Beste Apple Carplay head unit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-05 12:56

Boost9898

www.brambenik.nl

Topicstarter
Hi Tweakers,

Voor mijn VW Up ben ik opzoek naar een Apple Carplay head unit, echter is er zo veel over te vinden dat ik eigenlijk door de bomen het bos niet mee zie.

Simpel gezegd is de vraag; wat is de beste Apple Carplay head unit? Ik ben opzoek naar een scherm dat ik bovenop mijn dashboard kan monteren.

Ik vind het belangrijk dat de gebruikerservaring vlekkeloos is. Nu kwam ik na wat speuren de CarPodGo T3 Pro tegen, dit schijnt de enige echt goed presterende unit te zijn die ook een 60 FPS display heeft en dit steady aan kan. Alleen kan ik niet echt een betrouwbare site vinden die deze verkoopt lijkt het.

Zijn jullie het hier mee eens? Zo ja, waar is deze veilig aan te schaffen of wat zijn de betere alternatieven?

Canon body: EOS R5
Canon lens: RF 24-70 f/2.8 L | EF 70-200mm f/2.8 L | EF 100mm f/2.8 IS Macro L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:37

Aiii

何これ

Mijn advies zou zijn niet zo’n ding te kopen, maar gewoon een goede niet al te dure double DIN radio met Carplay van een gewoon merk als Pioneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

www.brambenik.nl

Topicstarter
@Aiii dat heb ik overwogen, het probleem alleen is dat dat bij een VW Up behoorlijk wat gedoe is aangezien die een DIN slot radio heeft. En er zijn wel setjes om je hele airco unit naar beneden te verplaatsen zodat daar een dubbele DIN CarPlay kan, maar dat gaat velen honderden euro's kosten, dat hoef ook net niet. Vandaar dat ik eigenlijk opzoek ben naar een van de betere head unit CarPlays.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:17
Boost9898 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 11:35:
@Aiii dat heb ik overwogen, het probleem alleen is dat dat bij een VW Up behoorlijk wat gedoe is aangezien die een DIN slot radio heeft. En er zijn wel setjes om je hele airco unit naar beneden te verplaatsen zodat daar een dubbele DIN CarPlay kan, maar dat gaat velen honderden euro's kosten, dat hoef ook net niet. Vandaar dat ik eigenlijk opzoek ben naar een van de betere head unit CarPlays.
Je hebt ze ook voor 1 DIN formaat met een uitklapscherm :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

www.brambenik.nl

Topicstarter
Hey, even een update. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de CarpodGo T3 Pro aangezien deze overall het beste zou moeten zijn qua performance. Wel is deze aan de wat duurdere kant, maar hopelijk betaalt dit zich terug in de kwaliteit en gebruikerservaring. Als deze binnen is laat ik weten hoe het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-04 13:29
Boost9898 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 08:05:
Hey, even een update. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de CarpodGo T3 Pro aangezien deze overall het beste zou moeten zijn qua performance. Wel is deze aan de wat duurdere kant, maar hopelijk betaalt dit zich terug in de kwaliteit en gebruikerservaring. Als deze binnen is laat ik weten hoe het bevalt.
Was benieuwd of je hem al ontvangen hebt en hoe hij bevalt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

www.brambenik.nl

Topicstarter
@kesj Ik heb toevallig een paar dagen terug een tracking code gekregen. Het lijkt om een betrouwbare leverancier te gaan die direct vanuit China de producten verstuurt. Wat me positief opviel is dat de support zowel per e-mail als op Reddit zeer goed en snel is. Ik heb voor een kleine meerprijs een extra mount besteld (staat niet op de site) om hem te kunnen verbouwen zodat hij op de native dashboard mount van m'n auto past.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LlfEI3z.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-04 13:29
Boost9898 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 18:51:
@kesj Ik heb toevallig een paar dagen terug een tracking code gekregen. Het lijkt om een betrouwbare leverancier te gaan die direct vanuit China de producten verstuurt. Wat me positief opviel is dat de support zowel per e-mail als op Reddit zeer goed en snel is. Ik heb voor een kleine meerprijs een extra mount besteld (staat niet op de site) om hem te kunnen verbouwen zodat hij op de native dashboard mount van m'n auto past.
Cool, ben benieuwd! Lees hier graag je bevindingen. Het 60Hz scherm spreekt me wel aan. Al moet ik denk ik ook een nieuwe autoradio in mijn auto laten zetten, het scherm wordt steeds slechter en het geluid eigenlijk ook. Twijfel daardoor of ik niet meteen voor een Carplay radio moet gaan. Nadeel is dat ik een single DIN heb. Weet eigenlijk niet of daar goede head units voor zijn. Voordeel van een los device is ook dat je hem nog eens in een andere auto mee kan nemen.
Pagina: 1