Betonnen lekbak stroomt tijdens wassen vol met water

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlj27
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 02-03 07:19
Mijn vraag
Wij hebben onlangs een huis gekocht. En waar de wasmachine staat, staat een betonnen lekbak. Tijdens het wassen merken we dat uit het gat op de foto, water stroomt. En daardoor de lekbak dus een beetje volstroomt. We hadden een hele oude wasmachine, dus dachten dat het daar door kwam. Nu hebben we een nieuwe wasmachine, met hetzelfde probleem. De vorige eigenaar gaf aan hier nooit last van gehad te hebben. Kan iemand op basis van de foto’s vertellen wat er mis is? Ik ben zelf totaal niet handig (en ook geen handige mensen in mijn omgeving). Hoop heel erg dat iemand me kan helpen, want wil niet dat de nieuwe wasmachine schade oploopt door het water…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6YdAimalYEgzlD0ShaJnF-NqGWE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iXdTsVaudUIliV1LFaNDsckg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/46oA7FSG5vCh01QTn52D_xUxX9c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a8NVjt8co7IPzpvDUnzEtl31.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WHf4vjc18ZSR4HuUHYYdgA9KGVQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DiryYE5oUXGEhqUqA5IN3rte.jpg?f=fotoalbum_large

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-07 09:35
afvoer ergens verstopt en dan komt er door dat gat het afvalwater retour mischien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-07 09:35
afvoer ergens verstopt en dan komt er door dat gat het afvalwater retour mischien.

zou er even bijblijven een tijdje en kijken wanneer het gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 20:25
Dit lijkt gemaakt om de bak leeg te kunnen laten lopen, maar doordat het water waarschijnlijk niet snel genoeg weg kan bij afpompen van de wasmachine komt het nu terug omhoog. Je kan deze leiding eventueel weghalen of een dop erop zetten zodat je mocht de bak echt eens vol zitten je de afvoer nog kunt gebruiken.

Even de afvoer doorspoelen of een veer doorheen halen kan uiteraard ook geen kwaad en misschien (tijdelijk) helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlj27
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 02-03 07:19
joca schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 20:00:
Dit lijkt gemaakt om de bak leeg te kunnen laten lopen, maar doordat het water waarschijnlijk niet snel genoeg weg kan bij afpompen van de wasmachine komt het nu terug omhoog. Je kan deze leiding eventueel weghalen of een dop erop zetten zodat je mocht de bak echt eens vol zitten je de afvoer nog kunt gebruiken.

Even de afvoer doorspoelen of een veer doorheen halen kan uiteraard ook geen kwaad en misschien (tijdelijk) helpen.
Dit kan goed het geval zijn.. we horen een soort borrelend geluid, en dan komt er een beetje water door dat gat. Is niet dat de hele bak volloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:13
Slang niet te diep in die buis zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Kan ook ergens residu van vloeibaar wasmiddel/wasverzachter opgehoopt zijn (vorige bewoner), die muk koekt aan, zowel in machines als in de afvoer.
Giet eens een paar keer (waterkoker) loeiheet water in die afvoer (wasmachine afvoerslang er tijdelijk uit halen)
Desnoods prop je dat gat in de bak even dicht maar flink heet water lost een hoop op, mocht dat niet voldoende je probleem verhelpen dan kan je er wat afvoer ontstopper bijmikken.

(Nette oplossing trouwens zo'n zware betonnen bak met eigen afvoer (y)
Btw je wasmachine is gemaakt om in regelmatig vochtige ruimtes te staan en die plastic stelvoetjes kunnen wel wat hebben. Problemen gaat een incidenteel plasje onder de machine echt niet geven maar je wil wel gewoon voldoende afvoer van het wasmachinewater.)

[ Voor 32% gewijzigd door PalingDrone op 23-02-2025 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:11
Protip van de lokale wasmachine leverancier, handdoeken lekker heet wassen met poeder. Lost al die meuk op

Roomba E5 te koop

Pagina: 1