Vraag over de echtheid van MANN-FILTER producten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyes007
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 11-05 17:05
Ik overweeg om MANN-FILTER onderdelen en motorolie (TOTAL ENERGIES Quartz Ineo LL 5W30, 5L) te bestellen via Motointegrator.nl. Ik heb echter gehoord dat er in Nederland veel namaakonderdelen en -motorolie in omloop zijn. Heeft iemand ervaring met het bestellen van deze producten bij deze webshop? Zijn de onderdelen en olie die je ontvangt authentiek en van goede kwaliteit?

Daarnaast wil ik graag weten hoe ik de echtheid van deze producten kan controleren:

MANN-FILTER: Zijn er specifieke kenmerken op de verpakking of het product zelf om op te letten? Is er een manier om het serienummer online te verifiëren?
TOTAL ENERGIES Quartz Ineo LL 5W30: Hoe kan ik controleren of de motorolie authentiek is? Zijn er kenmerken op de verpakking of zegels die namaak onderscheiden van het origineel?

(Ik weet dat ik bij een officiële retailer kan kopen, maar dat is wel tegen hele andere prijzen)

[ Voor 35% gewijzigd door reyes007 op 22-02-2025 07:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:30

-tom-562

Oliesjeik

Motointegrator is een prima legitieme webshop. Ik bestel daar altijd. Overigens wel altijd bij de Duitse variant (.de), die is een stuk goedkoper.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:32
motointegrator is Intercars, die levert uit oost europa waar de marktprijzen lager liggen dan hier.

Als jij bij autodoc bestelt is de kans groot dat die het ook bij Intercars Polen bestellen, waarom dan extra betalen?

[ Voor 6% gewijzigd door _JGC_ op 22-02-2025 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:30

-tom-562

Oliesjeik

_JGC_ schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 08:27:
motointegrator is Intercars, die levert uit oost europa waar de marktprijzen lager liggen dan hier.

Als jij bij autodoc bestelt is de kans groot dat die het ook bij Intercars Polen bestellen, waarom dan extra betalen?
Autodoc is bijna altijd duurder dan motointegrator.de. En ik heb al een aantal keren meegemaakt dat ik ander merk onderdelen opgestuurd krijg (van slechtere kwaliteit) omdat het A-merk ineens niet op voorraad was.
Plus de website van motointegrator.de is echt veel fijner en minder opdringerig met pop-ups en fake kortingen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
-tom-562 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 08:45:
[...]

Autodoc is bijna altijd duurder dan motointegrator.de. En ik heb al een aantal keren meegemaakt dat ik ander merk onderdelen opgestuurd krijg (van slechtere kwaliteit) omdat het A-merk ineens niet op voorraad was.
Plus de website van motointegrator.de is echt veel fijner en minder opdringerig met pop-ups en fake kortingen
Nogal wiedes: Motointegrator verkoopt aan particulieren voor dezelfde prijs die Autodoc of Winparts moeten betalen. Daar kan je niet op concurreren.

Waar Winparts en Autodoc het dan moeten winnen is het assortiment en in geval van Winparts levertijd, want Intercars heeft veel maar zeker niet alles (en is ook niet altijd de goedkoopste).

Website is idd beter dan Autodoc, maar voor mijn auto is geen enkele website bruikbaar, zolang de zoekfunctie op onderdeelnummer of origineelnummer werkt ben ik tevreden (ik moet op OE nummer vergelijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyes007
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 11-05 17:05
Maar ik hoef dus niet aan de echtheid te twijfelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
reyes007 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 08:20:
Maar ik hoef dus niet aan de echtheid te twijfelen?
Nee, zijn gewoon echte producten maar dan bedoeld voor de poolse markt. Prijzen liggen daar lager en daar profiteer je van.
Intercars (eigenaar van Motointegrator) is een van de 3 grote grossiers in Polen, die verkopen geen namaak zooi.
Pagina: 1