Deco m4 v2 crasht router na firmware update

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 01-08 04:23
M4 v2, bijgewerkt naar 165.

Setup is als volgt, router (ziggo black smartwifi met WiFi uitgeschakeld) 1 kabel naar hoofddeco ingesteld als access point, op zijn beurt bedraad naar tweede deco boven.

Tweede deco heeft 1 bedraad apparaat, een ps5 pro.
Al het andere via wifi.

Dit werkte prima ook met andere apparaten bedraad en heeft altijd letterlijk jaren goed gewerkt, sinds deze firmware-update, direct daarna eigenlijk crasht mijn ziggo-router willekeurig.

Het is vervangen de router, hetzelfde gebeurt dan weer.
Nieuwe router geïnstalleerd, router update zichzelf in de nacht (dus alles staat uit op dat moment) niet veel later loopt router weer vast, de decos blijven draaien maar verliezen uiteraard internet.

Ziggo ziet inderdaad op zo’n moment dat de router niet meer te benaderen is.

Alle draden en kabels en signalen zijn perfect, (getest door ziggo monteur) maar het probleem blijft bestaan.
Als ik echter ps5 pro niet gebruik met kabel en dit op WiFi instel, lijkt het de router niet te crashen.
Maar dat is toch behoorlijk gek.

Geen enkel apparaat meldt een fout, niet de decos, niet de ps5 pro (de laatste update was lang voordat ik de deco-firmware deed) en niet de router.

Ik ben helemaal perplex en heb geen idee wat ik nu nog moet of kan doen.
Ziggo stuurt een escalatie monteur maar denk niet dat dit helpt.

PS: welke deco-versie ondersteunt het toewijzen van apparaten aan specifieke deco's voor WiFi? Ik kan geen lijst vinden, voor het geval ik geen andere keuze heb dan de decos te vervangen door betere WiFi 6 of 7 versies, wat ik wel overweeg als bedraad opeens een probleem vormt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Heel vreemd, oorzaak lijkt mij toch ziggo modem

Heb je de deco in router mode al geprobeerx?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
Je bedoeld ziggo router in bridge mode zetten en dan decos als router gebruiken? Nee nog niet.

Mede dat ik monteur wil afwachten maar ook.. denk ik dan, hoe bizar dit zou zijn.
Van volledig werkend naar plots willekeurig wegvallen.

Ik weet niet uberhaupt of het een crash is van de router, gisterochtend was het ook weer raak, af en toe tussendoor kregen de decos wel degelijk internet, wifi waaier weer zichtbaar.
Dan kan ik heel snel toch inloggen op de router, dus het is gewoon werkend maar geen internet verkeer mogelijk tegelijkertijd.

Helemaal niets in het logboek ook, hoogstens 1 malige meldingen van het inloggen zelf en van de keren dat ik het herstartte.
Wat tevens de enige manier is om internet weer werkend te krijgen.

Kabel van decos uit de router trekken als het lijkt te gebeuren, helpt niet.
Decos herstarten en dergelijke, stroom er af, nul verschil.

Enige wat echt helpt is de ps5 pro niet bekabeld hebben.
Tot dusver geen uitval sinds gisterochtend.

Maar dit kan ik niet bevatten, enige wat ik kan bedenken is een netwerkstorm maar dat zou je moeten terugzien in het logboek van de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Ziggo hoeft niet perse in bridge, kan ook 2x nat gewoon deco modus omzette

[ Voor 32% gewijzigd door laurens0619 op 22-02-2025 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:23
Ik zou je netwerk aanpassen naar

Ziggo--->Hoofd Deco---->Switch---->kabel naar andere decos.

Dat is ook hoe het aangeraden wordt door TP-Link zelf.

Jouw constructie lijkt erop dat je hoofddeco de connectie niet aankan naar 2 aparte decos tegelijk.

En anders modem Ziggo in bridge, hoofd deco als router in stellen en dan kabel naar switch.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:52
@Bozebeer38
Als je de Deco's in Access Point mode heb raad Tp-link aan ze bekabelt rechtstreeks aan je lan te verbinden en niet aan de main deco.

@Wylana
Stop toch eens met die reflex om de ISP routers in Bridge te willen zetten, dat is nergens goed voor, dubbel Nat is echt nooit een probleem.
En jouw opzet is voor als die Deco in router mode staat en je meer dan een satelliet deco hebt wat hier niet het geval is.
Ook moet je dan opletten dat je een switch gebruikt IEEE 802.11s ondersteunen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
Wylana schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 09:25:
Ik zou je netwerk aanpassen naar

Ziggo--->Hoofd Deco---->Switch---->kabel naar andere decos.

