Deye 12kW Hybrid Inverter, 8,77 kW peak solar, 46,8 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump
1600 watt is teveel voor 4 panelen verticaal
denk eerder aan 800 watt, en zelfs dat is veel.
Verticale montage is nog niet echt populair omdat je stukje minder opbrengt, dus eerst daken vullen dan pas muren... En de dak-panelen markt is al ingestort.... Moet je nagaan wat dat met de wand-pwnelen doet.
Je ziet ze wel bij grote flatgebouwen, mogelijk dat je die systemen kan pakken, al zijn die berekend op heel stuk meer wind dan jouw muur krijgt.
Verticale montage is nog niet echt populair omdat je stukje minder opbrengt, dus eerst daken vullen dan pas muren... En de dak-panelen markt is al ingestort.... Moet je nagaan wat dat met de wand-pwnelen doet.
Je ziet ze wel bij grote flatgebouwen, mogelijk dat je die systemen kan pakken, al zijn die berekend op heel stuk meer wind dan jouw muur krijgt.
Ja, alle vlakke/schuine daken hier liggen al vol met totaal 9kWp. Maar dat was mijn vraag neit.99ruud99 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 08:52:
1600 watt is teveel voor 4 panelen verticaaldenk eerder aan 800 watt, en zelfs dat is veel.
Deye 12kW Hybrid Inverter, 8,77 kW peak solar, 46,8 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump
Klopt, maar dat is wel een antwoord dat je krijgt, gezien je nog geen vooronderzoek hebt gedaan, althans zo lijkt het
.
Welke systemen heb je zelf al gevonden, en waar twijfel je over?
Ga je het zelf monteren?
Waarom wil je 4 panelen los toevoegen?
Want ik kan wel zeggen welke ze bij flats in Utrecht gebruiken... Maar of je daar veel aan hebt weet ik niet.
Welke systemen heb je zelf al gevonden, en waar twijfel je over?
Ga je het zelf monteren?
Waarom wil je 4 panelen los toevoegen?
Want ik kan wel zeggen welke ze bij flats in Utrecht gebruiken... Maar of je daar veel aan hebt weet ik niet.
Wel vooronderzoek gedaan maar vind weinig tot geen materialen.
Ga het zelf monteren, de micro omvormer die ik heb heeft 4 MPTT's dus vandaar 4 panel en dat past ook prima in portrait modus op de betreffende muur.
Ga het zelf monteren, de micro omvormer die ik heb heeft 4 MPTT's dus vandaar 4 panel en dat past ook prima in portrait modus op de betreffende muur.
Zonnepanelen plaatsen tegen muur (verticaal)
Hier zie je wat opties + verwijzingen naar andere opties.
Hier zie je wat opties + verwijzingen naar andere opties.
Ik denk dat we ons niet moeten blindstaren op de mogelijke opbrengst. Verticaal aan de muur heeft in de winter een fors voordeel ten opzichte van een (plat)dak. De zon staat lager en straalt de panelen goed aan. Wij zitten er hier ook serieus over te denken. Wij gaan alleen de montage niet zelf doen
Pagina: 1