Toon posts:

Waat voor geluidskaart nodig bij deze set:DTT2500?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor geluidskaart heb ik nodig om mooi surround geluid uit de DTT2500 te krijgen? Ik heb momenteel een SB 128 van creativelabs, maar ben er niet zeker van of ik dan uit 5 boxen surround geluid kan krijgen.

Ik weet dus niet of het zo is, maar ik dach t ergens te hebben gelezen/gehoord dat de DTT2500 geen 5.1 kaart nodig heeft(als bij de DTT2200) om surround te geven (de set berekend het zelf :? )!

Weet iemand daar iets van af?

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:33

Japie.G

Colour Classic

voor die set heb je een geluidskart nodig met een sp/dif uit. Dat is zoon tulpstekkerachtig ding. (is ook optisch op sommige kaarten, maar daar heb je niks an op de 2500 set)

Een soundblaster live platinum is een goede keuze voor deze set! (wel een beetje duur maar ach)

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

Verwijderd

De DTT2500 is een set met 2 analoge ingangen(Front en Rear) en een SPDIF ingang voor Dolby Digital 5.1
Als geluidskaart kun je het best een kaartje pakken met 4 speaker support en een SPDIF uitgang(Coaxiaal, niet optisch)
De SPDIF is vooral bedoeld om DVD's af te spelen in 5.1 mode, mp3's etc. via de SPDIF levert gewoon stereo op.
Een SBlive 1024 met een Hoontech bracket is een voorbeeld voor een leuke geluidskaart

Verwijderd

ik heb gehoord dat je voor de ddt2500 de soundblaster live platinum nodig had anders deed ie het niet vertelden ze me bij de computerboer toen heb ik maar de ( goedkopere) dtt2200 gekocht met de normale soundblaster live 5.1

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 september 2001 17:48 schreef TWINCAM1600 het volgende:
ik heb gehoord dat je voor de ddt2500 de soundblaster live platinum nodig had anders deed ie het niet vertelden ze me bij de computerboer toen heb ik maar de ( goedkopere) dtt2200 gekocht met de normale soundblaster live 5.1
Dat zou wel erg extreem zijn, maar hoe bevalt die dtt2200'

Enneh, thx voor de reacties guys!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op zaterdag 15 september 2001 18:56 schreef ShereKahn het volgende:
voor die set heb je een geluidskart nodig met een sp/dif uit. Dat is zoon tulpstekkerachtig ding. (is ook optisch op sommige kaarten, maar daar heb je niks an op de 2500 set)

Een soundblaster live platinum is een goede keuze voor deze set! (wel een beetje duur maar ach)
Platinum is onzin. Doe heeft een set extra aansluitingen, die de topicgebruiker hoogstwaarschijnlijk niet nodig heeft. En we zitten hier niet om dure shit aan mensen aan de kuis te hangen. De DTT2500 heeft een ingebouwde DD decoder. Elke geluidskaart met een spdif output (ookwel gewoon "digital out" genoemd kan deze set aansturen en optimaal benutten.
ik heb gehoord dat je voor de ddt2500 de soundblaster live platinum nodig had anders deed ie het niet vertelden ze me bij de computerboer
Mensen wees behoed! Laat je niet misleiden door deze duivels. Dit is de groots mogelijke onzin. Elke geluidskaart met digital out (optisch digitale outgang) kan een set met spdif ingang aansturen. En dat kan de SbLive5.1 ook. Ze willen je dus dure spullen aan de laars lappen. Koop bij deze zaken nooit meer een set, mensen die je oplihten. Zelf weten ze er ook geen snars van, "leuk setje hoor" zeggen ze dan. En als je iets vraagt moeten ze er altijd snel de verpakking bijpakken anders staan ze met hun mond vol tanden. Eikels.

Nogmaals de DTT2500 heeft al een DolbyDigital5.1 decoder. Dus elke geluidskaart die een digitaal signaal kan uitsturen (DMX Xfire, SBLive5.1 etc.) kunnen deze sets optimaal benutten.

