Leidingen vloerverwarming zichtbaar door pvc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funkhouser
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 29-07 10:53
Beste klussers, vorige week maandag zijn bij ons de sleuven van de vloerverwarming dichtgesmeerd, en woensdag is er geëgaliseerd en plak-pvc overheen gelegd. Die middag zag de vloer er prima uit. Donderdag kwam de schilder die de vloer overal heeft afgedekt, en toen we die bedekking er vandaag afhaalden zagen we tot onze schrik door bijna de hele kamer de leidingen van de vloerverwarming door de vloer heen komen. Zie foto's. De vloerverwarming is ingefreesd in bestaande cementdekvloer door partij A, het dichtsmeren, egaliseren en leggen is gedaan door partij B. De vloerverwarming is voor het eerst opgestart op de maandag na het leggen van de vloer. We volgen daarbij een opstartprotocol en zijn begonnen met een aanvoertemperatuur van 10 graden en zetten die elke dag 1 graad omhoog. Wat zou de oorzaak kunnen zijn van die zichtbare leidingen en kan dit nog hersteld worden? Alvast bedankt voor jullie hulp.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IaDAWtfPbnl52nDcV1jC9AFaeiw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fdQ6jUYfwwW85Drn7WtuIGlH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jQ2WsG6cfVecxTOccVdWk4_qz4c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YFe8WL4YSjggZgvHVzjg9Yao.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is er direct na het egaliseren PVC opgelegd? Zonder dat uit te laten harden en evt te schuren?
Voor PVC wil je een zo'n vlak mogelijke vloer, en dat is waarschijnlijk hier niet het geval. Grote kans dat de egaline even nodig had om in te klinken.

Hier is PVC over bestaande tegels heengelegd. Nadat de egaline erop was gesmeerd zag je heel duidelijk de voegen van de bestaande tegels er doorheenkomen. Datis opgelost door de vloer vlak te schuren, nadat het een week had uitgehard. En vervolgens lag die vloer er superstrak in. Hier lijkt het alsof het haastig erin gelegd is, zonder dat de ondervloer fatsoenlijk klaar was.

En voor wat betreft de herstelling, je zou de ondervloer eerst egaal moeten krijgen, dus ik vermoed dat de vloer eruit zal moeten wil je dit eruit gaan krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door TERW_DAN op 22-02-2025 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funkhouser
TERW_DAN schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 17:32:
Is er direct na het egaliseren PVC opgelegd? Zonder dat uit te laten harden en evt te schuren?
Voor PVC wil je een zo'n vlak mogelijke vloer, en dat is waarschijnlijk hier niet het geval. Grote kans dat de egaline even nodig had om in te klinken.

Hier is PVC over bestaande tegels heengelegd. Nadat de egaline erop was gesmeerd zag je heel duidelijk de voegen van de bestaande tegels er doorheenkomen. Datis opgelost door de vloer vlak te schuren, nadat het een week had uitgehard. En vervolgens lag die vloer er superstrak in. Hier lijkt het alsof het haastig erin gelegd is, zonder dat de ondervloer fatsoenlijk klaar was.

En voor wat betreft de herstelling, je zou de ondervloer eerst egaal moeten krijgen, dus ik vermoed dat de vloer eruit zal moeten wil je dit eruit gaan krijgen.
Ik zei het verkeerd, op maandag zijn eerst de sleuven dichtgesmeerd, daarna geëgaliseerd. Dat heeft uitgehard tot woensdag en toen is er geschuurd en gelijmd. Ik twijfel nu dus of het iets in de vloerverwarming is of in de voorbereiding van de vloer, omdat het niet zichtbaar was direct na oplevering. Pas nu de vloerverwarming sinds afgelopen maandag is opgestart is het zichtbaar geworden vandaag. Ik weet dus even niet bij welk van de partijen ik als eerst moet aankloppen met deze klacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Qua herstel zit er sowieso niets anders op dan PVC er uit. En wie dat mag betalen zal wel vingerwijzen worden, want heeft A wel de juiste vuller gebruikt? Is de benodigde temperatuur en droogtijd nageleefd alvorens te egaliseren? En heeft B de juiste dikte en verwerkings methode van egaline en PVC toegepast. Succes ...

