Vervanging voor kapotte 3080ti

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashtaria
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-03 09:53
Ik zoek een nieuwe grafische kaart
Mijn huidige gpu, een 3080 ti, heeft het begeven dus ik zoek dus een nieuwe gpu, maar de huidige markt maakt het echt niet gemakkelijk. Uiteraard was ik na de Nvidia aankondiging een maand geleden al aan het uitkijken naar een 5070ish kaart juist omwille van de prijs, maar ik hoef hier nu geen tekeningen meer bij maken.

Mijn budget is +- 1000 euro
ik wil gewoon value voor mijn geld. Veel kaarten staan zwaar overpriced. Ik hoef niet het nieuwste van het nieuwste te hebben, maar ik zou graag verder kunnen doen aangezien ik de pc ook zakelijk gebruik (video editing)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb altijd Nvidia gehad, maar sta eventueel open voor AMD.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik gebruik de pc dus zakelijk maar ook vaak in mijn vrije tijd. Games zoals Dragon Age Vanguard was ik onlangs nog aan het spelen. Daarnaast Premiere/After Effects.
Ik zou toch graag, toch voor 1000 euro iets hebben dat voor de komende 3 jaar toch nog goed is.
Zelf stond ik wat te kijken, binnen de huidige prijsrange vandaag, naar de 4070super ti of de 7900XTX, maar hoe meer ik lees hoe minder ik er aan uit geraak.
Iets waar ik wel aandacht aan wil geven is dat ik graag een iets stillere kaart zou willen hebben.
Mijn 3080 ti klonk de laatste maanden als een straaljager en dat is niet zo fijn werken.

Ik heb eventueel wel wat tijd om nog te wachten met een nieuwe aankoop, in de hoop dat de prijzen nog wat gaan zakken, maar het zal ook geen half jaar meer duren voor ik eentje aanschaf.
Ik kan voorlopig nog verder werken op een laptop.
Zelf ben ik niet de grootste kenner, maar ik weet dat ik hier wel terecht kan voor advies.
Dankjewel om mij alvast in de juiste richting te duwen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:30

br00ky

Moderator Harde Waren
Gelukkig kunnen we ruiken hoe je huidige set eruit ziet en wat er passend is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:50
Wachten tot de 5070ti zakt, hij zal circa 900 euro zijn na 2 a 3 mnd schat ik.

Sowieso ook wachten op de 9070xt binnenkort, kijken wat die doet.

Kaart nu kopen? Dan een 7900 xtx aanschaffen, is een top ding voor een "redelijke" prijs nu en met 24GB.

Aangezien met name de Nvidia prijzen compleet gestoord zijn nu even kan ik verder niks aanraden als je al een 3080ti had.

Wat is er stuk? Beeld fouten of helemaal niks meer?

[ Voor 6% gewijzigd door meljor op 21-02-2025 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashtaria
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-03 09:53
Mijn excuses.
Huidige config:

i7 13700 kf
Corsair dominator 64 gb ddr5 ram
GiBy Z690 AORUS PRO
Inno3D 3080 ti Ichill x4
be quiet! Pure Power 11 FM 1000W
corsair icue h150i elite cpu koeler
LianLi EVO dynamic case
stuk of 7 fans.
3 SSD's

Wat er mis is met de kaart:
Het is al een lange periode dat de GPU fans bij tminste dat ik doe, hoe licht dan ook, op 100 procent draaien.
Tijdens zwaardere taken of gamen valt het beeld op mn 2 schermen soms gewoon uit, soms krijg ik random foutmeldingen van de GPU en crasht alles...
Alles is upgedate naar de laatste versies, gpu, bios, noem maar op.
Volgens HW monitor zit de hotspot van de kaart op 106 graden.
We hebben dan de kaart opengedaan, overal nieuwe koelingpads en koelpasta gesmeerd maar dat heeft weinig uitgehaald.

Op zich werkt de kaart nog maar het is totaal niet betrouwbaar, zeer luid en het frustreert mij enorm, vandaar dat ik eventueel voor de korte pijn ging kiezen maar qua kaarten.. het is een lastige periode om er zo 1tje uit te kiezen aan de huidige prijzen & beschikbaarheden.

[ Voor 14% gewijzigd door Ashtaria op 22-02-2025 08:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:50
Klinkt toch als een koelingprobleem.

Weet de naam zo niet maar er is hier iemand actief die reparaties doet. Misschien even contact met hem opnemen. Grote kans dat je voor niet veel geld je 3080ti weer kunt gebruiken.

Bij goed functioneren is ook de verkoopwaarde natuurlijk veel beter dus win/win