Ik heb een Surface Pro 2017 Advanced LTE. Misschien had ik hem al lang geleden weg moeten gooien, maar het feit dat hij nog opstart maakt dat ik het telkens maar blijf proberen
Zo kort mogelijk: Hele tijd geleden kreeg ik geregeld een BSOD. Ik kan het apparaat soms uren achtereen gebruiken zonder problemen en dan ineens krijg ik telkens binnen een paar minuten een BSOD.
Zaken die ik onder andere al geprobeerd heb:
Zijn me twee dingen opgevallen:
Dus waar ik nu naar op zoek ben: Welke software kan ik het beste gebruiken om alle drivers te checken en eventueel bij te werken? Voorkeur voor gratis software natuurlijk
En als bonus vraag: zou het mogelijk zijn om Windows te draaien vanaf een SD kaart? (Ik heb daar al even naar gezocht, maar volgens mij kan vanaf een USB stick wel, maar vanaf een SD kaart niet. Wat erg jammer is)
Zo kort mogelijk: Hele tijd geleden kreeg ik geregeld een BSOD. Ik kan het apparaat soms uren achtereen gebruiken zonder problemen en dan ineens krijg ik telkens binnen een paar minuten een BSOD.
Zaken die ik onder andere al geprobeerd heb:
- In BIOS bepaalde apparaten uitschakelen (camera, IR camera, LTE modem enz enz
- Apparaat in een koelere ruimte gebruiken (misschien is het oververhitting, want dit is de enige Surface Pro die passief gekoeld is
- Keyboard cover er niet aan koppelen
- Windows 11 opnieuw installeren
- Windows 10 opnieuw installeren (want eigenlijk is Windows 11 niet geschikt voor het ding)
- SSD in verschillende partities opdelen en Windows in een zo klein mogelijke partitie installeren
- Memtest86 gedraaid: was allemaal 100%
- In Hiren boot CD opgestart en de SSD en overige systemen op allerlei manieren helemaal binnenste buiten gekeerd
- Zonder SD kaart erin Windows draaien
- Battery saver instellen in BIOS waardoor de batterij maximaal 50% geladen wordt
- Enkel draaien terwijl het ding ingeplugd is of juist niet ingeplugd
- scannow /sfc en nog wat van dat soort dingen gedraaid
- ... En dan heb ik ook nog vanalles geprobeerd wat ik inmiddels al vergeten ben
Zijn me twee dingen opgevallen:
- In ieder geval één van de stop errors was "critical process died" en dat zou kunnen duiden op een driver probleem
- Opgestart met memtest86, maar ook Hiren's Boot CD kon het apparaat uren en uren probleemloos draaien.
Dus waar ik nu naar op zoek ben: Welke software kan ik het beste gebruiken om alle drivers te checken en eventueel bij te werken? Voorkeur voor gratis software natuurlijk
En als bonus vraag: zou het mogelijk zijn om Windows te draaien vanaf een SD kaart? (Ik heb daar al even naar gezocht, maar volgens mij kan vanaf een USB stick wel, maar vanaf een SD kaart niet. Wat erg jammer is)