75 inch tv aan snelbouwblokmuur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/voY7z4CfumSHzNwhlXROxpyS5X4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YV2Sd6qxcegRmQV2n7Xiv049.jpg?f=fotoalbum_large

Wij hebben een 75 inch tv van 43 kilo, deze willen wij graag in onze uitbouw tegen de muur hangen.

Nu raadde een medewerker van de gamma mij dit af na het zien van de foto in wat voor soort steen het komt.

Ik wil het toch nog eens hier nachecken wat jullie ervan denken, kan dit met de juiste pluggen alsnog worden opgehangen?

Wij hebben een verticale radiator en die hangt ook aan de muur, dus ehm....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wF78ZHzoXyNTj-wegl6qWVJp7IU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f03RTCgwsP6upLxhBrVEGmhV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door flugelisoke op 21-02-2025 17:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-04 10:17

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Geen enkel probleem.

10mm fischer duo power met een flinke houtdraadbout trek je daar zomaar niet uit.

Je moet natuurlijk wel even kijken of je geen abnormale trek/draai momenten aan de ophanging gaat uitoefenen. Dus niet een beugel die je een meter kan uit trekken zonder goed af te steunen. Maar dat is eigenlijk universeel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Gaat prima met Fischer Duopower pluggen.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
plat aan de muur > geen probleem
alle kanten op willen zwenken > dan is wat verder onderzoek wel handig

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-04 16:40
Kracht gaat met een beetje hefboom vooral naar beneden en dat zou een gipsplaat muur ook prima houden.

Als je er nou een uit-trek arm aan hangt en die tv 50cm uit de muur komt, wordt het ingewikkelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Thx mannen! Dan moet het lukken!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:16

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Nog 1 kleine tip zet je boor niet op hameren bij holle stenen. Dan krijg je binnenin snel veel schade waardoor je minder materiaal hebt waar de plug aan blijft hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mountaink
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15:53
Wat ik zelf nu bij elke plug doe is na het boren het gat vullen met muurvuller of vergelijkbaar (afhankelijk van je gat en wat nodig is) en dan de plug er in. Zo voorkom ik speling rondom de plug en zet hij zichzelf beter vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Dit moet inderdaad prima gaan met geschikte pluggen zoals de Fisher DuoPower.

Mocht je daar aan twijfelen dan zou je ook chemische ankers met een zeefhuls kunnen gebruiken, nadeel is dat je dit nooit meer los krijgt. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
En stel in het ergste geval dat de stenen beschadigen, brokkelen en de tv van de muur komt.

Zijn deze stenen dan nog te repareren oid? Als in niet hopende dat de hele muur opnieuw moet worden afgebroken en gebouwd?

Wellicht een beetje een overtrokken gedachte, maar ik heb er echt geen verstand van als zo iets zou gebeuren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• flugelisoke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_lQ5qUFxLx_SP2q6qwbTmLJEe90=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u1oN7jnejVzcJ1KnppsYPVEu.jpg?f=fotoalbum_large

Done! Mdf plaat erachter voor de zekerheid. Nu nog cable management.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-04 16:40
flugelisoke schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 13:24:
[Afbeelding]

Done! Mdf plaat erachter voor de zekerheid. Nu nog cable management.
Hartstikke overkill maar lekker voor het idee :-) ziet er goed uit!

De stenen zijn niet per se makkelijk te vervangen, maar zoals gezegd zijn ze echt meer dan sterk genoeg.

Kijk voor het idee eens op het draaggewicht van gipsplaatpluggen, dat is rustig 100-200kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Muldert schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 13:55:
[...]

Hartstikke overkill maar lekker voor het idee :-) ziet er goed uit!

De stenen zijn niet per se makkelijk te vervangen, maar zoals gezegd zijn ze echt meer dan sterk genoeg.

Kijk voor het idee eens op het draaggewicht van gipsplaatpluggen, dat is rustig 100-200kg
Ik zag het ja, bizar veel als je dat bedenkt. In ieder geval weer blij mee, nu nog een nieuw tv meubel van 250cm breed eronder, inmiddels besteld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Heb je nou de MDF op de muur geschroefd en op de MDF de beugel geschroefd?
Daar wordt het eerder slechter van. MDF is geen constructiemateriaal.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
JukeboxBill schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 14:24:
Heb je nou de MDF op de muur geschroefd en op de MDF de beugel geschroefd?
Daar wordt het eerder slechter van. MDF is geen constructiemateriaal.
Nee nee :) 8 punten mdf plaat vast op de muur, en daarop de beugel door de plaat en diep in de muur met flinke schroeven / pluggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0iBne_iILQDreQY3eNgKJ0JLSoo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T7llCZPbUSqXeVR4iwpAV9E5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door flugelisoke op 22-02-2025 15:09 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• creo
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15:48
Die MDF-plaat lijkt verdacht veel op multiplex ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
creo schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 17:10:
Ook goed :+ :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:28
flugelisoke schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 17:09:
[Afbeelding]

Nu raadde een medewerker van de gamma mij dit af na het zien van de foto in wat voor soort steen het komt.

