irl overlappende periodes

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naffigator
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-02 09:28
Om mijn vraag zo eenvoudig mogelijk te houden, zet ik in de bijlage een beperkte dataset neer waarin ik alleen waarden heb gezet. De werkelijke sheet bevat veel meer data, maar overbodige ballast voor mijn punt.

Wat is het geval:
  • We voeren projecten uit voor klanten
  • Er zijn 2 projectsoorten (A en B )
  • Wat het belangrijkst is de constatering of er per unieke combinatie Client+soort project overlap is qua datum in de volgnummers. Dat wordt in kolom H bepaald.
  • De overlap moet gecorrigeerd worden in ons registratiepakket, waar vanuit de dataset een export is.
Ook al is duidelijk waar de overlap zit, dan nog is het een vervelend klusje om heen en weer te scrollen in de sheet om duidelijk te krijgen bij welk volgnummer start en/of einddatum veranderd moet worden. Wat ik daarom wil is dmv een grafiek waarin een filtermogelijkheid zit grafisch en beeld hebben dmv. Een lijn of balk welke projecten er van wanneer tot wanneer lopen per client. Per lijn/balk wil ik dus het projectnummer kunnen zien.

En omdat er wel 2 projecten van verschillende soort naast elkaar mogen lopen, zou ik liefst per lijn/balk ook aangegeven zien of het soort A of B is. Of een mogelijkheid hebben om ook nog op trajectsoort te kunnen filteren.

Dus wat ik bv. Graag zou willen zien nadat ik op klant 2849 heb gefilterd staat in de afbeelding:

Is dit mogelijk in Excel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:04
Ja dat is mogelijk.

Maar volgens mij mist er wat informatie in je verhaal om meer dan dit te antwoorden.

Het klinkt alsof je op zoek bent naar een gantt-chart. Daarin staan de tijdslijnen van de projecten onder elkaar en is overlap makkelijk te zien,

Hier een uitleg: https://www.officetimeline.com/gantt-chart/how-to-make/excel