Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:00
Ik zoek een?
Stekkerblok met usb en overspanningsbeveiliging, bij voorkeur wat kleiner zodat hij achter mijn apparatuur past.

Wat is je budget?
Ik heb geen helder budget. Ik zoek vooral een kwalitatief goede oplossing en raak de draad kwijt door de hoeveelheid aan opties.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mijn audioapparatuur (Versterker, cd-speler, Wiim, toslink switch, Hifiberry en subwoofer beschermen tegen schade door blikseminslag of andere stroompieken. Het gaat me dus niet om geluidsverbetering, want dat kan niet met zo'n ding. Een goede inboedelverzekering heb ik uiteraard, maar ik ben gehecht aan mijn apparatuur en hou het liever heel dan dat ik de verzekering moet bellen. :)

Wat heb je zelf al gevonden?
Teveel om op te noemen. Brennenstuhl, APC, ATC, Belkin, Monster, Audioquest, Eaton enz. Ik heb de Pricewatch al doorgeploegd en heb ook veel online gezocht, maar kom dan vooral veel met Amerikaanse of Britse aansluitingen tegen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat is nu de beste keuze qua overspanningsbeveiliging? Waar moet ik qua merk en specs op afgaan?

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Beste antwoord (via Aziraphale op 21-02-2025 10:05)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Koop een brennenstuhl, 100%. Als ik me niet vergis hebben zie zelfs echt een stukje garantie op de overspanningsbeveiliging (maar kijk dat even na).

Verder: pak een master / slave stekkerdoos. Versterker uit = rest stroomloos, scheelt je standby verbruik.
Usb aansluitingen: geen halszaak van maken. De hifiberry wil je sowieso permanent voeden ivm de sd kaart en niet tegen stroomloos kunnen, plus die heeft meer ampere op zijn usb nodig en een stabiele voeding.
Overige usb voeding pak je gewoon een 3 voudige usb lader van de Ikea voor in 1 van de (al dan niet geschakelde) stopcontacten.
Heb zelf deze: https://www.kabelshop.nl/...9490936-i29546-t7546.html
1 master, 5 slaves en twee permanent. En als je meer slaves nodig hebt: gewoon een verlengsnoer van de bouwmarkt er op.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:31
Ik heb deze in gebruik:

uitvoering: Brennenstuhl Overspanningsveilige stekkerdoos

Zitten ook een paar USB aansluitingen op, handig voor wat apparaten die USB gevoed zijn.
Dit is denk ik een van de goedkopere kwalitatieve oplossingen die niet door engeltjes behandelt is.

Er zijn ook compactere oplossingen, ook wel bij Brennenstuhl.
Zoiets:
uitvoering: Brennenstuhl hugo! 19.500 A stekkerdoos met overspanningsbeveilig...

Of van APC:
https://www.amazon.nl/APC...liging/dp/B07Z5KRJFK?th=1

uitvoering: APC Stekkerdoos met overspanningsbeveiliging 6x stopcontact + Coa...

[ Voor 54% gewijzigd door RobbieT op 20-02-2025 21:49 ]

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Zelf heb ik deze in gebruik en bevalt prima, deze is inclusief mastersleeve

https://www.amazon.nl/Bre...m-Protect-I/dp/B07RW78NLT

Maar compact is die zeker niet

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:39
Ik gebruik zelf een eenvoudige van Brennenstuhl (zonder overspanningsbeveiliging) en ben daar heel tevreden voor, zeker gezien de prijs.

Je moet ook natuurlijk even nagaan hoeveel "stopcontacten" je nodig hebt, ook met wat marge voor de toekomst.

[ Voor 29% gewijzigd door Roderiktweaker op 20-02-2025 22:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Hoppa: https://www.ikea.com/nl/n...art-wit-textiel-20464254/

Wat verwacht je precies van een overspanningsbeveiliging? Als de bliksem erin komt houdt een stekkerblok het echt niet tegen. Beter sluit je goede verzekering af

[ Voor 45% gewijzigd door Sethro op 20-02-2025 22:37 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Koop een brennenstuhl, 100%. Als ik me niet vergis hebben zie zelfs echt een stukje garantie op de overspanningsbeveiliging (maar kijk dat even na).