Dat is ook hoe het aangeraden wordt door TP-Link zelf.

Jouw constructie lijkt erop dat je hoofddeco de connectie niet aankan naar 2 aparte decos tegelijk.

En anders modem Ziggo in bridge, hoofd deco als router in stellen en dan kabel naar switch.
De setup die je daar omschrijft, zo had ik had dus voor ik het aanpaste.
Daarmee is het juist begonnen en dacht ik dat daardoor een netwerk lus ontstond.

Rare is 165 firmware is juist strenger geworden als je er een switch tussen hebt geplaatst.
Het is voor een ethernet backhaul echt nu de bedoeling een deco te verbinden met de volgende deco en liefst niet via via.

Nou had ik voorheen dus router —hoofddeco, de rest op een switch wat dus weer aan de router hing.

Totaal geen problemen mee, al sinds ik hier woon (febr 2023), sinds deze firmware update begon het gedoe dus,
Deels opvallend is dat firmware 165 niet te downgraden versus alle voorgaande firmware updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Alleen als je de deco in router mode heb staan moet je de client deco's aan de hoofd-deco aansluiten.
Als je er dan een switch tussen zet moet deze IEEE 802.11s ondersteunen en dat doen niet alle switches correct.

Als je de deco in Accesspoint Mode hebt staan moet je alle decos rechtstreeks (of via een switch) aan de ISP router verbinden.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
Ben(V) schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 12:57:
Alleen als je de deco in router mode heb staan moet je de client deco's aan de hoofd-deco aansluiten.
Als je er dan een switch tussen zet moet deze IEEE 802.11s ondersteunen en dat doen niet alle switches correct.

Als je de deco in Accesspoint Mode hebt staan moet je alle decos rechtstreeks (of via een switch) aan de ISP router verbinden.
Ik had dus recent een unmanaged switch er tussen van Netgear en dus eigenlijk bekabeld zoals jij nu omschrijft.

Daar was dat uitvallen ook aan de orde.
Dat maakt het dus zo vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Je vertelt nog steeds niet of je in AP of router mode werkt.
Als alles bekabelt is dan kun je namelijk beter in AP mode werken.

En zoals ik al twee keer vertelde in router mode moet de switch IEEE 802.11s ondersteunen en dat doen veel switches niet of de tp-link implementatie daarvan is niet helemaal ok.

Verder kan die ps5 pro voor een loop zorgen als hij naast de vaste bekabeling ook nog iets via wifi probeert te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Ben(V) op 22-02-2025 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
Volgens mij had ik al aangegeven de deco staat in access point?
Netgear switch ondersteunt dit wat je noemt. (Maar had ik dus verwijderd om dit te testen als potentiële oorzaak)

De ps5 pro zit niet alsnog iets op wifi te proberen terwijl bekabeld, ik kan daar niets van terug vinden qua netwerk verkeer of wat dan ook.

[ Voor 12% gewijzigd door Bozebeer38 op 22-02-2025 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
Okay nou TP link inmiddels gesproken, de decos ook in access mode moeten echt (als je bekabeld wil) aan elkaar zitten, niet via via.

Ziggo monteur bevestigde dit net ook, is net weg.
Alles nagelopen, het is waarschijnlijk toch de andere deco die ik boven heb staan, de firmware stuurt de poort verkeerd aan, je krijgt dan inderdaad een netwerkloop en dan klapt het internet eruit bij de router.

TP link developer zegt ik zou kunnen proberen via web UI terug te gaan naar oudere firmware, maar ik denk dat ik van het moment gebruik ga maken om nieuwere decos te kopen met betere wifi 6 of 7 protocollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Klinkt als onzin, AP's hoeven helemaal niet via de main deco aangesloten te worden, dat is een mogelijke optie maar op zich nergens voor nodig.
Alleen in router mode moeten ze achter de main deco aangesloten worden omdat de main deco dan een nieuw subnet maakt

En wifi 6 of 7 heeft er uiteraard helemaal niets mee te maken.