De sleuven zijn dichtgesmeerd en vrijwel direct daarna is er geëgaliseerd? Dan zal het daar wel mis zijn gegaan. Volgens mij had de vezelversterkte egaline waarmee ik de sleuven dichtzette iets van 48h droogtijd bij kamertemperatuur.

[ Voor 31% gewijzigd door _ferry_ op 22-02-2025 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funkhouser
_ferry_ schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 17:42:
Qua herstel zit er sowieso niets anders op dan PVC er uit. En wie dat mag betalen zal wel vingerwijzen worden, want heeft A wel de juiste vuller gebruikt? Is de benodigde temperatuur en droogtijd nageleefd alvorens te egaliseren? En heeft B de juiste dikte en verwerkings methode van egaline en PVC toegepast. Succes ...
Ja daar ben ik ook bang voor. Bedankt voor je reactie. Partij B heeft gevuld, geëgaliseerd en pvc gelegd dus dat zal toch het eerste aanspreekpunt zijn dan. Partij A heeft alleen de vloerverwarming gefreesd en aangesloten. Gelukkig rechtsbijstand afgesloten voor de verbouwing, ik ga de klacht neerleggen en dan zullen we zien hoe ze reageren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Funkhouser schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 17:46:
[...]

Ja daar ben ik ook bang voor. Bedankt voor je reactie. Partij B heeft gevuld, geëgaliseerd en pvc gelegd dus dat zal toch het eerste aanspreekpunt zijn dan. Partij A heeft alleen de vloerverwarming gefreesd en aangesloten. Gelukkig rechtsbijstand afgesloten voor de verbouwing, ik ga de klacht neerleggen en dan zullen we zien hoe ze reageren.
Oh dan is het wel duidelijker dat je eerst bij B moet aankloppen, die moeten tenslotte wel weten hoe ze de sleuven moeten dichtzetten en vlak krijgen. Hoe A de sleuven gefreesd heeft is weinig relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Funkhouser schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 17:42:
[...]

Ik zei het verkeerd, op maandag zijn eerst de sleuven dichtgesmeerd, daarna geëgaliseerd. Dat heeft uitgehard tot woensdag en toen is er geschuurd en gelijmd. Ik twijfel nu dus of het iets in de vloerverwarming is of in de voorbereiding van de vloer, omdat het niet zichtbaar was direct na oplevering. Pas nu de vloerverwarming sinds afgelopen maandag is opgestart is het zichtbaar geworden vandaag. Ik weet dus even niet bij welk van de partijen ik als eerst moet aankloppen met deze klacht.
2 dagen uitharden vind ik vrij kort, maar dat hangt natuurlijk af van de dikte en alles. Hier heeft het uiteindelijk anderhalve week geduurd, ook omdat de vloer te nat was (maar toen regende het ook erg veel, dus dat schoot niet echt op).
Dus er bestaat een kans dat het spul niet goed uitgehard is, en je daardoor dus een soort verzakking ziet.

Hebben ze nog gemeten of het droog genoeg was en het geschuurd, of hebben ze die PVC er gewoon opgeplakt zonder verder iets aan de ondervloer te doen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jan-Groen
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 26-02 21:12
Partij A heeft hier niets mee te maken. Die heeft de slangen goed in de vloer gefreesd. Daar kun je niks verkeerd aan doen.

Hier heeft bij dezelfde klus de egaline een week of zelfs nog langer gedroogd. Je zag als er wat op de vloer stond (glas, tijdschrift, lamp) na het egaliseren alles terug komen in de vorm van een vochtplek. 2 dagen na het egaliseren al zo’n vloer leggen is m.i. dan ook vragen om problemen: het vocht kan nergens meer heen. Je hoort bij zo’n vloer ook eerst het vochtpercentage te meten voordat je gaat leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:10

DukeBox

loves wheat smoothies

Te weinig, verkeerde en/of niet uitgeharde egaline.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Funkhouser
Helder, dank allemaal. Er was op de ochtend van het dichtsmeren nog wat verwarring, omdat de vloerenboer zei dat de vloerverwarming al opgestart had moeten zijn voordat hij kwam (het gaat dus niet om een nieuwe dekvloer, dus voor zover ik weet niet nodig) en de installateur zei juist dat dat absoluut niet mocht omdat de leidingen dan zouden gaan drijven. Vandaar dat ik dacht dat dat wellicht ook de oorzaak kon zijn.