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Soundblaster Live Player....
Doet het perfect, moet je alleen kijken of ie zo'n geel minijack uitgangetje heeft aan de achterkant. (zit het verst van de gameport conn. af)

Idd, een computerboer die zegt dat je een Platinum nodig hebt, kan beter strijkijzers gaan verkopen of zo ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga de geluidsset gebruiken voor games, films en muziek.
Ik vraag me af wat een dolby digital decoder doet en wat de DTT2500 zo duur maakt ten opzichte van de DTT2200. De DTT2200 lijkt me namelijk ook wel leuk, of is de geluidskwaliteit van de 2500 veel beter?

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op maandag 17 september 2001 16:39 schreef Ro2 het volgende:
Ik ga de geluidsset gebruiken voor games, films en muziek.
Ik vraag me af wat een dolby digital decoder doet en wat de DTT2500 zo duur maakt ten opzichte van de DTT2200. De DTT2200 lijkt me namelijk ook wel leuk, of is de geluidskwaliteit van de 2500 veel beter?
Nee, het verschil tussen de DTT2200 en de DTT2500 is dat de DTT2200 geen DolbyDigital decoder heeft. De DTT2500 heeft (als apart kastje) een DolbyDigital decoder. Verder zijn de sets hetzelfde (zelfde versterker, sattelites, subwoofer etc.)

Als je een Soundblaster Live 5.1 hebt kun je ookal met de DTT2200 van DolbyDigital geluid genieten. (de geluidskaart en/of de subwoofer set moet een DolbyDigital decoder hebben om dat geluid te kunnen weergeven.) De SBLive5.1 heeft al een dolbydigital aan boord, dus hoeft de subwooferset dat niet meer. En de DTT2200 heeft die (dure) decoder dus niet). Dus dan kun je in princiepe alles met de DTT2200 wat de DTT2500 ook kan als je een SBLive5.1 hebt.

Voordeel van de DTT2500 is dat hij soieso DolbyDigital geluid kan weergeven dus kan deze set met bijna elke geluidskaart DolbyDigital geluid weergeven. De DTT2200 kan dat alleen met de Soundblaster Live5.1. Het ligt er dus maar aan welke geluidskaart je hebt. Die decoder van de DTT2500 maakt hem dus zoveel duurder. Voor de rest is de set hetzelfde.

Mijn advies: Kijk je DVD films en heb je geen SBLive5.1 dan kun je het beste de DTT2500 nemen (anders heb je geen DolbyDigital 5.1 geluid, dat wil je tenslotte wel bij DVD films). Kijk je DVD's en je hebt al een SBlive5.1. Dan heb je de decoder niet nodig omdat je geluidskaart die dan al heeft, dus kun je een set zonder decoder nemen. In dat geval is de DTT2200 de beste optie. Omdat je dan voor minder geld ook van DolbyDigital geluid kunt genieten.

Mijn vraag: Welke geluidskaart hen je Ro2?

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-08 21:44

CasGas

.

ik zelf heb ook de DTT 2500 set met een SB Live! Value

nu zul je denken, daar heb je geen reet aan, maar men gaat naar www.hoontech.nl > producten > SB brackets > SB DBII

Je besteld die SB DBII erbij (kost iets van 80 piek inc. verzendkosten) en je hebt het hele setje compleet.

Zo heb ik dat iig gedaan.

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• DeadPool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 22:02
Tip, je kan de SoundBlaster live! player volgens mij het goedkoopst bij exilecomputer halen voor 125,- oem versie. Btw ik heb nix met die gasten te maken ofzo maar ik heb hem daar ook gekocht en de order is goed en op tijd doorgekomen :)

• Rolf_Schootman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-06 15:09
Ik hier heeft ook de DTT 2200 (check sig) en hij bevalt erg goed. Mooi rond geluid en sterk genoeg. :)

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 03:57
same here nikkez !!
Ik bent met je eens, leuk setje voor niet te veel geld.
Pagina: 1