Mijn vraag
Ik heb recentelijk een nieuwe monitor gekocht en aangezien mijn laptop met mijn vorige monitor via USB-c verbinding had, dacht ik dat dat bij een nieuwe monitor geen probleem kon zijn. Nu is het echter zo dat mijn werklaptop geen verbinding krijgt met de monitor. Hij geeft continue het koppel- en ontkoppelgeluid van USB weer. Wat kan hier aan de hand zijn?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Nieuwe monitor: uitvoering: MSI MPG 321URXW QD-OLED Wit, Zwart
Vorige monitor: uitvoering: Lenovo ThinkVision T27hv-20 Zwart
Werklaptop: uitvoering: HP EliteBook 840 14 inch G11 (9G0H5ET)
Gamelaptop: uitvoering: Asus TUF Gaming FX505DT-BQ051T
edit: in alle usecases gebruik ik dezelfde USB-c naar USB-c kabel (die meegeleverd was met de vorige monitor)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Vorige monitor + Werklaptop = geen probleem
Vorige monitor + Gamelaptop = geen probleem
Nieuwe monitor + Gamelaptop = geen probleem
Nieuwe monitor + Werklaptop = Geen connectie
Als ik de 2 monitoren in pricewatch vergelijk , dan lijken de aansluitingen van de monitoren vrijwel gelijk. Of mis ik iets?
Ik heb recentelijk een nieuwe monitor gekocht en aangezien mijn laptop met mijn vorige monitor via USB-c verbinding had, dacht ik dat dat bij een nieuwe monitor geen probleem kon zijn. Nu is het echter zo dat mijn werklaptop geen verbinding krijgt met de monitor. Hij geeft continue het koppel- en ontkoppelgeluid van USB weer. Wat kan hier aan de hand zijn?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Nieuwe monitor: uitvoering: MSI MPG 321URXW QD-OLED Wit, Zwart
Vorige monitor: uitvoering: Lenovo ThinkVision T27hv-20 Zwart
Werklaptop: uitvoering: HP EliteBook 840 14 inch G11 (9G0H5ET)
Gamelaptop: uitvoering: Asus TUF Gaming FX505DT-BQ051T
edit: in alle usecases gebruik ik dezelfde USB-c naar USB-c kabel (die meegeleverd was met de vorige monitor)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Vorige monitor + Werklaptop = geen probleem
Vorige monitor + Gamelaptop = geen probleem
Nieuwe monitor + Gamelaptop = geen probleem
Nieuwe monitor + Werklaptop = Geen connectie

Als ik de 2 monitoren in pricewatch vergelijk , dan lijken de aansluitingen van de monitoren vrijwel gelijk. Of mis ik iets?
[ Voor 3% gewijzigd door knottnerus op 22-02-2025 10:35 . Reden: informatie van gebruikte USB-c kabel toegevoegd ]