Maar jullie zijn eensgezind, klacht ligt inmiddels bij de vloerenzaak, benieuwd naar de reactie. Dank voor het meedenken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan-Groen
Je moet de slangen eerst vullen met water (worden ze zwaarder en de lucht is er uit) om te voorkomen dat ze gaan drijven ja. Dit staat los van de vloerverwarming wel of niet al opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funkhouser
Jan-Groen schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 18:15:
Je moet de slangen eerst vullen met water (worden ze zwaarder en de lucht is er uit) om te voorkomen dat ze gaan drijven ja. Dit staat los van de vloerverwarming wel of niet al opstarten.
Hm, dus dat is wel iets wat de installateur al gedaan had moeten hebben? Volgens mij was dat wel het geval (hij had het over 'onder druk gezet' om ze te testen bij de aanleg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Groen
Op druk zetten kan met water of met lucht.

Voel je de slangen als bobbels of juist als putten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funkhouser
TERW_DAN schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 17:58:
[...]

2 dagen uitharden vind ik vrij kort, maar dat hangt natuurlijk af van de dikte en alles. Hier heeft het uiteindelijk anderhalve week geduurd, ook omdat de vloer te nat was (maar toen regende het ook erg veel, dus dat schoot niet echt op).
Dus er bestaat een kans dat het spul niet goed uitgehard is, en je daardoor dus een soort verzakking ziet.

Hebben ze nog gemeten of het droog genoeg was en het geschuurd, of hebben ze die PVC er gewoon opgeplakt zonder verder iets aan de ondervloer te doen?
Zou goed kunnen dat het niet droog genoeg was, het huis staat leeg momenteel en het was koud de afgelopen tijd. Ben er wel naartoe gegaan om elektrische kachels aan te zetten zodat het beter kon drogen op hun advies. Volgens mij wel geschuurd, gemeten of het droog genoeg was weet ik niet. We komen elke dag een keer kijken naar de werkzaamheden maar zien dus niet iedere stap van het proces gebeuren omdat we er niet wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funkhouser
Jan-Groen schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 18:24:
Op druk zetten kan met water of met lucht.

Voel je de slangen als bobbels of juist als putten?
Bobbels. Hoe het op druk gezet is zou ik even moeten navragen bij de installateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Groen
En een vochtmeting kun je doen met een simpele vochtmeter die alleen het oppervlakte meet of je meet het vochtgehalte door boorgruis (van een hiervoor te boren gaatje) in een speciale afgesloten bus te doen met een speciale poeder er bij (ben de naam van deze methode even kwijt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Groen
Als je de slangen als bobbels voelt ligt de rest van de vloer dus te laag. Hoeveel m2 is de vloer en hoeveel egaline is er gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funkhouser
Jan-Groen schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 18:32:
Als je de slangen als bobbels voelt ligt de rest van de vloer dus te laag. Hoeveel m2 is de vloer en hoeveel egaline is er gebruikt?
Geen idee, ga morgen maar even de afvalzakken tellen. Volgens de offerte is er 3mm geëgaliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krissiejj
  • Laatst online: 16:50
Volgens mij gaat er hier heel veel mis.

Je hebt 2 partijen, 1 die je vloerverwarming infreest, deze heeft het ook dichtgesmeerd?
En je hebt 1 partij welke je pvc legt. In de tijd van mijn verbouwing was het uit den boze dat de frezer van de vloerverwarming de vloer dichtsmeerde ivm garantie pvc vloer.

dit word een hele grote welles nietes verhaal denk ik.

