LG airco gaat wel heel vaak in "defrost" stand

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:55
Sinds afgelopen zomer hebben we een airconditioning hangen van LG voor de woonkamer. We gebruiken hem zo nu en dan voor koeling, maar de belangrijkste doel was om hem te gebruiken als verwarming. (We hadden veel stroom over van onze zonnepanelen)

Dat doel is wel goed gelukt want ons gas gebruik is flink gedaald afgelopen jaar.

De afgelopen dagen met flinke koude periodes hadden we al gemerkt dat de airco snel in een defrost mode ging .. en daardoor de kamer niet op temperatuur kon houden. Gelukkig kunnen we nog de CV gebruiken voor verwarming.

Vandaag was het natuurlijk een prima dag ...en nu in de avond is het natuurlijk wel iets frisser dan overdag .. maar we hebben de airco wel aangezet om de woonkamer op 20 graden te houden.

Nu merken we dat om de 20 minuten of zo ...de airco ik defrost mode springt. Maar met de huidige temperatuur buiten van (volgens KNMI) van rond de 13 graden ..had ik dat niet verwacht.

Is dit gedrag normaal?
En wat zou ik kunnen doen om het te voorkomen?

Het gaat om de volgende combinatie:

PC12ST.UA3 buitenunit 3.5kw
PC12ST.NSJ wandmodel 3.5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-09 19:53
Nee dat is zeker niet normaal. Ik heb het niet bijgehouden maar ik denk dat mn LG airco over de hele winter een keer of 12 a 15 in ontdooimodus is gegaan. Voornamelijk op de paar mistige dagen die we gehad hebben met temps van 0c -5c.

Lijkt me tijd worden om de installateur even te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Nopheros schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 21:41:
Nee dat is zeker niet normaal. Ik heb het niet bijgehouden maar ik denk dat mn LG airco over de hele winter een keer of 12 a 15 in ontdooimodus is gegaan. Voornamelijk op de paar mistige dagen die we gehad hebben met temps van 0c -5c.

Lijkt me tijd worden om de installateur even te bellen.
Dat wordt dan maandag ... Wat zou ik zelf nog kunnen controleren?

Ik heb net de LG ThinQ app geïnstalleerd en verbonden ...de diagnose ziet niets vreemds 🤔

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fVP64sDjm0wJu-sEbti3r1KCNuM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pabnl5fOja1ufjdAPbUjTUMv.jpg?f=fotoalbum_large

Dit zie ik dan op de binnenuit staan ...

[ Voor 26% gewijzigd door duvekot op 21-02-2025 22:03 . Reden: Icoontjes foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Voor de duidelijkheid:

Als een LG Airco vind dat de gevraagde temperatuur bereikt is ... Dan gaat het display in precies dezelfde stand als bij een defrost.

En het lijkt wel alsof de temperatuur meter van de binnenunit op een plek zit waar het beïnvloedt wordt door de uitgaande luchtstroom .. want deze meet (op basis van wat ik in de app zie) altijd te hoog als de unit draait. Zelfs als ik een eigen thermometer boven op de binnenuit plaats zit de temperatuur die de unit meet daar altijd 1.5 graad boven.

Weinig aan te doen begreep ik ... Maar wel goed om dus hier even te melden.