Misschien beter om geen deco's meer te kopen?
Ik hoor wel vaker vreemde verhalen van deco's die loops maken doordat ze zowel bekabel als via wifi gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
Nee via via hebben ze de neiging bepaalde IP’s meerdere malen op te geven.
Dat is schijnbaar een van de redenen.

Nou moet ik ook zeggen, ik had geen problemen met ze beide los op de router te hebben, voor de duidelijkheid.

Ik geloof wel dat de firmware update iets heeft verknald qua hoe de 2de deco iets doet met Ethernet-poort verkeer.
Kan iets simpels zijn als een instelling, maar om dat zeker te weten zou ik factory reset moeten doen en alles opnieuw instellen, geen zin in.

Wifi 6 of 7 is voor mij persoonlijk van belang, want alles bekabeld is ook wel ouderwets en onnodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Ben(V) schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 10:14:
@Bozebeer38
Als je de Deco's in Access Point mode heb raad Tp-link aan ze bekabelt rechtstreeks aan je lan te verbinden en niet aan de main deco.
Niet waar.
Ben(V) schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 12:57:
Niet correct.
Heeft niks met IEEE 802.11s te maken.
Ook weer niet waar.

@Bozebeer38
Je mag de berichten van Ben(V) negeren die kloppen niet. Je hebt het wel degelijk goed aangesloten. Waarom het niet meer werkt na de firmware update geen idee. Kan een bug zijn die in jouw specifieke situatie met jouw apparatuur een probleem kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
Okay, begon ook het ook wel door te krijgen maar blijf diplomatiek.

TP link vermoed ook een foutief ingeschakelde instelling of iets met de aansturing van toevallig die poort waarop ik iets wil aansluiten, eventueel in combinatie met de ps5 pro dat die dan toevallig iets doet waardoor het mis gaat.
Maar aangezien het ook gebeurde terwijl alles uitstond, is het vermoeden dus domweg ethernet poort is iets mee.

Maar ja, dan denk ik dus de boel vervangen en dan alles op wifi.
Ziggo monteur had zoiets van je zou ook de router helemaal boven in het huis kunnen zetten, dan ben je in principe ook klaar, maar meh dat vind ik niet zo’n mooie oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Ik snap het niet, in je TS staat
Setup is als volgt, router (ziggo black smartwifi met WiFi uitgeschakeld) 1 kabel naar hoofddeco ingesteld als access point, op zijn beurt bedraad naar tweede deco boven.
Dus je 2e deco zat in lan2 van je 1e deco?
Dan heb je toch helemaal geen risico op netwerk lus en is die aangesloten hoe tplink het graag ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 23:22
Ter info; ik volgde dit draadje https://community.ziggo.n...rvanging-AOP/td-p/1413843 op het Ziggo forum, omdat ik dezelfde klachten ervaar. Ik heb het idee dat er een update is geweest voor de Deco's en het sindsdien niet meer lekker werkt icm Ziggo, tenzij bridge. Ik heb mijn Deco's inmiddels uitgeschakeld en ga ze vrijdag na de overstap richting KPN weer aanzetten, in de hoop dat het dan weer lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
laurens0619 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:47:
Ik snap het niet, in je TS staat

[...]

Dus je 2e deco zat in lan2 van je 1e deco?
Dan heb je toch helemaal geen risico op netwerk lus en is die aangesloten hoe tplink het graag ziet?
Ja maar blijkbaar wel als de poort zelf dankzij de firmware iets foutief doet en plots rommel stuurt.
Want we zijn gegaan van alles werkend incl een bekabelde ps5 pro, die eigenlijk nog veel ingewikkelder in een netwerk zat maar 100% deed zonder ooit enig uitval.

Naar firmware update deco en paar uur later begint het gezeik, dat is wel heel heel erg toevallig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bozebeer38
PhaeTom schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:55:
Ter info; ik volgde dit draadje https://community.ziggo.n...rvanging-AOP/td-p/1413843 op het Ziggo forum, omdat ik dezelfde klachten ervaar. Ik heb het idee dat er een update is geweest voor de Deco's en het sindsdien niet meer lekker werkt icm Ziggo, tenzij bridge. Ik heb mijn Deco's inmiddels uitgeschakeld en ga ze vrijdag na de overstap richting KPN weer aanzetten, in de hoop dat het dan weer lekker werkt.
Dat logboek is bijna 1 op 1 gelijk met dat van mij.
Dat is dus exact zoals ik het ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Mwoaaa ik krijg toch een sterk correlatie !=causaliteit gevoel hierbij…

Als die deco daisy chained was dan heeft t niets met netwerk loops te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
laurens0619 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:02:

Nee maar als die poort het niet goed doet op een van de decos, dan kan het prima de router laten klappen qua internet verkeer.
Ziggo monteur was best een ervaren kerel, die kwam vaker tegen.