Daarnaast heb je nog de installateur die je systeem op druk moet zetten met water en (meestal zet de frezer er alleen luchtdruk op)

Intergas Extreme 36 Hybride Xtend, 300L boiler 2kW E, WTW Brink Flair 400 (Multi Air Supply), Oost 2175Wp West 3915Wp PV.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:15

JustDutch

was ambtenaar :)

Funkhouser schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 17:21:
De vloerverwarming is voor het eerst opgestart op de maandag na het leggen van de vloer. We volgen daarbij een opstartprotocol en zijn begonnen met een aanvoertemperatuur van 10 graden en zetten die elke dag 1 graad omhoog. Wat zou de oorzaak kunnen zijn van die zichtbare leidingen en kan dit nog hersteld worden?
Had dit opstookprotocol niet doorlopen moeten worden voor het egaliseren?

Forza Mucca

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MisterMailman
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:03
Krissiejj schreef op zondag 23 februari 2025 @ 10:37:
Volgens mij gaat er hier heel veel mis.

Je hebt 2 partijen, 1 die je vloerverwarming infreest, deze heeft het ook dichtgesmeerd?
En je hebt 1 partij welke je pvc legt. In de tijd van mijn verbouwing was het uit den boze dat de frezer van de vloerverwarming de vloer dichtsmeerde ivm garantie pvc vloer.
Volgens mij staat er vrij duidelijk dat de frezer niks heeft dichtgesmeerd, maar dat de pvc boer dat gedaan heeft.

Panasonic WH-MDC05J3E5 | Atlantic Explorer V4 270 | 2800Wp | Gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22:00
Is er ergens een eenduidige uitleg hoe dat opstookprotocol moet? Ik lees zo veel verschillende methodes op internet. Voor egaliseren, erna, alleen voor gebruik etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsMyUsername
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12:33
Vind het ook raar dat de plakker dit niet heeft gezien. Zit er met zn neus op de vloer tijdens het leggen.
Denk je vloerverwarming niet gevuld is voordat de egaline erop kwam.
Davidrrr schreef op maandag 24 februari 2025 @ 07:22:
Is er ergens een eenduidige uitleg hoe dat opstookprotocol moet? Ik lees zo veel verschillende methodes op internet. Voor egaliseren, erna, alleen voor gebruik etc.
Zover ik het begrijp, is het alleen om de dekvloer te laten scheuren voordat je de afwerkvloer erop legt. Dit is voornamelijk voor nieuwbouw. Anders springen je tegels op het moment dat je de vloerverwarming voor het eerst aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:22
Qua opstook protocol kan je van alles over vinden maar voor de garantie lijkt het mij dat je het beste aan kan houden wat de installateur aangeeft.

Je hebt met hem te maken en hij zal het dan op moeten lossen als het niet goed gaat lijkt mij.
Toch?

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
WhatsMyUsername schreef op maandag 24 februari 2025 @ 08:08:
Vind het ook raar dat de plakker dit niet heeft gezien. Zit er met zn neus op de vloer tijdens het leggen.
Denk je vloerverwarming niet gevuld is voordat de egaline erop kwam.

[...]

Zover ik het begrijp, is het alleen om de dekvloer te laten scheuren voordat je de afwerkvloer erop legt. Dit is voornamelijk voor nieuwbouw. Anders springen je tegels op het moment dat je de vloerverwarming voor het eerst aanzet.
Plakker heeft te vroeg gelegd. Rijdens het plakken niks te zien. Daarnaast had opgestookt moeten worden voor het plakken, niet na. Dan was evt vocht er nog uitgegaan ipv opgesloten onder het PVC.

Alles eruit, weer vlak maken, genoeg laten drogen en opnieuw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hier is, helaas, de verkeerde volgorde gehanteerd.

Na he dichtsmeren van de sleuven en voordat er geëgaliseerd gaat worden had de vloer langzaam opgestookt moeten worden.

Het dichtsmeren van de vloer moet sowieso met een volle installatie, dus slangen vol water en ontlucht. Daarna netjes het opstookprotocol volgen. Dit zorgt ervoor dat het restvocht eruit kan en dat eventuele scheuren / verzakkingen aan het licht komen.

Als dat gedaan is en het restpercentage ligt onder de 0,5% op alle punten (dus ook op de sleuf zelf, de bestaande vloer is het probleem niet) daarna kan er pas egaline op.

