Help: foto's afspelen op een LG TV lukt niet, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisK1980
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-02 11:59
Beste mensen,

Mijn moeder heeft een vrij recente LG 4K TV en ze wil foto's bekijken die op de USB stick staan (zit achter in de TV)

- De stick is zichtbaar in de Foto ingebouwde app
- Ik kan bladeren door de mappen en zie een hoop foto's.

Nu komt het:
Veel foto's zijn volgens de LG app onleesbaar, er verschijnt dan geen thumbnail. Ik kan niet achterhalen waarom deze onleesbaar is, want dit gedrag vertoont zich bij grote foto's van 20MB, kleine foto's van 200KB, mappen met 500 foto's en mappen met maar 10 foto's.

Twee vragen:
1) Weten jullie de oorzaak hiervan, en beter nog, de oplossing zodat alles te zien is?
2) Zo nee, heeft iemand advies welke mediaspeler dit wel kan. Ik zat te denken aan een apparaat die je gewoon met HDMI aansluit op je TV die mijn moeder kan bedienen met een afstandsbediening.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

JorisK1980 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 11:00:
Twee vragen:
1) Weten jullie de oorzaak hiervan, en beter nog, de oplossing zodat alles te zien is?
Dit klinkt als datacorruptie.
De mappenstructuur bestaat nog steeds, dus je kunt er doorheen bladeren. de thumbnails zijn waarschijnlijk nog leesbaar, dus die kun je zien. Maar het daadwerkelijk openen van de bestanden lukt niet, omdat ze corrupt zijn.

Als het om veel bestanden gaat dan zou ik verwachten dat of de USB-stick niet goed meer is, en veel slechte sectoren heeft. Of dat het bestandssysteem niet lekker meer is.
In het eerste geval is het een kwestie van de USBstick weggooien een nieuwe pakken. In het tweede geval kun je kijken of je het bestandssysteem kan repareren, of simpeler, het ding formatteren en de bestanden er opnieuw opzetten.

Ik zou het sowieso eens proberen met een andere USBstick. Als je dan exact dezelfde foto's niet kan zien, dan is het waarschijnlijker dat of die corrupt zijn, of dat het wellicht in een formaat is waar je TV gewoon niets mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 20:29

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Op een pc zijn ze wel allemaal te openen?

Check even het formaat.. sommige foto’s worden nog wel eens in een nieuwer formaat opgeslagen en die snapt een tv niet altijd.

Je zou het snel/simpel kunnen checken door een betreffende foto die niet te openen is, te openen op je pc en daar opnieuw op te slaan (bijvoorbeeld in paint oid) als een standaard jpeg-bestand. Kijk vervolgens of deze wel te openen is op je tv :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Wat de bovenbuurman zegt. ^^^

Welke bestandsformaat zijn de foto’s? En wordt er toevallig een iPhone gebruikt? Die slaan standaard op in het HEIF-formaat en dat is minder gebruikelijk dan JPEG.