Explorer bestand / map kopiëren vervangen van Windows 11

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jets
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 25-05 11:10
Bestanden kopiëren lukt altijd wel, alleen indien ik meerdere bestanden van meerdere bronnen wil kopiëren lopen deze parallel met de al bestaande opdracht(en)

Al jaren een ergernis.

Is er een goed alternatief voor voor de ingebouwde explorer file/folder copier?

Zelf heb ik Teracopy, supercopier, FastCopy en die erop lijken al geprobeerd maar geen 1 doet wat ik wil: bestanden in de bestaande queue zetten, ja Teracopy doet dit maar dit gaat vaak ook mis en gebruikt dan toch de parallel methode.

Belangrijke toevoeging: het moet de explorer bestandsbeheerder vervangen & integreren..

[ Voor 8% gewijzigd door Jets op 21-02-2025 13:32 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:47
Total Commander of Double Commander nog niet gevonden en geprobeerd?
Deze hebben de optie "add to queue/wachtrij" voor het starten van een kopieeractie.

NB
Zet dan ook de optie "date/time behouden" aan bij kopiëren van mappen bij de instellingen.

[ Voor 4% gewijzigd door The_Doman op 21-02-2025 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb er geen ervaring mee maar https://www.conceptworld.com/Copywhiz zegt zoiets te doen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jets
The_Doman schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:51:
Total Commander of Double Commander nog niet gevonden en geprobeerd?
Deze hebben de optie "add to queue/wachtrij" voor het starten van een kopieeractie.

NB
Zet dan ook de optie "date/time behouden" aan bij kopiëren van mappen bij de instellingen.
Thanx :)
Double Commander vervangt explorer in zijn geheel en dat wil ik niet, puur en alleen bestandsoverdachten
Total Commander is eigenlijk net zo, alleen ziet er wel wat beter uit. Wil ook graag de "snelle toegang" niet meer kwijt EN de explorer ziet er ook wat gelikter uit dan de genoemden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:47
Jets schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:08:
Double Commander vervangt explorer in zijn geheel en dat wil ik niet, puur en alleen bestandsoverdachten.
Total Commander is eigenlijk net zo, alleen ziet er wel wat beter uit.
Bedoel je nu "vervangt explorer" wel of niet?

Voor alle beetje grotere/uitgebreidere kopieerhandelingen gebruik ik sinds Windows 3 al Windows/Total Commander. _/-\o_
Double Commander heb ik geen ervaring mee.
Her zijn gewoon aparte (onmisbare) tools naast explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jets
@The_Doman Louter voor vervanging van het kopieren, niet het vervangen van explorer filemanagment zelf. Lastig natuurlijk uit te leggen, Explorer is file browser / copier en Windows leunt er grotendeels op.

@F_J_K Deze doet in praktijk niets behalve het copieren van bestanden die nieuwer zijn of zoets dergelijks, waarvoor ik Robocopy al gebruik

[ Voor 25% gewijzigd door Jets op 21-02-2025 15:46 ]

Pagina: 1