Door dit nu allemaal om te draaien en een niet gevulde installatie af te smeren zijn de buizen waarschijnlijk gaan drijven en of nog gaan zakken na het vullen. Er is dus teveel beweging ingekomen.

Helaas kan dit alleen maar opgelost worden door de vloer opnieuw te verwijderen en opnieuw te egaliseren.

Erg zuur dit, heel veel success!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Ad de Jong schreef op maandag 24 februari 2025 @ 08:57:
Qua opstook protocol kan je van alles over vinden maar voor de garantie lijkt het mij dat je het beste aan kan houden wat de installateur aangeeft.

Je hebt met hem te maken en hij zal het dan op moeten lossen als het niet goed gaat lijkt mij.
Toch?
Ik zou het aan de vloeren man vragen.
De installateur geeft garantie op zijn eigen werk en dat is frezen en vloerverwarming aanleggen.
Vaak wordt er door de vloer legger wel een opstart protocol afgegeven.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Groen
De installateur heeft hier niets mee te maken. De vloerenman heeft de klus aangenomen / geaccepteerd wetende wat de startsituatie zou zijn (vloerverwarming ingefreesd). Vanaf daar pakt hij het verder op en zou hij zorgen voor een strakke vloer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Funkhouser
Vloerenzaak zegt dit nog nooit eerder meegemaakt te hebben. Ze gaan overleggen met de leverancier en komen dan terug met de juiste oplossing. Ben benieuwd. Maar ze erkennen in ieder geval het probleem en lijken bereid mee te werken aan een oplossing. We gaan het zien.

Denk je net een soort van klaar te zijn na maanden verbouwen en klussen voor je verhuizing... Ach ja, hoeven we ons niet te vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Groen
De eerste reactie is inderdaad positief. Hou je ons op de hoogte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:15

JustDutch

was ambtenaar :)

Davidrrr schreef op maandag 24 februari 2025 @ 07:22:
Ik denk dat deze site en het daar genoemde paper veel onduidelijkheden kan wegnemen,
https://www.tbafbouw.nl/2...protocol-nog-wel-actueel/

Wat in deze kennispaper in mijn ogen onderbelicht is, is het feit dat veel vloerverwarmingssystemen niet eens meer tot 30-35 graden kunnen komen, omdat het lage temperatuur vloerverwarming is.

En volgens mij was er bij vloerverwarming die kan koelen dan weer een gevaar op condensatie, maar daar weet ik zo het fijne niet van.

Forza Mucca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:25
Jan-Groen schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 17:58:
Partij A heeft hier niets mee te maken. Die heeft de slangen goed in de vloer gefreesd. Daar kun je niks verkeerd aan doen.

Hier heeft bij dezelfde klus de egaline een week of zelfs nog langer gedroogd. Je zag als er wat op de vloer stond (glas, tijdschrift, lamp) na het egaliseren alles terug komen in de vorm van een vochtplek. 2 dagen na het egaliseren al zo’n vloer leggen is m.i. dan ook vragen om problemen: het vocht kan nergens meer heen. Je hoort bij zo’n vloer ook eerst het vochtpercentage te meten voordat je gaat leggen.
Dit kan ik beamen. Onze vloer is een week na egaliseren gelegd. Er is op sommige stukken veel meer egaline opgekomen dan vooraf gedacht namelijk.

Tussendoor en de dag voor het leggen is nog iemand langs geweest om het vochtpercentage te meten. Dit deed een medewerker tussendoor waarvan ons adres redelijk “op route” lag.

Wij zien geen vormen van buizen/sleuven. Dus vermoedelijk ligt het bij jou inderdaad aan het droog/inklinkproces van de egaline.

Is er voor egaliseren ook een primer aangebracht? Kan zijn dat de gleuven of bepaalde stukken meer vocht absorberen zonder primer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Groen
Hier zag je ook de eerste dagen na het egaliseren precies waar de slangen onder de egaline liepen. Hoe was de laagdikte van de egaline dunner en dus sneller droog. Pas na enkele dagen begon het tussen de slangen in (waar de egaline dikker was) ook te drogen.

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:45
Wellicht zijn de leidingen met het dichtsmeren van de sleuven wat omhoog gekomen? Bij mij hadden ze die vast gezet met afgeknipte stukjes buis die ze naast de slangen in de sleuven duwden op enkele kritieke punten.
Daarnaast was het systeem bij mij al wel op druk gebracht en zat er water in.