Verder: pak een master / slave stekkerdoos. Versterker uit = rest stroomloos, scheelt je standby verbruik.
Usb aansluitingen: geen halszaak van maken. De hifiberry wil je sowieso permanent voeden ivm de sd kaart en niet tegen stroomloos kunnen, plus die heeft meer ampere op zijn usb nodig en een stabiele voeding.
Overige usb voeding pak je gewoon een 3 voudige usb lader van de Ikea voor in 1 van de (al dan niet geschakelde) stopcontacten.
Heb zelf deze: https://www.kabelshop.nl/...9490936-i29546-t7546.html
1 master, 5 slaves en twee permanent. En als je meer slaves nodig hebt: gewoon een verlengsnoer van de bouwmarkt er op.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:11
Gezien je klein zegt, hoeveel stopcontacten en hoeveel usb poorten heb je nodig (nu in gebruik +2)
Wat zijn de afmetingen die idealiter niet overschreden worden?
Dat is een van de eerste punten die belangrijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:31
Sethro schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 22:34:
Hoppa: https://www.ikea.com/nl/n...art-wit-textiel-20464254/

Wat verwacht je precies van een overspanningsbeveiliging? Als de bliksem erin komt houdt een stekkerblok het echt niet tegen. Beter sluit je goede verzekering af
Precies dit, in Nederland hangen over het algemeen de stroomkabels niet meer aan palen in de straat naar de woningen. En antennes staan ook niet meer op het dak.
Als je het wel wilt, zorg dan minimaal voor een geaarde wandcontactdoos waar je het stekkerblok met overspanningsbeveiliging op aansluit, anders kan die overspanning nergens heen. Zeker bij oudere woningen zijn er geen wandcontactdozen met randaarde in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Zoals ik al zei heb ik een prima verzekering, maar ik heb liever dat mijn spullen heel blijven. Het is dus puur als extra. En ik ga naar Brennenstuhl kijken, dank!

@The Eagle Gaat dat master-slave principe ook werken met apparatuur die alleen in stand-by gaat? Mijn versterker heeft namelijk geen fysieke aan/uit knop, helaas...

[ Voor 34% gewijzigd door Aziraphale op 21-02-2025 13:32 ]

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Aziraphale schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:05:
Zoals ik al zei heb ik een prima verzekering, maar ik heb liever dat mijn spullen heel blijven. Het is dus puur als extra. En ik ga naar Brennenstuhl kijken, dank!

@The Eagle Gaat dat master-slave principe ook werken met apparatuur die alleen in stand-by gaat? Mijn versterker heeft namelijk geen fysieke aan/uit knop, helaas...
Yup. Mijn Denon AVR2311 doet ook alleen standby. Als ik die aan of uitschakel met de remote gaat de rest van de slaves mee :)
Zoals ik al zei: goed kijken wat je wel en niet meeschakelt op slave. In mijn geval dus de AVR als Master, en als slave: subwoofer, CD speler, BR speler, netwerkspeler, optical/coaxial converter, platenspeler (plus losse voorversterker) en vast nog wel iets vergeten ;)
Permanent voed ik mijn Volumio Pi (USB), de USB van de IR extender, en dan nog wat TV + aanvulllende meuk.

En ja, dat geeft een flinke kabelbende achter het meubel want daar zitten ook alle aansluitkabels weggewerkt :X En nee, daar heb ik geen foto van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
The Eagle schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:46:
[...]

Yup. Mijn Denon AVR2311 doet ook alleen standby. Als ik die aan of uitschakel met de remote gaat de rest van de slaves mee :)
Zoals ik al zei: goed kijken wat je wel en niet meeschakelt op slave. In mijn geval dus de AVR als Master, en als slave: subwoofer, CD speler, BR speler, netwerkspeler, optical/coaxial converter, platenspeler (plus losse voorversterker) en vast nog wel iets vergeten ;)
Permanent voed ik mijn Volumio Pi (USB), de USB van de IR extender, en dan nog wat TV + aanvulllende meuk.

En ja, dat geeft een flinke kabelbende achter het meubel want daar zitten ook alle aansluitkabels weggewerkt :X En nee, daar heb ik geen foto van :+
Top! Ik zal dan de Wiim, optische switch en cd speler er in ieder geval als slave aan knopen en de sub afhankelijk van de uiteindelijke plek die hij gaat krijgen. Dat ding heb ik nog maar net en ik moet nog wat metingen gaan doen voor de optimale positie.

Pagina: 1