[Afbeelding]
Sowieso kun je de adviezen van medewerkers uit de gamma of praxis niet serieus nemen, aangezien ze er in 90% van de gevallen geen diepgaande kennis en dus niet veel verstand van hebben. Hornbach daarentegen....

Volgens mij moet dat geen enkel probleem zijn als je een goede beugel hebt en goede pluggen (fisher) + schroeven/bouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-04 22:43
sahinasappelsap schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 19:17:
[...]

Sowieso kun je de adviezen van medewerkers uit de gamma of praxis niet serieus nemen, aangezien ze er in 90% van de gevallen geen diepgaande kennis hebben en dus niet veel verstand van hebben. Hornbach daarentegen....

Volgens mij moet dat geen enkel probleem zijn als je een goede beugel hebt en goede pluggen (fisher) + schroeven/bouten
Lekker spuitelf.. foto hierboven laat zien dat het gelukt is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
JDillinger schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 19:18:
[...]

Lekker spuitelf.. foto hierboven laat zien dat het gelukt is :)
Excuses natuurlijk, ik sloeg aan toen je de woorden "medewerker van de gamma" gebruikte :+

maar goed gesjeft hoor met zo eens zo een stuk MDF ertussen ;-)

[ Voor 10% gewijzigd door sahinasappelsap op 22-02-2025 19:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
sahinasappelsap schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 19:20:
[...]

Excuses natuurlijk, ik sloeg aan toen je de woorden "medewerker van de gamma" gebruikte :+

maar goed gesjeft hoor met zo eens zo een stuk MDF ertussen ;-)
Ik mag er een goede vriend voor bedanken d:)b

Ik ben geen klusheld, al lukt een schilderijtje hangen me wel en tot mijn verbazing is de slaapkamer verven en behangen me ook goed gegaan!

Zie hier compleet offtopic het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LuT7nZ7_gPBRCwbp0vuMDLRyO9A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FhipuFgCkMAc8gxtFVStODgj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ajSuoplRvN-pqdtk509uiFCVa_M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vBQNV7q1f045TxBFH6bkqBZY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/17VzBkq_Up1B960H8k6OaXYTa0A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AZAYQd852dvSHFCi91CrvAwC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dgjTxPhsdF-Mzee_0dWl_w_ZBb0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/va3ZrAz2qFnUG5QZ78OYETv8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iupKMLZFmNts-DKiikdc_eDlxGA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XZdZowyTNm8TmNMU02jidlXG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
flugelisoke schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 19:34:
[...]

Ik ben geen klusheld, al lukt een schilderijtje hangen me wel en tot mijn verbazing is de slaapkamer verven en behangen me ook goed gegaan!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Dat is een superstrak resultaat hoor! Handig om zo een laser waterpas te hebben, dan weet je zeker dat alles wat je doet ook kaarsrecht wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
sahinasappelsap schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 19:17:
[...]

Sowieso kun je de adviezen van medewerkers uit de gamma of praxis niet serieus nemen, aangezien ze er in 90% van de gevallen geen diepgaande kennis en dus niet veel verstand van hebben. Hornbach daarentegen....

als die gamma medewerker hem ook dit stuk 'MDF' heeft meegegeven dan is wel bewezen dat de kennis daar afwijkend is dan wat je zou verwachten.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15:08
creo schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 17:10:
Nieuw meerlaags mdf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15:08
sahinasappelsap schreef op zondag 23 februari 2025 @ 08:24:
[...]

Dat is een superstrak resultaat hoor! Handig om zo een laser waterpas te hebben, dan weet je zeker dat alles wat je doet ook kaarsrecht wordt.
Dat is een gevaarlijke aanname. Kruislasers buigen aan de randen vaak af (naar beneden). En net als met alle andere meetapparatuur is er altijd sprake van tolerantie. Hoeveel, dat ligt natuurlijk aan het product. Maar het is zeker een handig gereedschapje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
tcw82 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 09:32:
[...]

Dat is een gevaarlijke aanname. Kruislasers buigen aan de randen vaak af (naar beneden). En net als met alle andere meetapparatuur is er altijd sprake van tolerantie. Hoeveel, dat ligt natuurlijk aan het product. Maar het is zeker een handig gereedschapje.
Zeker bij de gamma gekocht ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

flugelisoke schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 19:34:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Wat is er met dat hoofdkussen gebeurt? :o

Juist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke