FritzBox vs KPN Box

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvdw
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 27-04 18:05
Hallo,

Ik wil overstappen naar KPN glasvezel en twijfel of ik een FRITZ!Box 5690 Pro met FRITZ repeaters moet kopen of dat een KPN Box 12 icm SuperWifi eigenlijk hetzelfde resultaat geeft..

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 18:19
Ga je de extra zaken (vpn?) van Fritz gebruiken?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
edit:
Laat ook maar!

[ Voor 99% gewijzigd door Room42 op 22-02-2025 20:31 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvdw
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 27-04 18:05
@DiedX nee, ik gebruik niets speciaals alleen WiFi, gasten Wifi en TV via WiFi, zoek wel de beste oplossing voor een zeer stabiele WiFi.
Heb wel nog getwijfeld tussen rechtstreeks op glasvezel aan te sluiten met de 5690 maar kan ook nergens de meerwaarde vinden, met uitzondering van een stopcontact minder.

@Room42 Dat is nu net het probleem, ik kan nergens een vergelijk tussen die twee vinden of heb jij een link voor me. Ter info: Twitter is oud nieuw, tegenwoordig heb je X 🧐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Draadloze repeaters de fritz sneller

Anders maakt t weinig uit

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:26
Ik vind de userinterface van Fritz veel overzichtelijker en meer zakelijk ingericht. Geen beginvenster met een gezellig gezinnetje, bijvoorbeeld.

Komt natuurlijk ook wel omdat ik Fritz al van dag nul gebruik.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 18:19
Ik zou zelf voor KPN gaan. Werkt iets niet dan heb je service, en échte klachten heb ik er niet over gehoord.

De FritzBox kan je bij Informatique en consorten kopen. Kost dan wel wat.

Zelf heb ik alles op UniFi, maar ik wil dan ook spelen met VLANs en degelijke.

Het enige wat ik mij nog kan bedenken is als je ooit nog wil wisselen van provider. Dan moet alles terug, als je dan alles FritzBox hebt gekocht scheelt het weer werk.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:54
Als er niets in zo'n Fritzbox zit wat je perse nodig hebt en wat de Experiabox niet kan leveren is het in mijn ogen weggooien van geld om een eigen router aan te schaffen.

Plus dat je er geen support op krijgt van KPN, je moet dus zelf je firmware onderhouden en bij problemen alles zelf oplossen.

En het eeuwige argument van het is makkelijker om van provider te wisselen lijkt mij niet steekhoudend.

Als je niets gecompliceerd doet is het gewoon nieuw modem plaatsen en klaar en als je wel iets gecompliceerder bezig bent met zaken als port forwarden en fixed ipadressen dan heb je voldoende kennis om dat snel even opnieuw in te stellen.

En heel erg veel valt er zo wie zo niet in ISP routers in te stellen, als je dat wilt koop je een microtik router, maar dan heb je echt veel kennis van netwerken nodig.

[ Voor 11% gewijzigd door Ben(V) op 23-02-2025 10:15 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:12

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

KPN met korting op extra wifi punten val je geen buil aan en support met je tv. Kan altijd nog anders.

Direct op glas met een fritzbox levert je weinig op. Zelfs niet per se een lager energieverbruik dat uit kan…

[ Voor 36% gewijzigd door Miezie op 23-02-2025 20:17 ]

Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingand
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-07 12:19
voor het gebruiken van een fritzbox via kpn kost het je 7,50 extra . Zeeeer slecht vind ik dat
Pagina: 1