Welke hdmi switcher voor een pen display voor op de PC?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhonu
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 27-02 15:06
Even kort als eerste, ik ben niet heel super technisch ingesteld, maar ik zal m'n best doen om alle belangrijke informatie te geven.

Ik heb momenteel twee monitors aangesloten op m'n PC, 1 4k scherm en 1 1080p scherm, beide aangesloten op de HDMI poorten op mn grafische kaart.

Nu teken ik heel graag en heb ik gisteren de overstap gemaakt naar m'n eerste pen display - dit functioneerd als een monitor maar je kan er dus op tekenen met de bijgeleverde pen. Super geweldig ding maar in tegenstelling tot m'n oude vertrouwde pen tablet die puur op usb werkte heeft deze pen display ook een HDMI poort nodig en ik heb er helaas maar 2 beschikbaar.

Nou hoef ik niet zo nodig 2 schermen aan te hebben terwijl ik aan het tekenen ben dus vind ik het geen probleem om de poort waar m'n tweede 1080p scherm op is aangesloten te gebruiken voor mn pen display, maar het is bloed irritant om steeds handmatig de kabels achter de PC te verwisselen.

Dus zat ik te denken aan een HDMI switcher of iets dergelijks zodat ik makkelijk kan schakelen tussen pen display en monitor, ik heb wat rond gegoogled maar er zijn zoveel opties met allemaal technische praat in de beschrijving en ik weet niet waar ik moet beginnen, welke merken fatsoenlijk zijn, etc.

Heeft iemand wat goede aanbevelingen? Mogelijk wel eentje die geschikt is voor 4k voor het geval dat ik wil switchen met mn 4k monitor in plaats van de kleinere, maar dat ligt ook weer aan de prijs.

Alvast bedankt.