Op maandag 17 september 2001 16:39 schreef Ro2 het volgende:
Ik ga de geluidsset gebruiken voor games, films en muziek.
Ik vraag me af wat een dolby digital decoder doet en wat de DTT2500 zo duur maakt ten opzichte van de DTT2200. De DTT2200 lijkt me namelijk ook wel leuk, of is de geluidskwaliteit van de 2500 veel beter?
Nee, het verschil tussen de DTT2200 en de DTT2500 is dat de DTT2200 geen DolbyDigital decoder heeft. De DTT2500 heeft (als apart kastje) een DolbyDigital decoder. Verder zijn de sets hetzelfde (zelfde versterker, sattelites, subwoofer etc.)
Als je een Soundblaster Live 5.1 hebt kun je ookal met de DTT2200 van DolbyDigital geluid genieten.
(de geluidskaart en/of de subwoofer set moet een DolbyDigital decoder hebben om dat geluid te kunnen weergeven.) De SBLive5.1 heeft al een dolbydigital aan boord, dus hoeft de subwooferset dat niet meer. En de DTT2200 heeft die (dure) decoder dus niet). Dus dan kun je in princiepe alles met de DTT2200 wat de DTT2500 ook kan als je een SBLive5.1 hebt.
Voordeel van de DTT2500 is dat hij soieso DolbyDigital geluid kan weergeven dus kan deze set met bijna elke geluidskaart DolbyDigital geluid weergeven. De DTT2200 kan dat alleen met de Soundblaster Live5.1. Het ligt er dus maar aan welke geluidskaart je hebt. Die decoder van de DTT2500 maakt hem dus zoveel duurder. Voor de rest is de set hetzelfde.
Mijn advies: Kijk je DVD films en heb je geen SBLive5.1 dan kun je het beste de DTT2500 nemen (anders heb je geen DolbyDigital 5.1 geluid, dat wil je tenslotte wel bij DVD films). Kijk je DVD's en je hebt al een SBlive5.1. Dan heb je de decoder niet nodig omdat je geluidskaart die dan al heeft, dus kun je een set zonder decoder nemen. In dat geval is de DTT2200 de beste optie. Omdat je dan voor minder geld ook van DolbyDigital geluid kunt genieten.
Mijn vraag: Welke geluidskaart hen je Ro2?