Als de leidingen iets omhoog komen, dan kun je wel egaliseren en schuren en lijkt het misschien vlak, maar als ze al een millimeter omhoog zijn gekomen dan krijg je dit resultaat.

Of wellicht zijn de leidingen überhaupt niet diep genoeg gelegd?

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:01
Voor je je rechtsbijstandverzekering aanspreekt (of er mee dreigt) even goed de voorwaarden lezen.
Zo hebben wij er ook een maar kon je de eerste 3 of 6 maanden na afsluiten van de verzekering er nog geen aanspraak op maken. Volgens mij is het Promovendum die dit zo heeft.
Dit om te voorkomen dat je kort voor een project fout gaat een verzekering af kan sluiten zo lijkt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Funkhouser
El Capitan schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 08:46:
Voor je je rechtsbijstandverzekering aanspreekt (of er mee dreigt) even goed de voorwaarden lezen.
Zo hebben wij er ook een maar kon je de eerste 3 of 6 maanden na afsluiten van de verzekering er nog geen aanspraak op maken. Volgens mij is het Promovendum die dit zo heeft.
Dit om te voorkomen dat je kort voor een project fout gaat een verzekering af kan sluiten zo lijkt het.
Shit, ik kom er nu achter dat dat voor ons idd ook geldt en dan hebben we een maand te weinig. Dat is wel echt enorm zuur. Thanks voor de heads up in ieder geval.

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:01
Het moet opnieuw gedaan worden. Wij hebben precies hetzelfde gehad. Elke vloerenlegger zal dit zelf ook inzien. Je hebt er goed aan gedaan het dichtsmeren/egaliseren en leggen bij 1 partij onder te brengen. Niet op je tenen gaan staan maar gewoon rustig even bellen en vervolgens een mail sturen (foto’s) en vragen om een oplossing. Als het een professionele vloerenlegger is met enige referenties zullen ze dit gewoon gaan oplossen.

Edit: je rechtsbijstandsverzekering zou ik zeker niet meteen inschakelen. Begrijp dat fouten ook bij het werk kunnen horen en geef de kans het in orde te maken.

[ Voor 17% gewijzigd door Barre_Code op 27-02-2025 11:11 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:22
^maak je geen zorgen, de rechtsbijstandsverzekering zal ook niet meteen iemand voor het gerecht slepen.
Als normale communicatie niet werkt (hier lijkt dat voorlopig wél goed te gaan), is een eerste volgende stap een simpel briefje met ingebrekestelling; kost je even tijd en een paar euro's voor aangetekende zending; en dat zet al heel snel zaken in gang.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Funkhouser
Barre_Code schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:06:
Het moet opnieuw gedaan worden. Wij hebben precies hetzelfde gehad. Elke vloerenlegger zal dit zelf ook inzien. Je hebt er goed aan gedaan het dichtsmeren/egaliseren en leggen bij 1 partij onder te brengen. Niet op je tenen gaan staan maar gewoon rustig even bellen en vervolgens een mail sturen (foto’s) en vragen om een oplossing. Als het een professionele vloerenlegger is met enige referenties zullen ze dit gewoon gaan oplossen.

Edit: je rechtsbijstandsverzekering zou ik zeker niet meteen inschakelen. Begrijp dat fouten ook bij het werk kunnen horen en geef de kans het in orde te maken.
Wat was de oorzaak bij jullie?

Ga uiteraard niet meteen stennis schoppen of met juridische stappen dreigen, en hopelijk is dat ook allemaal niet nodig. We hebben een nette mail gestuurd met foto's en de wens uitgesproken hier samen een oplossing voor te vinden, dus hopelijk wordt het gewoon netjes opgelost allemaal. Hun eerste reactie leek goed in ieder geval.

Rechtsbijstand zou alleen voor het uiterste geval zijn, nu niet aan de orde. Fijn dat het bij jullie goed is opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:01
Funkhouser schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:09:
[...]

Wat was de oorzaak bij jullie?

