Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knottnerus
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:35
Mijn vraag
Ik heb recentelijk een nieuwe monitor gekocht en aangezien mijn laptop met mijn vorige monitor via USB-c verbinding had, dacht ik dat dat bij een nieuwe monitor geen probleem kon zijn. Nu is het echter zo dat mijn werklaptop geen verbinding krijgt met de monitor. Hij geeft continue het koppel- en ontkoppelgeluid van USB weer. Wat kan hier aan de hand zijn?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nieuwe monitor: uitvoering: MSI MPG 321URXW QD-OLED Wit, Zwart
Vorige monitor: uitvoering: Lenovo ThinkVision T27hv-20 Zwart
Werklaptop: uitvoering: HP EliteBook 840 14 inch G11 (9G0H5ET)
Gamelaptop: uitvoering: Asus TUF Gaming FX505DT-BQ051T
edit: in alle usecases gebruik ik dezelfde USB-c naar USB-c kabel (die meegeleverd was met de vorige monitor)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Vorige monitor + Werklaptop = geen probleem
Vorige monitor + Gamelaptop = geen probleem
Nieuwe monitor + Gamelaptop = geen probleem
Nieuwe monitor + Werklaptop = Geen connectie 8)7

Als ik de 2 monitoren in pricewatch vergelijk , dan lijken de aansluitingen van de monitoren vrijwel gelijk. Of mis ik iets?

[ Voor 3% gewijzigd door knottnerus op 22-02-2025 10:35 . Reden: informatie van gebruikte USB-c kabel toegevoegd ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Check even wat voor kabel het is. Het is wel USB c qua connector maar t moet wel Thunderbolt zijn waarschijnlijk en misschien is ie dat niet en dan werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:08

nelizmastr

Goed wies kapot

Inderdaad even naar de kabel kijken. In principe zou je de kabel van je oude monitor kunnen gebruiken om te testen.
Op papier hoort dit gewoon te werken. Die HP’s zie ik veel (en leveren we zakelijk ook veel uit) en zolang het Thunderbolt of DP alt mode is werkt ‘t eigenlijk altijd.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knottnerus
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:35
Vergeten te vermelden dat in alle 4 de testcases de kabel hetzelfde is. Ik kan met mijn eigen laptop prima gamen via dezelfde kabel die tussen de nieuwe monitor en de werklaptop geen connectie geeft, maar tussen de werklaptop en vorige monitor ook prima werkt. De enige factor die niet lijkt te werken is werklaptop + nieuwe monitor.
Ik zit er aan te denken er een docking station tussen te hangen (wat mijns inziens overdreven zou moeten zijn)

Ik zal mijn originele post aanpassen met de informatie van de kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningSlakkie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:49
Op fora lees ik dat mensen met de G4 en G8 alles hebben geprobeerd zoals driver updates/downgrades, bios updates etc. Maar wat leek te werken is dit:

1. Alle kabels, lader te ontkoppelen.
2. 30 secondes lang de powerbutton in te drukken, pak even een stopwatch. Weet niet of de laptop al aan of uit moet staan
3. En vervolgens weer op te starten.
4. Aansluiten

Ik vraag me af of dit heeeel toevallig ook werkt bij jou.

[ Voor 8% gewijzigd door KoningSlakkie op 23-04-2025 15:12 ]