Ik zou nog kunnen proberen alles dus factory reset doen van de decos maar meh, alles op wifi is voorlopig wel okay ik koop wel nieuwere, meeste apparaten wat ik heb ondersteunen wifi 7, zelfs 6 zou al tig keer beter zijn dan wat die m4 dingen kunnen in principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Klinkt inderdaad wel als ervaren monteur.
Probleem is van zijn bordje want het zit in de Deco ipv het ziggo modem ;)

Maar hoe heb je het nu opgelost dan? Zijn de deco nodes nu draadloos onderling verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
laurens0619 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:02:

Als de kabel verbinding tussen de Deco's weg valt dan schakelt die over op WiFi voor onderlinge communicatie. Op het moment dat de LAN verbinding terug komt heb je een netwerkloop. Omdat de verbinding dan via WiFi en LAN loopt.

Zoiets kan aan de bekabeling liggen. Maar een firmware bug is ook niet uitgesloten natuurlijk.

Voor testen kan natuurlijk ook even een kabel over de vloer gelegd worden, tussen beide Deco's.

[ Voor 7% gewijzigd door bjusterbaarlik op 25-02-2025 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
De verbinding tussen de decos, verdwijnt niet, is ook nooit instabiel ook niet als alle apparaten op wifi zitten.
Die loggen immers in op de deco boven of beneden en dat gaat nooit fout of dat het hapert of wat dan ook.

Het ligt aan de tweede deco en de kabel naar de ps5 pro.
De pro had ik al, nooit uitval via kabel, daarvoor dus een Xbox series X, letterlijk jaren bekabeld aan dezelfde deco, geen problemen, nooit uitval.

Firmware update? Gegarandeerd uitval router.

Bedoel dat is geen toeval meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Heb je nu al geprobeer de deco in router mode te zetten?
Als je decos nu onderling via wifi bekabeld zijn dan is dat suboptimaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
Okay zo slecht leg ik dit toch niet uit?

De decos zijn bekabeld.

Hoofddeco - router
Tweede deco - hoofddeco

Ps5 pro - voorheen bekabeld op tweede deco

Maar omdat dit laatste dus blijkbaar opeens een probleem is, nu op wifi net als alle andere apparaten in huis.
Dan klapt de router er niet uit.

TP link zegt dus dat het de ethernet poort kan zijn van tweede deco waar de ps5 pro in zat.
Dat door firmware update het dit verkeerd aanstuurt en plots rommel stuurt en dat kan prima de router qua internet klappen.
De router zelf crasht overigens niet, dit hebben we samen met ziggo kunnen controleren, het blijft werken maar kapt al het internet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Staat die nou in router mode of accesspoints mode?
Ik dacht dat je de bekabeling er tussenuit had gehaald? OF heb je het alleen over de playstation.

Ik zou het geheel eens testen in router mode, ja dat kan prima zonder bridge. gewoon nat over nat

[ Voor 121% gewijzigd door laurens0619 op 26-02-2025 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
Accespoint.
Alleen de ps5 pro eraf gehaald.

Ik weet dat ik het in router mode kan zetten, maar zoals het nu is, dus alleen de deco’s hebben een kabel tussen elkaar.
Alle apparaten loggen in via wifi.

Geen uitval.

Het is echt opvallend.

Maar ik ben van plan nieuwe deco’s te kopen, de hoofddeco heb ik al zo lang in gebruik dat het helemaal geel is inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 23:22
PhaeTom schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:55:
Update: sinds de overstap naar KPN geen probleempje meer gehad. Wi-Fi draait weer perfect via de Deco's in AP modus. Bij Ziggo had ik minstens 3x per dag haperingen in streaming apps totdat de verbinding volledig stopte voor alle verbonden apparaten. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat er wel een firmware update op de Deco's is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
PhaeTom schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 22:13:
[...]

