Geen spanning op wandcontactdoos en ook geen verlichting

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliemannetje
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 22-02 20:49
Mijn vraag
Nadat ik mijn eclectische auto heb opgeladen in de garage heb ik geen spanning op wandcontactdoos ook heb ik geen verlichting, wat ik merkwaardig vind dat de stoppen niet uit is gegaan er dat er op andere wandcontactdozen wel spanning staat, zo kan mijn garagedeur kan ik gewoon openen. Ik heb mijn auto opgeladen via stopcontact ik heb het mijn een installatiebedrijf nagevraagd, zij gaven aan dat het mogelijk is omdat de wandcontactdoos vlak bij de meterkast zit. Wat is er misgegaan?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

En na het uitschakelen van de groep en het opnieuw inschakelen? Nog steeds geen verlichting en elektriciteit van die ene wcd?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-09 22:47

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
In hoe verre weet je of dat stopcontact op dezelfde groep als de rest zit? En dubbel gecheckt of er geen (hoop) automaat is uitgegaan.

Anders klinkt het alsof iets is doorgefikt en is het dus tijd om op onderzoek te gaan (of laten gaan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

"Dokter, als ik ergens druk, trilt mijn oog"
- "Waar drukt u en waarmee?"
"Ja"

Er is nu één stopcontact in je garage dat het niet meer doet, samen met de verlichting?
  • Delen stopcontact en verlichting een groep?
  • Weet je of de andere stopcontacten op dezelfde groep/automaat zitten, of juist op een andere?
  • Heb je het stopcontact er al eens af geschroefd en naar de bedrading gekeken?
  • Heb je de automaat al eens uit- en weer ingeschakeld?
  • WTF bedoelt men met "dat het mogelijk is omdat de wandcontactdoos vlak bij de meterkast zit."?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 15:44
Lasdoppen in een centraaldoos of lasdoos doorgebrand of als het een aparte groep is, een doorgebrande automaat in de groepenkast.. dat wil wel als je daar uren lang 15 Ampere/ 3500 Watt doorheen jaagt.
Niet zelden de oorzaak van een woningbrand.

[ Voor 18% gewijzigd door natural colour op 22-02-2025 18:56 ]

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliemannetje
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 22-02 20:49
Dank voor de antwoorden, ik schrik van het antwoord van natural colour, ik ben verkeerd voorgelicht. Ik ga contact opnemen met de installateur. Waarom ik er zeker van ben dat niet de hele groep uitgeschakeld is, de garagedeur doet het wel, deze is aangesloten op dezelfde groep, bij het uitschakelen van deze groep (bij mij groep 2) doet de garagedeur het niet.
Nu heb ik vanavond de thuislader op een andere groep geprobeerd en nu kom ik erachter dat de thuislader het ook niet doet, er branden wel rode lampjes, maar hij laad mijn auto niet op. Kan het ook zijn dat het is veroorzaakt door een kapotte thuislader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:19
Welke rode lampjes branden er?
Het zou ook kunnen dat er iets schort aan dit andere stopcontact waardoor het laadproces niet start. Als de lader echt defect is zou ik eerder zeggen dat dit door de slechte bedrading komt achter het stopcontact en niet viceversa. Voor de toekomst zou ik toch adviseren een kwaliteitsstopcontact te plaatsen op een eigen groep. (Aardlekautomaat B16 30mA).

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:19
CodeCaster schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 18:47:
• WTF bedoelt men met "dat het mogelijk is omdat de wandcontactdoos vlak bij de meterkast zit."?
Waarschijnlijk is de gedachte dat de spanningsval dan niet te groot is waardoor langdurige belasting acceptabel is. Echter houdt dit geen rekening met het feit dat de bedrading hier waarschijnlijk niet rechtstreeks naar de groepenkast gaat.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1