Om mijn vraag zo eenvoudig mogelijk te houden, zet ik in de bijlage een beperkte dataset neer waarin ik alleen waarden heb gezet. De werkelijke sheet bevat veel meer data, maar overbodige ballast voor mijn punt.
Wat is het geval:
En omdat er wel 2 projecten van verschillende soort naast elkaar mogen lopen, zou ik liefst per lijn/balk ook aangegeven zien of het soort A of B is. Of een mogelijkheid hebben om ook nog op trajectsoort te kunnen filteren.
Dus wat ik bv. Graag zou willen zien nadat ik op klant 2849 heb gefilterd staat in de afbeelding:
Is dit mogelijk in Excel
Wat is het geval:
- We voeren projecten uit voor klanten
- Er zijn 2 projectsoorten (A en B )
- Wat het belangrijkst is de constatering of er per unieke combinatie Client+soort project overlap is qua datum in de volgnummers. Dat wordt in kolom H bepaald.
- De overlap moet gecorrigeerd worden in ons registratiepakket, waar vanuit de dataset een export is.
En omdat er wel 2 projecten van verschillende soort naast elkaar mogen lopen, zou ik liefst per lijn/balk ook aangegeven zien of het soort A of B is. Of een mogelijkheid hebben om ook nog op trajectsoort te kunnen filteren.
Dus wat ik bv. Graag zou willen zien nadat ik op klant 2849 heb gefilterd staat in de afbeelding:
Is dit mogelijk in Excel