Update: sinds de overstap naar KPN geen probleempje meer gehad. Wi-Fi draait weer perfect via de Deco's in AP modus. Bij Ziggo had ik minstens 3x per dag haperingen in streaming apps totdat de verbinding volledig stopte voor alle verbonden apparaten. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat er wel een firmware update op de Deco's is gekomen.
Ik ben inmiddels maar wat aan het uitsluiten.
De “ervaren” monteur heeft 1 uur alleen koffie zitten leuten hier.

Ik had toevallig nog een derde nooit geupdate deco van dezelfde serie nog in een la liggen.
Die helemaal boven aan op zolder aangesloten, waar normaliter de ps5 pro zou aangesloten zijn.

Dit ging goed, toch weer uitval.
Nu heb ik de tweede deco omgewisseld met die derde ongebruikte.

Omdat het vermoeden bestaat dat de tweede deco, zijn tweede ethernet poort misschien niet goed word aangestuurd.
Dus die expres boven dan dezelfde “ps5 pro” kabel in de eerste poort, want daar heb ik nooit gedoe mee gek genoeg.

Nu blijven er maar twee opties over, of de kabel is stuk of het toch echt een firmware ding wat niet lekker meer werkt in combinatie met ziggo router.

Gek genoeg kan ik bij Vodafone in Engeland een soort gelijk geval vinden, waar plots eind Jan dit jaar ps5 maar ook Xbox dus voor exact deze uitval zorgen.
Ik gok dat ze daar dezelfde soort routers hebben eigenlijk, want meestal is dat zo bij ziggo/vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
Nee viel net weer uit. (Tijdens streaming service gebruik op ps5 pro)
Ik trek onmiddellijk de kabel eruit, de stroomkabel uit die ene deco.

Internet meteen weer terug.

Dan zie ik dat de ps5 pro niet meer opnieuw verbinding kan maken, loopt vast op NAT type “mislukt” met daarbij weer dat internet wegvalt zodra ik dit probeer.

Ik vergeet alle netwerken op ps5 pro, eigenlijk alleen 1 wifi en 1 LAN instelling, opnieuw verbinden met de deco wat ik nog wel heb, maakt nu wel gewoon verbinding zonder problemen erachteraan.

Dit gaat mijn petje te boven.

Ik zei al, alleen in het VK kom ik een exact zelfde zaak tegen (met meerdere klagers), maar dan van Vodafone.

https://forum.vodafone.co...-p/2765383/highlight/true

Staat niet veel nuttigs in voor mij, maar het is opvallend hoe dit zo overeen komt ook qua timing.

[ Voor 26% gewijzigd door Bozebeer38 op 02-03-2025 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
Nee, nu ook puur op wifi uitval, geen kabel ding dus naar mijn mening.

Het lijkt er sterk op dat de ps5 pro dit doet, eigenlijk gegarandeerd als ik Crunchyroll kijk.

Heb via netwerkinstellingen de pro nu van automatisch naar 5ghz gezet en op de deco’s ene gastnetwerk aangemaakt en dan kijken wat er gebeurt.
Kees hier en daar dat dit kan helpen het op te lossen, niemand weet waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
Na van alles geprobeerd te hebben, via webui terug kunnen rollen naar firmware 162, dit lijkt het opgelost te hebben..

Tot nu toe geen uitval meer.
Even een dagje testen.

Onder gastnetwerk zag ik rare dingen gebeuren, het internet viel niet uit maar kwam bijna tot stilstand met 1 tot 5 mbps of lager zelfs.

Router reset enige oplossing.

Maar tot nu toe na terug rollen, geen probleem meer, heb Crunchyroll achter elkaar gewoon wat video’s laten afspelen op basis van advies dat het probleem kan ontstaan door multicasting streaming apps, zoals Netflix en Crunchyroll daar best zwaarwichtig in zijn tijdens kijken.

Dat dit in combinatie met firmware 165 voor problemen zorgt in decos en de router overladen.

Om wat voor reden dan ook, tot nu toe onder 162 kan ik dit niet voor elkaar krijgen dat de boel eruit klapt, ook de kwaliteit puur op wifi is sterk verbeterd als ik kijk, dit was op 165 dat je echt wel de bitrate zag schommelen wat ook weer een teken was van instabiliteit.

Ik heb het doorgegeven aan tp link.

[ Voor 71% gewijzigd door Bozebeer38 op 02-03-2025 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
Helaas, ook net uitval bij 162 firmware, jammer, leek toch echt de oplossing.
Ik ga zo x50 decos installeren, kijken of dit nog helpt.
Pagina: 1