Ga uiteraard niet meteen stennis schoppen of met juridische stappen dreigen, en hopelijk is dat ook allemaal niet nodig. We hebben een nette mail gestuurd met foto's en de wens uitgesproken hier samen een oplossing voor te vinden, dus hopelijk wordt het gewoon netjes opgelost allemaal. Hun eerste reactie leek goed in ieder geval.

Rechtsbijstand zou alleen voor het uiterste geval zijn, nu niet aan de orde. Fijn dat het bij jullie goed is opgelost.
Dit was januari 2023. Ik kan me het helaas niet meer helemaal voor de geest halen. Maar volgens mij zat er wel voldoende tijd tussen egaliseren en leggen. Alles was verder haastwerk door slechte communicatie onderaannemer en vloerenbedrijf. De hele woonkamervloer is eruit gegaan. Voor niemand prettig, maar gelukkig is het allemaal opgelost.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Funkhouser
Jan-Groen schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:14:
De eerste reactie is inderdaad positief. Hou je ons op de hoogte?
Ze zijn vandaag langsgeweest om te kijken, de legger ging in de verdediging dat hij hier al bang voor was en de vloerverwarming opgestart had moeten zijn voor het leggen (er is geen sprake van een nieuwe dekvloer, ook is dit niet vooraf naar ons gecommuniceerd door de vloerenzaak/eigenaar). Wij hadden een technische oom bij ons en die begon een beetje met de legger te steggelen, toen kon ik de good cop spelen en aansturen op in goede harmonie tot een oplossing komen waar de eigenaar graag op inhaakte. Die leek heel redelijk en welwillend en en begon direct zelf over dat de vloer eruit moest en het opnieuw gelegd moest worden. Hij is nog in gesprek met de leverancier want er zijn nog wat meer issues met de vloer (naden laten los en opstaande randen her en der) en daar probeert hij wat kosten op te verhalen. Eind deze maand hebben we contact en gaan we een datum in april inplannen. Vervelend dat alles eruit moet maar fijn dat het opgelost wordt. Hopelijk over 2 maanden eind goed al goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sleepoog
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 30-07 09:59
Twee maanden en een dag verder. Je hoopte dat alles dan netjes zou zijn opgelost, @Funkhouser. Heb je nu weer een mooie vloer?

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• Funkhouser
Ha, goeie timing. Nieuwe vloer ligt er net een paar dagen in, hartstikke strak. Legger is nog op zijn eigen vrije dag teruggekomen voor het laatste stukje omdat de egaline nog niet droog genoeg was in de bijkeuken en hij het risico niet wilde nemen. Ze hebben wel echt hard gewerkt en hun best gedaan om het recht te zetten. Zijn ook nog een keer met de leverancier van de vloer langsgekomen om te kijken. Er is nog wel kleine discussie geweest over de oorzaak/schuldige en kosten, maar ze hadden al toegezegd om het kosteloos op te lossen en dat hebben ze ook gedaan. Dus inderdaad, eind goed al goed gelukkig! Netjes opgelost van ze. En jullie bedankt voor alle reacties nogmaals. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FtzqrvyDFEM0YqMSS16l1zLF31Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I6ByUs6MGRlEj5XL6XaQNp4d.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Funkhouser op 08-05-2025 08:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleepoog
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 30-07 09:59
Eind goed, al goed. Nice.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PrimaPlan
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 30-07 22:59
Toch leuk eens een potentieel drama te zien veranderen naar een situatie waarbij de verkopende partij zijn best heeft gedaan het op te lossen. Blij voor je, want normaal eindigt het in horror en een heeeeel lang welles-nietes spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:22
PrimaPlan schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:39:
Toch leuk eens een potentieel drama te zien veranderen naar een situatie waarbij de verkopende partij zijn best heeft gedaan het op te lossen. Blij voor je, want normaal eindigt het in horror en een heeeeel lang welles-nietes spel.
Nee hoor, als je gewoon een probleem meld (of de plaatser ziet het zelf), en het wordt meteen goed opgepikt en opgelost; dan ga je daar geen topics mee vullen op Tweakers.
De probleemgevallen zijn de uitzonderingen, of dat mag ik toch hopen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1