Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Desktop PC is bedoeld voor thuisgebruik. Surfen, mailen, tekstverwerking.
Zwaarste belasting waarschijnlijk door fotobewerking, VISIO
NIET gamen, NIET overclocken.
PC staat groot deel van de dag aan, maar wordt niet altijd gebruikt. Laag idle-gebruik is gewenst.
Vorige setup heeft 10 jaar gedraaid zonder problemen, zonder upgrades, maar kan niet naar Windows11.
Ik streef met deze setup weer naar 10 jaar gebruik.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs ongeveer € 1500,- exclusief assemblage.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen hergebruik van componenten
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb de voorlopig de volgende componenten gekozen:
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ga je overklokken?
Nee, ik ga niet overklokken; ik ben je tevreden met de standaard instellingen.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een aantal vragen:
1) Is deze componentkeuze in balans of gebruik ik te dure en/of te goedkope componenten?
2) Ik wil twee 24" monitoren aansluiten op het moederbord (zie setup), kan dit? (via HDMI en USB-C)?
3) Ik wil 32GB DDR5 RAM-geheugen (bijv. Kingston Fury) maar ik weet niet welke type past bij dit moederbord (cas / latency / timing). Kan iemand daarover adviseren?
4) Ik ga niet gamen en volgens mij is voor fotobewerking is geen (snelle) videocard nodig. Ik denk dus zonder (dure) videocard te kunnen. Klopt dit?
5) Deze processorkoeler is gekozen vanwege de LGA1851 socket. Pas deze op het moederbord en in de kast (hoogte)? Of is er een beter alternatief?
6) Kan deze setup overweg met AI / Microsoft copilot?
Desktop PC is bedoeld voor thuisgebruik. Surfen, mailen, tekstverwerking.
Zwaarste belasting waarschijnlijk door fotobewerking, VISIO
NIET gamen, NIET overclocken.
PC staat groot deel van de dag aan, maar wordt niet altijd gebruikt. Laag idle-gebruik is gewenst.
Vorige setup heeft 10 jaar gedraaid zonder problemen, zonder upgrades, maar kan niet naar Windows11.
Ik streef met deze setup weer naar 10 jaar gebruik.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs ongeveer € 1500,- exclusief assemblage.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen hergebruik van componenten
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb de voorlopig de volgende componenten gekozen:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core Ultra 7 265K Tray | € 411,01 | € 411,01 |
1 | Moederborden | MSI MAG Z890 TOMAHAWK WIFI | € 293,99 | € 293,99 |
1 | Behuizingen | Cooler Master MasterBox MB600L V2 (zonder 5,25" bay, closed) | € 66,60 | € 66,60 |
2 | Monitors | Iiyama XUB2293HSU-B6 Zwart | € 99,- | € 99,- |
1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 11 Home (NL, OEM) | € 129,- | € 129,- |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-D9L | € 54,30 | € 54,30 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32 | € 108,60 | € 108,60 |
1 | Voedingen | Cooler Master MWE Gold 850 - V2 - Full Modular | € 119,90 | € 119,90 |
1 | SSD's | WD Blue SN580 2TB | € 112,99 | € 112,99 |
Totaal | € 1.395,39 |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ga je overklokken?
Nee, ik ga niet overklokken; ik ben je tevreden met de standaard instellingen.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een aantal vragen:
1) Is deze componentkeuze in balans of gebruik ik te dure en/of te goedkope componenten?
2) Ik wil twee 24" monitoren aansluiten op het moederbord (zie setup), kan dit? (via HDMI en USB-C)?
3) Ik wil 32GB DDR5 RAM-geheugen (bijv. Kingston Fury) maar ik weet niet welke type past bij dit moederbord (cas / latency / timing). Kan iemand daarover adviseren?
4) Ik ga niet gamen en volgens mij is voor fotobewerking is geen (snelle) videocard nodig. Ik denk dus zonder (dure) videocard te kunnen. Klopt dit?
5) Deze processorkoeler is gekozen vanwege de LGA1851 socket. Pas deze op het moederbord en in de kast (hoogte)? Of is er een beter alternatief?
6) Kan deze setup overweg met AI / Microsoft copilot?