• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:56
Hoe doet de Geforce3 het eigenlijk in vergelijking tot de Gamecube op grafisch gebied?

Een Geforce3 kost al gauw 1000 piek,relatief veel duurder als heel die Gamecube dus, maar zou de geforce3 ook zulk grafisch geweld aankunnen of kun je maar beter wachten op de volgende generatie videokaarten als je zoiets op de pc wilt toveren :?
En kom nou niet aanzetten met verschil in resolutie ed.
ik weet dat de vergelijking niet eerlijk is, maar voor 1000 piek verwacht je natuurlijk wel dat deze kaart ook echt iets moois kan....

Neem nou bijvoorbeeld een spel als Waverace of Luigi's Mansion zou de geforce3 dit op een redelijke resolutie icm een 1.5Ghz aankunnen?

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 02:37
Op zaterdag 15 september 2001 17:16 schreef EvolutionX het volgende:

Neem nou bijvoorbeeld een spel als Waverace of Luigi's Mansion zou de geforce3 dit op een redelijke resolutie icm een 1.5Ghz aankunnen?
Met gemak. Check de screenies van die games maar eens, zo speciaal zijn die niet. En toch moet je de lage resolutie meenemen. Wat voor effecten een GeForce3 allemaal wel niet aan zou kunnen ism een 1.5GHz CPU als we games nog in 640*480 zouden spelen. Doel van een console is fun, niet het aantal polygonen tellen of de grootte van textures beoordelen (zoals wij zeikerd wel met PC games doen).

De 'mooiheid' van een game heeft vaak meer te maken met hoe die game gemaakt is dan met de hardware .. kijk maar naar de Dreamcast. Ivm een PC langzame hardware maar toch zien veel games er zelfs nu nog zeer goed uit

PC Specs

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:56
ik bedoel dus ook op een "redelijke resolutie" (dus minstens 1024x768)....

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ik zou een geforce 3 nemen als je ziet wat ze er met zo'n driver update nog uit kunnen toveren....

• Bomberman
Ik heb een 50Hz TV (niet breedbeeld). Als ik wel een dure TV zou hebben (100Hz) en genoeg geld voor de games zou ik een console kopen (bv GameCube). Lijkt me toch meer gaming fun met bepaalde games.

PC Specs

• Bomberman
Op zaterdag 15 september 2001 17:23 schreef EvolutionX het volgende:
De hardware zal het best aankunnen ja .. jammer alleen dat er geen vergelijkbare games op de PC uitkomen.

PC Specs

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

3e optie:
Wacht tot de Radeon 8500 uitkomt en neem die.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• Bomberman
Kan ook, maar zoveel meer dan een GeForce3 zal die kaart nou ook weer niet kunnen.

PC Specs

• 0rbit
  • Laatst online: 18-03-2021
Op zaterdag 15 september 2001 17:23 schreef EvolutionX het volgende:
Dat is appelen met peren vergelijken; De gamecube trekt het niet op 1024x768 denk ik; Net zo min als de GeForce 3 het trekt; Toch denk ik dat de GeForce 3 in alle opzichten beter is :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:22
Videokaart met spelcomputer vergelijken... :?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Op zaterdag 15 september 2001 19:24 schreef s_roubos het volgende:
Videokaart met spelcomputer vergelijken... :?
Ja vind ik idd.

Hezelfde als je een Volvo C70 met een Ferrari Morter vergelijkt.. hehe..

Als je al een mooi systeem, hebt,, zou ik zekers een Geforce3 kopen.. DOOMIII bv heb je 30FPS mee met een geforce3.. moet je voorstellen wat er onder ligt..

Gamecube niet upgrade baar...

• Bomberman
De grafische chips van consoles en PC videokaarten gaan steeds meer op elkaar lijken dus zo'n vreemde vergelijking is het nou ook weer niet.

PC Specs

Verwijderd

Ben het helemaal met Bomberman eens. Als we nu naar de Xbox kijken dan zijn daar behoorlijk wat raakvlakken met de huidige en toekomstige GF GPU-tjes.
Natuurlijk is het zo dat de lage resolutie van een spelconsol het mogelijk maakt om bijvoorbeeld embedded geheugen te gebruiken wat we nog niet terug vinden op het PC platform (GameCube is ATI maar de Radeon kaarten hebben nog geen enbedded geheugen). Vooral het toepassen van embedded geheugen zou moeten leiden tot het oplossen van het geheugen bandbreedte probleem bij de huidige PC hardware (GF3 en Radeon). Voorals nog is Bitboys (met hun XBA) bezig met het ontwerpen van een dergelijke processor voor het PC platform. Of die proc nu het daglicht gaat zien laat ik maar even in het midden ;) .
Pagina: 1