PHILIPS S5466/17 Shaver 5000 Series vervangende scheerkop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb een aantal maanden dit scheerapparaat: uitvoering: Philips Elektrisch scheerapparaat voor nat/droog, ComfortTech-mesjes

Nu is mij deze net gevallen (nog geen meter, op tapijt). De beschermkap vloog er af en nu lijkt het erop dat bij 1 van de scheerhoofden (het deel wat over de huid glijdt en deze voor de mesjes beschermt) een hééél klein beetje is ingedeukt en hierdoor niet kan draaien.

Nu heb ik dus nieuwe nodig. De papierenhandleiding heeft het over SH30. De Philips productpagina heeft het over de SH50. En online zie je zelfs combinaties van langskomen.
Ik lijk zo bijna de keus te hebben over de SH30, SH30/50, SH50, SH50/50 en misschien nog wel meer.

Heb zelfs met Philips aan de telefoon gehangen en daar werd het ons beiden al niet veel duidelijker.

Gezien dit een van de meest populaire/meest bekeken scheerapparaat is in de Tweakers pricewatch (en ook andere websites populair); iemand ervaring/de kennis welke scheerkop ik nou eigenlijk moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:44
Even gekeken, de artikelcode van het scheerapparaat zelf is S5466/17. Als ik die opzoek bij Philips kom ik op de volgende pagina uit: https://www.philips.nl/c-...voor-nat-en-droog-scheren
Die had je natuurlijk al gevonden. Als je daar iets later kijkt zie je ook het setje meskoppen https://www.philips.nl/c-...series-5000-scheerhoofden

[ Voor 15% gewijzigd door Tommy-D op 21-02-2025 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@Tommy-D Inderdaad, volgens die pagina moet ik de SH50 (of SH50/50?) hebben.
Maar de papieren handleiding heeft het over SH30 en online kom je dus allerlei varianten daarop tegen;
SH30, SH30/50, SH50, SH50/50 enz. enz.

Ik bedoel; als de klantenservice van Philips zélf hier al niet uit kan komen :F ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:44
Als ik de technische specificaties open staat er dat hij Multiprecision mesjes gebruikt, dat zou dus toch die SH50/50 zijn die ze zelf ook linken (aanbevolen accessoires). Ik vermoed dat de SH30 niet meer bestaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Tommy-D op 21-02-2025 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Je komt ineens op de raarste plekken van het internet, ik kwam hier uit: https://shavercheck.com/philips-shavers-guide/

Komt er eigenlijk op neer dat het allemaal niet zo heel veel uitmaakt; ze zouden allemaal moeten passen.
Zit soms wat verschil in hoe het scheert. Ik ga dus maar eens op zoek naar SH50.

Thanks @Tommy-D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Even ter informatie; voor degene die over 10 jaar hetzelfde probleem heeft en via Google o.i.d. hier terecht komt, de SH50/50 past inderdaad gewoon op dit scheerapparaat.
Pagina: 1