Toon posts:

ADSL modem, in IE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier mijn pakketje, ADSL basic, ethernet modem en XS4all. Nu kan ik mijn modem niet instellen omdat IE dan vastloopt. Moet je trouwens "online zijn" om http://10.0.0.138 te bereiken?

Ik heb de search gebruikt, maar dat leidt tot formatteren, windhoos opnieuw installeren of een gesprek over de kwaliteit van de Helpdesk, ( en die zijn fijn niet bereikbaar)

Thnx

Verwijderd

Op zaterdag 15 september 2001 17:09 schreef cybermatrix het volgende:
Ik heb hier mijn pakketje, ADSL basic, ethernet modem en XS4all. Nu kan ik mijn modem niet instellen omdat IE dan vastloopt. Moet je trouwens "online zijn" om http://10.0.0.138 te bereiken?

Ik heb de search gebruikt, maar dat leidt tot formatteren, windhoos opnieuw installeren of een gesprek over de kwaliteit van de Helpdesk, ( en die zijn fijn niet bereikbaar)

Thnx
http://10.0.0.138 is niet nodig hoor, gewoon eerst de boel correct configureren vervolgens MXS_home.exe uitvoeren en dat moet voldoende zijn.

Als je de boel correct hebt geconfigureerd krijg je dat ook te zien in het scriptje "Operation Completed"

Het controleren van de instellingen via de website werkt lang niet altijd en is ook niet eens noodzakelijk.

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 22:34

Fisico

by Fabian

Op zaterdag 15 september 2001 17:21 schreef Devil_2000 het volgende:

[..]

http://10.0.0.138 is niet nodig hoor, gewoon eerst de boel correct configureren vervolgens MXS_home.exe uitvoeren en dat moet voldoende zijn.

Als je de boel correct hebt geconfigureerd krijg je dat ook te zien in het scriptje "Operation Completed"

Het controleren van de instellingen via de website werkt lang niet altijd en is ook niet eens noodzakelijk.
daar liep ik ook vast, dus even de helpdesk gebeld en persoon vertelde dat hij het zelf nooit zo deed. Gewoon via de cd (icoontje aanklikken en niet via de run...) alles instellen en dan krijg je ook "Operation Completed" te zien en werkt het. Helpdesk is btw gratis. En je hoeft nergens voor online te zijn.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 september 2001 17:21 schreef Devil_2000 het volgende:

[..]

Je configureert je modem toch met MXS_home.exe?
Maar dan nog geeft het scriptje op alles een error, socket error, operation failed, alles niet goed. Gewoon alles gedaan zoals het in het boekje staat.

• Fisico

Fisico

by Fabian

Op zaterdag 15 september 2001 18:51 schreef cybermatrix het volgende:

[..]

Je configureert je modem toch met MXS_home.exe?
Maar dan nog geeft het scriptje op alles een error, socket error, operation failed, alles niet goed. Gewoon alles gedaan zoals het in het boekje staat.
wanneer alles aangesloten is en aanstaat zou je via MXS_home.exe gewoon moeten kunnen doorgaan. zou het ipv met optie onder start ook proberen middels icoon op de cdrom zelf, gaf bij mij via start een foutmelding en via de cdrom niet.

anders toch even helpdesk bellen, maar die zullen wel net dicht zijn vrees ik

Verwijderd

Op zaterdag 15 september 2001 18:58 schreef Fisico het volgende:

[..]

wanneer alles aangesloten is en aanstaat zou je via MXS_home.exe gewoon moeten kunnen doorgaan. zou het ipv met optie onder start ook proberen middels icoon op de cdrom zelf, gaf bij mij via start een foutmelding en via de cdrom niet.

anders toch even helpdesk bellen, maar die zullen wel net dicht zijn vrees ik
Idd, als je alles goed configureerd dus volgens het boekje dan moet het runnen van het install-scriptje echt voldoende zijn.
En het maakt verder niet echt uit hoe je het opstart kan via uitvoeren of gewoon via het run icoon op de cd-rom.

Trouwens het scriptje hoef je maar 1x te runnen (en moet uiteraard goed zijn uitgevoerd zonder fouten) met andere woorden als je kunt internetten met Mxstream en je formatteerd de pc dan hoef je alleen de boel te configureren, dat scriptje hoef je niet meer te draaien is dus echt eenmalig (tenzij het een update betreft van de modem)

Dat je internet explorer vast loopt is erg vreemd waar ik zo geen antwoord voor heb, zou aan Windows kunnen liggen.
Het beste wat je kan doen is de helpdesk bellen voor advies :)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het scriptje draai krijg ik:

C:\windows\temp\~WZS1412.TMP>echo off
#######################################
flushing ARP cache
Kan de opgegeven vermelding niet vinden
Configuring Speed touch Home for KPN
Unable to open socket -- error 10047
Operation failed!!!!
Check PC's IP-adress set to 10.0.0.139

Weten jullie dan wat ik niet goed heb zitten?

Verwijderd

Op zaterdag 15 september 2001 21:56 schreef cybermatrix het volgende:
Als ik het scriptje draai krijg ik:

C:\windows\temp\~WZS1412.TMP>echo off
flushing ARP cache
Kan de opgegeven vermelding niet vinden
Configuring Speed touch Home for KPN
Unable to open socket -- error 10047
Operation failed!!!!
Check PC's IP-adress set to 10.0.0.139

Weten jullie dan wat ik niet goed heb zitten?
Kijk hier maar ff en controleer de instellingen, ik heb Planet Internet en heb ook d.m.v. deze site de boel geconfigureerd.

Let vooral dat je Gateway invuld..

Windows 95/98 zelf configureren ADSL basic

• Fisico

Fisico

by Fabian

Op zaterdag 15 september 2001 20:47 schreef Devil_2000 het volgende:

Dat je internet explorer vast loopt is erg vreemd waar ik zo geen antwoord voor heb, zou aan Windows kunnen liggen.
Het beste wat je kan doen is de helpdesk bellen voor advies :)
helpdesk zei dat het kon liggen aan het niet offline kunnen zien van pagina's en dat ie daarom niet weer geeft.

altijd leuk helpdesk bellen, geeft script foutmelding ik ben gozer zegt probeer het nog eens, doet ie het. Tja dan voel je je toch wel een beetje lullig.

ik zou voor de zekerheid toch nog eens alle stappen doorlopen misschien ergens een vinkje of nummertje verkeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is eigenlijk 10.0.0.138 pc1, waarom pc1,
Wat moet ik doen met het Ip adress dat ik van Xs4all heb gekregen?

En als ik inbel krijg ik de fout 751:

De externe computer heeft de VPN verbinding geweigert. Probeer het later opnieuw. :?

Verwijderd

Topicstarter
niemand?
Pagina: 1