Alarmsensoren bedraad inbouwen in kunststof kozijnen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvBeek
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 18-07 13:57
Ik ga mijn kozijnen vervangen door kunststof kozijnen en zoek naar een onzichtbare oplossing om deze opnieuw met mijn bedrade alarm te beveiligen. Ik wil per se geen (lelijke) opbouwsensoren en ook geen draadloos systeem op batterijtjes. En mijn bedrading in huis ligt er ook al dus de huidige 4-draads bedrading is vertrekpunt.

Nu heeft Winkhaus een heel fraai systeem (activpilot) waarbij de bedrade sensoren volkomen onzichtbaar in het kozijn verwerkt, en de sensor, afhankelijk van type, gewoon aan te sluiten zijn op een 4 draads alarm met een NC lus en een sabotage lus. De sensor is de VS.B.06, en afhankelijk van welke magneetoplossing je er tegenover monteert signaleert deze basis open/sluit, of ook de stand van de bedieningshendel, of beveiligt die zelfs de PADK ventilatiestand. Je kunt een vaste magneet doen, of een magneet die in je vergrendeling zit en meebeweegt. En die sensoren kun je ook nog eens voor 20 euro/stuk bestellen. Die magneten nog eens zo'n 15 euro per stuk er bij. Dus eigenlijk de perfecte oplossing

Probleem is echter dat ik in Nederland geen enkele kozijnen leverancier kan vinden die bereid is die sensoren 'af fabriek' in te bouwen. (Heb er inmiddels zo'n 20 benaderd) Iedereen heeft personeelsgebrek en als je met dit soort vragen komt ben je al snel een lastige klant. Voor jou 10 anderen. :( De enige die dit wel wilde doen rekende ruim 500 euro inbouw per sensor door een derde partij....die sensoren vooraf inbouwen is 10 minuten werk. (Zie diverse Youtube instructies) Maar als de kozijnen een keer ingebouwd zijn wordt het best een lastige klus om de draad onzichtbaar door te voeren zonder dat je de isolatiekamers van je kozijn 'lek prikt'.

Daarom hier even de oproep:
  • Heeft iemand ervaring met een kozijnen leverancier die wèl bereid is deze sensoren in te bouwen? Of:
  • Heeft iemand ervaringen om deze sensoren zelf in te bouwen? En heb je dat dan gedaan voorafgaand aan de montage van de kozijnen of achteraf? En hoe heb je in dat laatste geval de draad weggewerkt?
Alvast bedankt voor suggesties!