Radiatorknop soepel krijgen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lillian1958
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 23-04 07:42
Weet iemand hoe ik zo oudere radiatorknop weer soepel draaiend kan krijgen?hij gaat zo ontzettend zwaar open en dicht.lijkt ook steeds zwaarder te gaan
Ik heb toen hij stukje open was er wd40 tussen gespoten en ook al wat vaseline geprobeerd maar helpt allemaal niks,ik weet ook niet of en hoe ik zo knop eraf kan halen en schoonmaken? Iemand tips?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/019S_ym-QKWwYhNOQ_nL7rNoYzU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IPV47qCHnpeVjRq3VKftppvy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Lillian1958 op 23-02-2025 00:34 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:58

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Eerste ingeving: 10x open en dicht draaien.

Als tweede: Dit lijkt een domme open/dicht radiatorkraan. Die zijn niet zo duur. Je kunt altijd een vervangend model zoeken. Maar dan moet wel alles van druk.

het alternatief is, dat hij altijd open staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Vaak kan de knop er ook af en kan je daardoor er beter bij om te smeren. Zit er nergens een schroefje wat je los kan draaien (op de foto wellicht rechtsonder op de achterste ring, maar dat kan ook een beschadiging zijn)?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lillian1958
De knop op de foto is van een andere cv diegene die haast niet meer draait is op de douche,maar die kon ik moeilijk op de foto zetten omdat die in een hoek zit.waar ik wat moeilijker bij kon om een duidelijke foto te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lillian1958
AtomicShockwave, ja het is ook een simpele open/dichtkraan,maar ik heb geen idee hoe je zo knop eraf haalt.en ja daar was ik al bang voor dat dan het water eraf moet.dat wordt dan weer water bijvullen natuurlijk aan de cv ketel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:58

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Ik ken deze specifieke knop niet. Eerst kijken of je het honeywell dekseltje iets is wat je los kunt wippen met een platte schroevendraaier. Want dan zal er 1 schroefje onder zitten. Zo niet, dan kun je hem er waarschijnlijk gewoon aftrekken.

Leeglaten en bijvullen zijn twee verschillende dingen. Leeglaten doe je onder (of in ieder geval lager dan waar je gaat werken)

Het bijvulpunt is in ieder huis anders. kan inderdaad bij de ketel zitten, maar hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paasei
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-06 19:44
De knop zit met achterste smalle geribbelde deel op de kraan geschroefd, ff met een waterpomptang losdraaien.
Het is een thermostatisch kraan met een gewone knop.

[ Voor 19% gewijzigd door paasei op 23-02-2025 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lillian1958
Dus als ik het achterste deel los draai.het smalle deel dus dan komt heel de knop los?(voorste deel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paasei
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-06 19:44
Ja,klopt.
Pagina: 1